Hifkin Johan Motinin Tapparan Tomas Zaborskyyn kohdistunut estäminen 21.12.2018

Pelissä tulee toistuvasti kontakteja kiekottomiin pelaajiin joista suurin osa on tahallisia.
Oliko Motinin kontakti tahallinen? Olisiko hän voinut väistää? Kommentoin vain, että Johan Motin on isokokoinen peruspakki.

1 tykkäys

Kuka täällä minkään pelikiellon tai törkeyksen perään huuteleekaan. Kontakti oli tahallinen ja siinä estettiin pelaajaa tarkoituksella. Vahinkotörmäystä tuosta ei saa mitenkään. Jäähyhän olisi pitänyt olla päivänselvä.

5 tykkäystä

Lähtökohtaisesti jääkiekossahan kontakti kiekottomaan pelaajaan on kiellettyä. Siitä seuraa yleisesti 2min rangaistus nimikkeellä “estäminen” — On kyseessä sitten isokokoinen peruspakki, pienikokoinen taitopelaaja tai patukkamainen laitahyökkääjä.

3 tykkäystä

Yksi tappio sinne tänne. Keväällä ne pelit vasta on. Älä anna mennä tunteisiin.

1 tykkäys

Miten kevään pelit liittyy millään tavalla keskusteluun siitä, onko kontakti kiekottomaan mieheen jääkiekkoa vai ei?

4 tykkäystä

Miksi pitää jauhaa yhestä 2min jäähystä mikä meni jo?

Sitä voit kysyä @yllapitajat, että onko ketju ja/tai sen aukiolo tarpeellista. Niin kauan kun ketju on, sen aiheeseen liittyvä keskustelu lienee tällä foorumilla ihan OK?

1 tykkäys

Parempi se on jauhaa tänään pelatun pelin tilanteista kun keksiä jotain kirjotettavaa politiikka ketjuun tai jo väsähtäneeseen kumpikampi ketjuun.

3 tykkäystä

Niin tästä ei kai tullut sitä jäähyä. Se kai hiertää. En katsonut peliä, joten kaikki on minulle vähän hämärän peitossa. Mitä “jauhamiseen” tulee, niin se on tämän ketjun tarkoitus niin pitkään, kun keskusteluun tuodaan uusia ulottuvuuksia.

2 tykkäystä

Joo ymmärrän sen kyllä. Kunhan tilanteet näät, tiedät mitä tarkoitan. Ei täälä ennenkään ole ketjuja pystytetty, jos tuomari on jättänyt viheltämättä jäähyn. Siksi tälle voisi jopa löytyä parempi ketju.

Eikös Ohtamaa-Kangasniemestä ollut myös ketju? Ei tullut jäähyä ja kauhea melu palstoilla.

En nyt ymmärrä sun logiikkaasi olla polliisina.

4 tykkäystä

Mutta kait siitä tuli Ohtamaalle pelikielto? Siksi kait se ketju tuli, kun asia eteni Liigan puolelta.

Voin olla kirjoittamatta myös. Anteeksi. Se oli vain oma mielipide. Kait niitä saa täälä ilmaista?

Jos oikein muistan niin ei tullut pelikieltoa…

2 tykkäystä

Eteni käsittelyyn jokatapauksessa. Siksi ketju tuli…

Saa ilmaista mielipiteitä keskustelun tarpeellisuudesta, muttei tässä ketjussa. Ja nyt loppuukin metakeskustelu eli turha keskustelu keskustelusta. Ihan normaali käytäntö, että kiistanalaisesta tilanteesta tehdään erillinen ketju. Siihen oikein kannustetaan.

Ohtamaa-keississä ei tiedetty eteneekö kurinpitoon, kun ketju tehtiin. Myös Bloodin 2+10-taklauksesta tehtiin oma ketju, eikä se edennyt mihinkään. Meillä on myös joku ketju jostain oudosta maalista.

Nyt keskitytään aiheeseen.

Kyllä joo, siinä kohdassa kun Zabo liukui kohti koppia. Mutta itsekin tiedät, että aika rajua vihellys oli kun hän jäässä makasi ja ainakin minun ympäriltä, jopa kaverini, huusivat että nouse nyt ylös. Ja sitten vielä ääneen ihmeteltiin, kun peli vihellettiin poikki.

Antti Suomela sai yhden pelin tästä yhteentörmäyksestä viime kaudella:

https://twitter.com/RealWirer/status/958770445247041537

Erittäin samantyyppisiä tilanteita: yhteentörmäys on tuloillaan eikä tilanteen ennalta näkevä pelaaja tee elettäkään kontaktin välttääkseen. Toki Suomela sai pelikieltonsa lähinnä pääkontaktista, jota tässä ei ollut. Toisaalta tästä seurasi loukkaantuminen ja siitä ei.

Ja jos peli olisi ollut Hakametsässä, ja loukkaantunut pelaaja joka jäisi jäälhän olisi vaikka Erik Thorell, samaan aikaan kun Tappara myllyttää hyökkäysalueella, miten veikkaisit tamperelaisyleisön reagoivan…?

Itse en osallistunut vihellyskonserttiin, mutta moni muu niin teki

3 tykkäystä

Varmasti siellä reagoitaisiin samalla tavalla, itse en reagoisi, koska olen sitä mieltä, että mikäli pelaaja loukkaantuu, niin peli poikki. Ja olen tätä mieltä, vaikka tilanne olisi nyt ollut toisin päin.

Pisteet siitä sinulle
Toivotaan ettei Zabon loukkaantuminen ole sellainen että menee pari kuukautta ennen kuin mies on pelikunnossa. Pahimillaan kausi voi olla ohi, Brynäs:issä kaverillahan oli paha olkapäävamma joka pilasi Zaborskyn kauden