Ajoittanut kehnosti tuon kommentin, eipä muuta.
Wallinheimohan sano vain totuuden: Tuommoiset teot ei saa minkäänlaista ymmärrystä jääkiekkoyhteisössä, ja niinhän sen asian pitääkin olla, riippumatta siitä minkälaisen tuomion Tyrväinen teostaan saa vai saako mitään.
Tuo tekohan ei kuulu milläänlailla jääkiekkokaukaloon, piste. Vääntäkää joku mulle nyt rautalangasta mikä sen asian ääneen sanomisessa on niin kamalaa, ja millä lailla se on Tyrväisen bussin alle heittämistä? Vai odotellaanko tässä nyt että jos toi teko todettais vaikka vahingoks?
Edit: Ja selvennyksen vuoks, Wallinheimohan EI SANONUT esim. että “Antakaa Tyrväiselle miljoona peliä pelikieltoa”, tai että “Tyrväiselle olis syytä antaa tuntuva penaltti”, tai että “Tyrväinen on ihan paska, ajetaan bussilla sen yli” tai edes että “Tyrväinen on syyllinen ja teko on tahallinen”. Ei, Wallinheimo sanoi sanatarkasti että “Tällaiset teot eivät saa kyllä minkäänlaista ymmärrystä jääkiekkoyhteisössämme. #sjry”
Ei ole jäävi. Koska Wallinheimo ei ole sellaisessa asemassa, että Tyrväisen puolueeton kohtelu voisi vaarantua. Wallinheimon virka pujeenjohtajana on lähinnä kampaviinerin syömistä ja esillä olemista seuraavia eduskuntavaaleja varten.
Kuinka moneen kertaan se pitää tässä ketjussa olla? Protokollavirhe Sinkulta, ei enempää eikä vähempää.
Kuinka tämän(kin) asian käsittely voi kestää näin älyttömän kauan?
Ja käytännön seuraukset Tyrväiselle tästä voi olla:
Pikku hiljaa voisi miettiä Sinuhe Wallinheimon otteista omaa ketjua… Mitä toimenkuvaan kuuluu jne.
Tuo itse Tyrväisen tempaus nyt oli kyllä yksi raukkamaisimmista ja hölmöimmistä tempauksista mitä olen hetkeen nähnyt.
Vähän sama, kun löin kaksivuotiaana kaveria hiekkalapiolla päähän hiekkalaatikolla.
Siis heittämällä yksi raukkamaisimmista tempuista mistä on pelikieltoa tippunut
Hyvä tuomio minun mielestäni.
Menikö oikein ?
- Liikaa
- Sopivasti
- Liian vähän
0 voters
Ihan hyvä määrä, kun kohde ei loukkaantunut. Voi kunpa vain tämä olisi alkua sille, että kunnon pelikieltoon ei tarvitsisi kaverin pään irrota, vaan teosta itsestään voitasiin antaa raippaa isosti.
Veikkaan että siitä syystä että Liigassa ei oikein tiedetä minkälainen rangaistus Tyrväisen tempusta pitäisi tulla. Yleensähän Liigassa pelikiellon pituus johtuu suurimmaksi osaksi siitä loukkaantuiko pelaaja ja miten pahasti/kuinka kauan hän on poissa kaukalosta.
Tässähän ei kukaan loukkaantunut, vaikka potentiaalia oli vaikka minkälaiseen vammaan, pahimmassa tapauksessa uran vaakalaudalle asettavaan sellaiseen. Sitten on julkinen älämölö; saako se vaikuttaa, tai tuleeko se vaikuttamaan suuressa määrin annettavan tuomion pituuteen?
Itse uskon että tulee joku välimallin tuomio, ja seuraavat seikat varmasti vaikuttavat pelikiellon pituuteen
a) Tyrväisellä ei ole mitään kurinpidollisista historiaa, eli koventavia asiahaaroja aiemmista töppäyksistä ei juurikaan ole, ns. puhdas rikosrekisteri
b) pelaajan ei loukkaantunut mutta hän taas olisi voinut loukkaantua erittäin pahasti. Nyt siinä sitten punnitaan että mikä painaa vaakakupissa.
c) yleinen moitittavuus, tuollaista temppua en ole koskaan nähnyt, mutta jos ihan pelikieltohistoriallisesta näkökulmasta tarkastelen tätä, niin voidaanko nyt lätkiä isoja tuomioita tästä syystä, vaikka ennen tätä ei ole juurikaan harrastettu
Veikkaan että molemmilla puolilla on lakimiehet mukana keississä, sillä soppa on valmis jos rangaistusasteikkoa käytetään aivan yläpäästä tapauksessa jossa pelaaja ei loukkaantunut millään tapaa, mutta huutoa tulee myös mikäli tuomio on aivan liian mitätön koska teko tai sen yritys on itsessään niin moitittava.
Kaikkihan näkevät videolta mitä tapahtuu, eikä Tyrväinen voi esittää mitään lieventäviä asianhaaroja. Nyt on vain keissi kuinka tämä tuomitaan ja mikä on tulkinta ko. tuomion takana.
No juu 6 peliä kun mukana ei ole mitään historiaa. Kaippa tuo ihan hyvä on.
Tuo tekohan on todella törkeä, totaalinen vahingoittamisyritys. Mitähän J.Tyrväisen päässä liikkuu vai liikkuko yhtään mitään…? Kaikki alle 10 ottelun tuomiot ovat liian vähän tuosta. Näihin pitäisi ottaa todella tiukka linja !
Kurinpidon linja alkaa löytyä. Tikka sai 6+4 päähän kohdistuneesta taklauksestaan jossa kohde ei loukkaantunut. Tyrväinen saa 6+0, koska ei aiempaa historiaa.
Kirpaisee kolmen pelin verran playoffien puolellakin. Itse odotin viittä peliä, mutta otan tämän vastaan positiivisena päätöksenä.
Hyvä Sampo ja muut!
Paljonkohan olisi tullut, jos Vesalainen olisi loukkaantunut? 12?
Ilman muuta liian vähän.
veikkaan että kaksinumeroinen luku olisi pelikiellon pituus ollut, jos Vesalainen olisi tuossa loukannut itsensä
Mun mielestä nää tuomiot on menny viimeaikoina ihan hyvin. Tämäkin. Alkusyksystä oli vähän hapuilua, mutta nyt on ollu aika linjakkaita tuomioita. Kaikkia ei voi ikinä miellyttää, mutta ei näistä kauheeta poruakaan oo syytä nostaa.