Höntsäily ja kulttuuri sen ympärillä

Tämmönen menee nyt vähän kategoriaan, että kannattaisi olla hiljaa, mutta kun en halua olla hiljaa. @Messi - ei, en missään nimessä vertaa ammattilaisia ja itseäni (näin etukäteen jo tämän sanoen.)

Tuli viikonloppuna pitkästä aikaa oltua “vakavasti leikkimielellä” pihapeleissä maalivahtina. Arvostan kovasti tuota porukkaa, jonka kanssa pelataan, mutta jotenkin mennyt viime aikoina aivan totaalisesti maku. Eikö pää kestä? No ei todellakaan kestä.

Jokainen maali on aina maalivahdin vika. Jotenkin symppaan oikeasti aina, kun itse olen maalivahtina edes leikkimielisesti tosissaan jossakin porukassa niin kyllä saa kuulla joka kerta kenttäpelaajilta kunniansa. “Ei voi noin pienestä kulmasta mennä maali!”, “miten ihmeessä et saanut tuota kiinni?”, “perhoseen! - mikset pitänyt alhaalta?”, “yläreunassa oli ihan helvetisti tilaa, miksi olit maassa?”

Ymmärrän kyllä, että tämä ei ole niin vakavaa ja tulen edelleen leikkimielisesti tutussa porukassa olemaan maalilla. Ihmettelen vaan sitä, että onko tuo oikeasti joku suomalainen kulttuurijuttu. Eikö ihmiset oikeasti ikinä kokeile tuota hommaa itse? On meinaan vähän hassua, kun edessä juoksentelee neljä ihmistä eri suuntaan yrittää jokainen pallo sieltä löytää - varsinkin, kun vedetään ihan free for all -säännöillä.

Ehkä pitäisi jättää rohkeasti hommat ammattilaisille, mutta on kyllä varmasti jopa vapaa-ajalla ehkä epäkiitollisin homma kaikista suostua maalille. Yllättävän harva “leikkimielisesti vakava” kenttäpelaaja edes suostuu maalille näyttämään, kuinka helppoa se on.

9 tykkäystä