HIFK vei käsittelyyn KalPan Patrick Curryn mahdollisen pyyhkäisyn ja potkun 21.3.2026

No dotellaan päätöksiä. Minun silmään nuo on ihan normaaleja vääntöjä.

1 tykkäys

Jaa-a. Otsikot nähtyäni ajattelin ensin, että mikäs paniikki IFK:lla on, kun lähtee kabinettipeleihin.

Mutta kun katsoo tilanteet, niin kyllähän jalkojen liikkeet Lehterää vastaan ovat hyvin erikoisia ja vaikeasti selitettävissä. Repon kanssa tarkoituskin oli varmasti juuri tuo, eli vääntää vastustaja nurin ja siinäkin näyttäisi jalka olevan tukipisteenä. Addamo väännettiin hiljan samanlaisella pahan näköisesti linkkuun, eikä käsi noussut.

Mutta koska kurinpitomme on arpalaatikko, on täysin mahdotonta sanoa, tuleeko sieltä 0 vai 5 peliä. Toisaalta ainakin IFK saa kaikkien huomion kiinnitettyä Curryn kamppailupelaamiseen, vaikka tästä pääsisikin pälkähästä.

5 tykkäystä

Tästä vielä erona, että Addamo selkeästi hieman itseään loukkasi, en muista kävikö Repolla niin. Meni itsellä sen verran nopeaan tuo tilanne ohi tästä KalPa-IFK.

1 tykkäys

Itse en ymmärrä että haukutaan HIFK:ta jotenkin säälittäväksi tämän takia. Tässähän on hyvä tilaisuus ottaa kaverin kultakypärä pois peleistä ja ihan oikeutetusti.

Kyllähän näitä Tappara on vienyt myöskin itse 5000€ hintaan käsittelyyn jälkikäteen. Kaippa ollaan säälittävä porukka sitten itsekin :man_shrugging:

6 tykkäystä

Olen periaatteessa ihan samaa mieltä kanssasi, mutta ehkä asiaan vaikuttaa se, että juuri IFK on ainakin aikanaan brändännyt itsensä “kovaksi äijäporukaksi”, ja sellaiseen brändiin tämä ei ehkä ihan kovin hyvin sovi.

Tietenkin siitäkin voi olla montaa mieltä, onko tuota brändiä enää pitkään aikaan ollut olemassakaan.

7 tykkäystä

No huh huh. Joskushan on ollut sellainen meininki, että pelit ratkotaan jäällä eikä kabineteissa. Mutta kukin tyylillään.

1 tykkäys

Aikas selkeitä tilanteita molemmat vielä tekijän ottaen huomioon tietää, ettei ole vahinkoja eiköhän pelikieltoa tule.

3 tykkäystä

No kyllähän IFK kyseisen pelin voitti. Jos tällaisesta pahastuu niin siitä sitten vaan

Jatkoajassa kirjoitellaan että Curry saanut 2 peliä penaltyä.

1 tykkäys

Jatkoajassa kiertää huhu että Currylle 2 matsin pelikielto.

Mäntykivi sai pelin kun yritti potkaista Okanyn mailaa, kyllä tuosta potkusta voi mielestäni sen 2-3 ainakin antaa kun kohdistuu ainakin videon perusteella selvästi Lehterään.

2 tykkäystä

Jos näin, niin ei ollut viimeinen kurinpitoon laitettu keissi tänä keväänä..

2 tykkäystä

Itse en näitä haastoja tahtoisi playoff peleihin. Poikkeuksena jos kyseessä on joku jatkuva juttu ja silloinkin haasteet toivoisin pelin aikana. Kuten esim Bartosakin teline mikä oli tuomareillekin näkyvillä mutteivät siihen puuttuneet.

4 tykkäystä

Onhan kabineteissa ratkottu ihan mestaruuksiakin jo lähes vuosisata sitten. Naapurit voivat kertoa lisää.

2 tykkäystä

On joo, eikä sekään oikein hyvältä ratkaisulta tunnu. Tämänkin valituksen olisin kyllä uskonut juuri Ilveksen tekemäksi, mutta en oikein minkään muun joukkueen. Voi voi Hifk.

Mistä lähtien pelikielloista on liikkunut huhuja? Eikös ne yleensä tulee kerralla julkisuuteen? Outoa on.

Seurat saa tietää kielloista aikasemmin kun media, joku sisäpiiriläinen vuotanut tiedon eteenpäin

Jaaa. Mikähän idea tuossakin on tuota levitellä eteenpäin ennen virallista lausuntoa. Ei ainakaan ihan heti tule mieleen milloin olisi viimeksi ollut “huhuja” pelikiellon pituudesta.

Tota pitää kysyä sieltä kuka ton tiedon vuosi eteenpäin.

Emmäkään siinä oikein järkeä näe.

1 tykkäys

Repo on tänään kerrannut tilannetta kurinpitoon Kuopiolaisittain, joten ei ihme, että pelikieltoa tuli:

”Kuulin kovan pamauksen ja sen jälkeen tunsin tuskaa selässä, ihan kuin olisi miekalla lyöty. Minulla vähän niin kuin petti jalat alta, Repo kertoi ja lisäsi saaneensa selkäänsä ison mustelman.

Olen tehnyt näitä hommia 15 vuotta, enkä koskaan ole mitään vähänkään tämänkaltaista kokenut. Eihän pelaajaa saa hakata paskaksi, repolainen löi lisää vettä kiukaalle Liusjärven haastattelussa.”

13 tykkäystä