Helsingin IFK:n päävalmentajaksi huhuttu Doug Sheddenin tulo olisi varmasti kaikille HIFK faneille suuri asia.
Shedden on valmentanut päävalmentajana muunmuassa Suomen- sekä Kanadan maajoukkuetta.
Hän toimi myös HIFK:n päävalmentajana kaudella 2005-06, En gång IFK, Alltid IFK kuten HIFK faneilla on tapana “lausua”.
Shedden oli jo vuonna 2017 yksi ehdokkaista Stadilaisten valmennukseen, mutta hän päätyi Saksalaiseen ERC Ingolstadt:iin.
Kuulemani huhun mukaan Shedden olisi jo solminut sopimuksen HIFK:in kanssa kausille 2021-22, 2022-23, näin ollen Shedden valmentaisi vielä yhden kauden esim. Saksassa ennen HIFKiin menoa.
Linkkaa linkki uuteen välilehteen ja sen jälkeen klikkaa taas uuteen välilehteen kuvaa jossa Doug tönöttää Teemun takana.
Maikkarin ja IS:n artikkeleiden perusteella voisi kuvitella, että Sheddeniä voisi kiinostaa paluu Liigaa ja HIFK:hon.
Suomeen paluu kiehtoo ajatuksena. Kerran se on ollut melko lähelläkin.
– Kun Tom (Nybondas) oli GM:nä, he miettivät vaihtoehtoja ja olin tosi kiinnostunut, koska olisi hienoa tulla takaisin Suomeen, erityisesti HIFK:hon.
Ja johonkin aikaan Sheddeniltä tuli säännönmukaisia kyselyjä “HIFK:n tilanteesta”.
“Miten seuralla menee, mitenköhän ne suhtautuisivat minun paluuseen? Etkö sinä, Petteri, voisi auttaa minua takaisin HIFK:hon? Oi, ne olivat aikoja joskus ne!”
Tämä huhu ei tule toteutumaan. Mitä tulee tapahtumaan on se, että Jarno Pikkarainen saa lokakuussa potkut kolmen ottelun mittaisen tappioputken jälkeen ja Shedden valmentaa HIFK:ssa jo kaudella 2020-21.
Ummehtunut seurakulttuuri + ammattitaidoton UTJ + iso rahapinkka = Shedden valmentajaksi! Absurdia, mutta HIFK:n kohdalla täysin mahdollista (todennäköistä).
Oih, kuinka täynnä kiekkoromantiikkaa tämä huhu!
Minun puolestani ehdoton kyllä tälle huhulle, saataisiin lisäväriä Liigaan ja yksi pahimmista vastustajista pois mestaruustavoittelusta.
Taidat olla melko sarkastinen kirjoittaja? Tai sitten voi antaa vähän perusteluita, eikä vaan “minä tiiän” heittoja. Usko on menny sinun kirjoituksiin, kun ei edes Koskiranta mahdu Tapparaan.
En kyllä laittaisi kovin isoa painoarvoa noille IG:n siirtohuhu tileille. Niitä on siellä monia ja ne ovat usein pikkupoikien tekemiä. Eli alle 20-vuotias.
Siellä huhutaan myös Marcus Fageruddia Ässiin. Jota ollaan vain spekuloitu Ässätaustansa takia JA:n “huikealla” palstalla
Toisihan Shedden ihan pirusti tieto/taitoa Hifkin porukkaan.
Olisi kyllä kova haku valmentaja markkinoilta mikäli huhulla on mitään perää…
Toivottavasti ois
Pidän Sheddeniä vanhan koulukunnan valmentajana, jonka metodeista aika on mielestäni ajanut jo ohi. En usko, että enää tänä päivänä Liigassa pystyisi mestaruuteen. Hifkin imagoon toki muuten sopisi hyvin, ja varmasti lisäisi Liigan mielenkiintoa.
Ja kyllä Koskiranta tietysti mahtuu, näin selvinpäin. Taisi mennä veljekset vielä sekaisinkin.
Kirjoitus, johon nyt tartut, oli taiteiltu eetteriin sellaisessa tilassa, jossa en suosittele kenenkään kirjoittelevan mitään. Aika hyvin olen itse onnistunut, mutta tuo nyt lipsahti. Siksi poistin.