Ei, mutta Åstenin tapaus ei ollut harkittu vaan se oli kömpelö taklausyritys, ja pelikielto myös ansaittu. Mikäli M-M olisi tarkoituksenhakuisesti yrittänyt polvitaklausta, niin kaksinumeroiset kiellot kutsuisivat
Eikös usein polvitaklaukset ole harkitsemattomia. Ainakin väittäisin, että 99% tulee niin, että ajat ohi ja levität polven siinä hetkessä.
Väittisin että jollain tapaa harkittu teko oli kuitenkin, Muuli kun koittaa olla ”kova” pelaaja. Valitettavasti surkeasti epäonnistuu yrityksessään, luikkii tuomarin selän taakse tosi paikassa.
Toki en väita että , yritti polvitaklausta.
Muulihan on ■■■■■■■■■■■ räksyttäjä vastustajan ja muiden vieraskannattajien näkökulmasta. Missä torikokous, siellä Muuli Åsten (ainakin todennäköisesti). Mutta likaista pelaajaa en siitä saa, nyt oli kömpelö taklausyritys ja toinen loukkaantui
Jep sikäli vähän huono argumentti mielestäni. Nuo kuitenkin niin vaarallisia.
En puhunut siitä, vain argumentistasi. Pelikielto varmasti linjassa, mikä ehkä liian vähäinen. Väärä ketjukin, ei siitä sen enempää.
Viittasin vaan tuossa Sampon kommentteihin, että loukkaantuminen vaikuttaa. Pääperiaate mielestäni tulisi olla suhteutus syyttömän uhrin sairasloman pituuteen. Toisaalta raskauttavana tekona myös pidennettyä, jos tahallinen vahingoittamisyritys, kuten tämä urpo, joka kärppäpelaajalta yritti jalan katkaista ja lopettaa junnun kauden. En kuitenkaan väitä, että Otevrelin taklaajalle olisi pitänyt antaa elinkautinen.
– Tuntuu epätodellista, että juuri mun video sai niin isot mittasuhteet. On myös aika yllättävää, että näinkin vähällä seuraajamäärällä pystyy vaikuttamaan todella merkittävään juttuun.
Jotain positiivista siitä, että elämme someaikaa. Silmiä ja katsojia on enemmän kuin koskaan.
Tietysti onhan tuo aika brutaalia pelaajallekin, kun jokaista liikettä seurataan. En puolusta Tyrväisen tekoa, mutta näitä hetkellisiä pimahtamisia voi tapahtua melkein kenelle tahansa.
Muistan aikanaan sen Lassilan sikailun TPS:ssä, kun tuli aika rapsakasti maila suoraan vastuksen pläsiin.
Ei ihminen osaa, pysty tai voi ajatella jokaista liikettä viimeiseen asti. Joskus et edes tiedä, mitä ajattelet, kun teet jotain. Nopeassa pelissä teet selkärangasta juttuja ja Tyrväistä oli selvästi kuumennettu aika paljon jo valmiiksi. Kiehahta ylitse ja antoi tunteen viedä. Sellaisessa tilanteessa ei yleensä ajattele hirveästi seurauksia.
Hyvä että meillä on sosiaalinen media, missä Viljamit voivat korjata huomaamatta jääneitä vääryyksiä.
Nyt Viljamin ajoitus videon ottoon oli kohdillaan.
Wallinheimon kommentti oli sisällöltään täyttä asiaa. Olisi pitänyt jäitä hatussa eiliseen ja antanut sitten palaa. Nyt ajoitus pielessä
Mikkemakke yritti taklailla mutta jalkojen asento oli väärä, tulikin polvitaklailu.
Kuten Wallinheimolla, myös tässä ajoitus oli pielessä.
Eli ajoitus ratkaisee.
Vaikka jotkut hardcore HIFK fanit vähättelevätkin J Tyrväisen totaalista aivopierua niin minä lähinnä halveksin tuota tempausta.
Tyrväinen teki jotain sellaista mitä tuskin kukaan uskoi edes mahdolliseksi.
Pelikielto täysin ansaittu mutta liian lievä olisi pitänyt tulla rutkasti enemmän eli 10+ peliä.
Toivon että J Tyrväinen ottaa tästä opikseen ja seuraavalla kerralla miettii ainakin kymmeneen kertaan mihin sitä mailaansa lyö / iskee ja jos ei muuten oppi mene perille niin äijä ulos peleistä niin pitkäksi aikaa että se oppi sinne kalloon uppoaa.
Nyt kun Wallinheimoa on kovasti arvosteltu lausunnostaan, niin voidaan todeta että ei se vaikuttanut sitten tuomioon ainakaan koventavasti. Joku voisi jopa epäillä että saattoi olla jopa päinvastainen vaikutus, että haluttin antaa signaali että median painostuksesta ei tuomioita jaeta. Jos olisi annettu esimerkiksi se 10 peliä, niin syypää olisi varmasti löydetty Wallinheimosta ja taas keskustelut laukkaisi kuinka median paine pakotti antamaan liikaa. Itse odotin 5-10 peliä, joten haarukassa oltiin kyllä minun mielestäni hyvinkin. Jopa siellä alaosassa.
Mun mielestä kovasti rakastamassani lajissa nimeltä jääkiekko, tämä tuomio oli liian pieni. Mun mielestä historia ei saisi vaikuttaa lieventävästi, ainoastaan koventavasti jos kerran siihen on aihetta.
Lajista ei saada koskaan pois ylilyöntejä, jos niitä ei rangaista. Pelaajien kunnioitus, mistä täällä joskus puhutaan, voidaan rakentaa ulkoisesti myös “rangaistusten pelossa”. Tavallaanhan NHL:ssä on ollut alkujaan uhka siitä, että maksaa sikailut verellä. Edelleen, joskus näin käy, mutta päälle tulee pelikielto ja mahdollinen tulonmenetys ko. ajalta. Alkaa tuntumaan, jos ei muuten meinaa oppia.
Kovia kakkuja, mutta niin se menee muuallakin työelämässä: irtisanomisia jne. Kuvitellaan, että kaahaan korttini hyllylle. Työnantajaani kiinnostaa tämä ylilyönti? Jos välttämättä tarvitsen korttia, niin kaksi vaihtoehtoa: a) palkaton vapaa kortittomaksi ajaksi, koska en voi hoitaa työtäni b) liikun omaan piikkiini muilla keinoin. Olen siis töissä, mutta lisäkuluja tulee.
Ylikovat tuomiot ottaisin siis käyttöön peliin kuulumattomiin ylilyönteihin, esim. tämä. Epäselvät taklaustilanteet jne. ovat vaikeampi asia. Toisaalta myös väitän, että vaikka emme koskaan pääse pelaajien pään sisään siinä hetkessä, voi käytösmalleista pelitilanteistakin tehdä tulkintoja. Varsinkin jos itse on pelannut.
Koventamisia suorittaisin jotenkin seuraavassa järjestyksessä:
- täysin peliin kuulumattomat tilanteet (poikkarit, huitomiset, kiekottoman pelaajan tölvimiset jne.) case Tyrväinen tästä esimerkki
- päähän kohdistuneet taklaukset/ polvitaklaukset/ laitataklaukset
- ryntäykset kiekolliseen pelaajan/ ylikova pelaaminen
Itse siis tykkäsin pelatessani antaa pommeja ja kova peli kuuluu kontakti- lajiin. Sekin pitää vaan osata tehdä sääntöjen puitteissa. Vaikka nyrkkeily on erikseen ja show- tappeluiden fani en ole, arvostan paljon enemmän mies- miestä vastaan rehtiä tappelua, kun raukkamaisia tekoja, jotka sitten yritetään muuksi selittää. Tässä potuttaa sekin, että olisi kerrankin joku tölvijä suoraselkäinen ja seisoisi sikailuidensa takana tyyliin “mokasin ja kannan täyden vastuun”. Mullehan ei tarvitse siis mitään anteeksipyyntöä tehdä, sen voi tehdä kaikessa hiljaisuudessa myös pelaajalta pelaajalle. Mutta ei myöskään kannata tötöilyn jälkeen tulla mediaan itkemään ajojahdista.
Kyllä lähtökohtaisesti pelaajienkin, kuten muidenkin työssä olevien, kuuluu kantaa vastuu teoistaan. Tunnetila tai muu ei käy selitykseksi, koska on myös paljon pelaajia, joilla ei pimahda koskaan.
SW saanut kaiketi synninpäästön ja hyvä niin.
Tuo on siis uunituoreen SJRY-tilin toinen twiitti. Pelaajayhdistys päätti kokouksessa, ettei yhdistys voi viestiä Wallinheimon henkilökohtaisen tilin kautta vaan että se tarvitsee oman tilin. Ennakoinkin ettei Wallinheimoa ristiinnaulita noin pienestä vaan kokouksessa vain keskustellaan tulevasta viestintälinjasta.
Tuo tili on hyvä lisäys, Wallinheimon kommentointi oli väärin ajoitettu, se että heitti jonkun mielestä “bussin alle” oli tekoon nähden väärin, oikea paikka olisi ollut junan alle.
Ketju suljettiin automaattisesti 3 tunnin kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.
Avataanpa vielä hetkeksi, kun kerran oli Tyrväisen suvun tapaan käyty ihmisoikeusneuvoston pakeilla saamassa pakit.
Helsingin IFK:n hyökkääjän Juhani Tyrväisen kuuden ottelun pelikielto pysyy voimassa. Urheilun oikeusturvalautakunta antoi asiassa päätöksensä tiistaina.
Tyrväinen oli itse hakenut lautakunnalta pelikieltonsa kumoamista tai lyhentämistä.