Itse olisin sen 10 antanut, koska kohdat 2 ja 3 eivät periaatteessa pitäisi vaikuttaa lieventävinä.
Ja kohta 3 vaikutti 100% varmuudella vaikka sitä ei luonnollisesti missään tunnusteta,
5+4 sai Tikka. Seitsemää ennustin, kuusi tuli. Ihan ok. Muutama peli menee pleijareihin, oli siis munaa kurinpidolla. Mutta eivät mitään Rantasen tapaisia vouhkaajia. Täytyy taas kerran kehua kurinpitodelegaatiota, joka on nykyisessä kokoonpanossaan ollut paitsi linjakas, myös rohkea.
Olin menossa lukeen Sampon kommentteja Liigan sivuilta, mutta sieltähän löytyi pelkkä video, jossa oli pari riviä tekstiä. Videon alussa tilanne näytetään ja parin päivän tauon jälkeen poikkari näytti taas erittäin pahalta. On ihme, ettei tuossa käynyt pahemmin.
Heti alkuun kuusi peliä kuulosti hyvältä, mutta nähtyäni tuon pätkän uudelleen, ehkä siinä olisi ollut vielä pari peliä kiristämisen varaa.
Videolta bongatut pointit, jotka täälläkin on käyty läpi, mutta pistetään ne nyt tähän vielä ylös tulevaisuuden virtuaaliarkeologeja varten:
Toisessa vaakakupissa sitten lieventävät asianhaarat:
Ajattelin että 5 peliä tulee. Pari peliä poffeista pois ikään kuin pienenä muistutuksena. Itse olisin antanut enemmän. En osaa sanoa paljon, mutta enemmän. Perustuen siihen, että tahallinen vahingoittamisyritys, joka ei kuulu millään muotoa jääkiekkoon.
Mutta tämä on nyt näin linjattu ja tällä mennään eteenpäin.
Minä olen sitä, mieltä, että jos yrittää irrottaa toiselta jalan, niin ei tarvisi ainakaan tällä kaudella enää pelata. Jos se jalka olisi mennyt paskaksi, niin minusta olisi pitänyt liikkua jossain raffitorresmaisen ja toddbertuzzimaisen pelimäärän välillä.
Harmittaa ettei päätöksessä kerrota miten Tyrväinen tekoaan puolusteli. Oliko veljensä suosimaa ns. oikeanlaista kovuutta, oisko Vesalaisen pitäny pitää polvi ylhäällä vai hyppäskö Vesalainen itte eteen?
Toivottavasti edes Karalahti julkasee jonkun lausunnon.
Kuusi peliä sai myös Sportin Povorozniouk kaksin käsin mailalla päähän lyönnistään Petrelliin. Tarkoituksellinen oli tuokin ja lähinnä verrattavissa tähän tapaukseen, Petrell tosin loukkaantui, mutta paljon pahemminkin olisi voinut käydä. Videota ei kyseisestä lyönnistä ole.
Tämmöset temput rupeaa meneen itsellä siihen kategoriaan, ettei mitään väliä onko aikaisempaa historiaa vai ei. Ihmisen terveys vaarantuu ja jääkiekon “oikeanlainen kovuus” on kaukana tästä. Kuusi peliä tuntuu lähinnä huonolta vitsiltä, kun vaihtoehtona olisi ollut toiselle aivan järkyttävä vamma ja nimenomaan aivan pelkästään johtuen Tyrväisen tyhmyydestä ja välinpitämättömyydestä.
Itsehän olen alusta pitäen ollut sitä mieltä että temppuhan oli raukkamainen ja siitä kuuluu saada kakkua. Itseäni enemmän kiinnostaa se miten pelikiellon pituus puntaroidaan, ei välttämättä niinkään se että kuinka monta peliä tulee. Isot rangaistukset ovat tarvittaessa toivottuja, mutta perusteluiden ja rangaistusasteikon käytön pitää kyllä mennä sitten aivan viimeisen päälle nappiin
Ajattelin ennen tuomiota, että 5 peliä minimi. Meni sentään siihen. Olisi tuosta enemmänkin suonut, ei noita saisi ikinä tulla. Missatuissa peleissä 4 kpl pudotuspelejä, ehkä sekin merkkaa. Mitä palsta mieltä, saisiko merkata? Tulisiko kurinpidolle rs- ja pudotuspelimatsit olla saman arvoisia?
Mulle ei kyllä aukee miksi teko/rangaistus on aina lievempi kun ei loukkaannuta? Tekohan on aina ihan yhtä paha on seuraukset siitä millaiset vaan. Mielummin ajattelisin että mitä tossakin ois voinu tapahtua…Vesalaiselta polvi sököks ja kausi ois ollu siinä…paljonko se ois lisänny Tyrväisen rangaistusta??