Huhu: Joona Luoto Liigaan 2021-22?

Totta ja mielestäni nyt ei ole roolia tarjolla. Jos Luoto laitettaisiin kahden taitavan pelaajan kanssa vaikka kakkoseen, niin siellä on sitten Bertrand tai Tanus äkkiä väärässä roolissa nelosessa. Myöskään Tapparan nelosketjuun Luotoa ei kannattene hommata, koska sinne on jo pelaajia riittävästi, vaikka erikoistilanneroolia löytyisikin. 100k€ on kyllä ehdoton maksimi, mitä Luodolle voi liigaseura maksaa.

2 tykkäystä

Onhan Luoto työtä pelkäämätön luotettava hyökkääjä. Maaleja tekee suunnilleen Sami Moilasen tahtiin. Ei ehkä ihan sitä mitä Tapparan rosteri tarvitsisi.

Minä en näe mitään estettä siirtää esim. Bertrandia neloseen. En näe myöskään mitään estettä ettei ykkönen voisi olla Luoto-Morley-Kuusela.

Neloskenttä nyt ei kovin edukseen ole esiintynyt niin sinnekin olisi paikka jos alakenttiin laittaisi.

Itseäni ei palkat niin kiinnosta, että jaksaisin miettiä olisiko ylipalkattu jos Tapparaan tulisi. Viikonlopun perusteella myös yv-maestro näytti melkoisen kalliilta peliesityksiin nähden.

Kyllä tuonne Luodolle paikka löytyy jos JR:n kanssa sopuun pääsee. Viime kaudella taisi mennä IFK:n kun Tappara ei NHL-apuja siihen aikaan halunnut joukkueseensa. Toivottavasti tästä virheestä on opittu.

9 tykkäystä

Onhan tämä ny aivan selvä, ostetaan vaikkei tarvittais. Ihan jo sen takia ettei mikään muu jengi pääse vahvistumaan. Eikös tämä ollut se Oulun Kärppien keskustelupalsta?

Varmasti tuntuisi oman junnun ja seuralegendan kotiuttaminen hyvältä! :sunglasses: Toki kelpaisi Tapparaankin!

2 tykkäystä

Kyllä Luoto kelpaisi. Voimahyökkääjiä ei ikinä ole liikaa ja Tappara sydämen omaavia vieläkin vähemmän. Tappara oli Luodon ykkösvaihtoehto viime kaudellakin, silloin sovittiin hyvässä. Hengessä että nyt ei ole rosterissa tilaa.

2 tykkäystä

Luoto-Rauhala-Vanhatalo vois olla huikee kenttä

4 tykkäystä

Olisi hienoa nähdä Luoto jälleen Tapparassa, mutta veikkaan että HIFK on realistisempi vaihtoehto; eiköhän pelkästään HIFKin perinteinen sairastupa pakota hommaamaan leveyttä rosteriin, jolloin pelipaikka löytyisi helpolla.
Voin myös kuvitella sen sadattelun määrän, jos tulisi meille ja esim. Bertrandin paikalla ottaisi ensimmäisen hölmöhkön hyökkäyspään jäähyn :smiley: Saattaisi olla uusi nopeus ennätys; NHL:stä yhden Liigajäähyn kautta Mestikseen.

Finnish forward Joona Luoto will not be returning for a third season with the Winnipeg Jets organization. A team spokesperson says Luoto wanted to play closer to his home of Tampere, Finland.

Kääntäjällä:

Joukkueen tiedottaja kertoo, että Luoto halusi pelata lähempänä kotiaan Tampereella.

2 tykkäystä

100 kertaa sadasta mielummin Joona Luoto kuin Sami Moilanen.

18 tykkäystä

On ilmeisesti kesän treenaillut IFK:n lippis päässä. Olisihan tuo nyt huvittavaa jos kuitenkin vetäisi jossain KalPasaa tai Ilveksessä tuon havainnon jäljiltä, mutta eihän tuo mitään vielä kerro.

Itse kuitenkin otan päähineet vakavasti.

28 tykkäystä

Kotiin vaan ja äkkiä!

1 tykkäys

Riippuu todella paljon roolista; esim. av:lle ottaisin ennemmin Moilasen.
Näkisin, että Luoto ‘kilpailisi’ pikemminkin samoista pelipaikoista kuin Merelä tai Salonen.
Ylempiin ketjuihin, ei ole imho enää nelosketjun rouhija. Siihen rooliin löytyy edullisempiakin kavereita
ja eiköhän Luotokin halua urallaan eteenpäin ja isompaa roolia.

1 tykkäys

Reenasihan Garteig ja Zaborsky myöskin Tapparan vermeet päällä kesän. Lähde: IG story.

14 tykkäystä

Luoto - Platzer - Peltola
Tai
Luoto - Rauhala - Puhakka

Mutta eiköhän tää oo turhaa pyörittelyä :smile:

1 tykkäys

Olishan se mielenkiintoista nähdä Luoto, ja mikäs sen parempaa, mies sopisi kyllä aika hyvin mihin tahansa kenttään. Nostaisin jopa itse hänet Krissen ja Morleyn rinnalle, tai kakkoseen, mutta kolmosessa olisi kiva nähdä Luoto mestishaku Salosen tilalla.

Onko kukaan nähnyt Joonaa mitkään Tapparan vermeet päällä? On kuitenkin nyt syksyllä reenannutkin Tapparan kanssa. Kai siä jossain vaiheessa joku vaatekappale on tunnustanu oranssia väriä.

Treenikamat nyt on ihan eri asia, kuin henkilökohtainen vaatetus, vaikka ymmärrän pointtisi.

Jotkut vetää samoilla treenivehkeillä vuosikausia, jos ne on hyväksi todettu. Itse treenaan vieläkin omatoimisesti sellaisen joukkueen shortsit päällä, johon mulla ei ole ollut mitään siteitä yhdeksään vuoteen. Ne nyt vaan sattuu olemaan ylivoimaisesti parhaat treenishortsit mitkä mulla on ikinä ollut.

Pidän jotain IFK:n lätsää päässä enemmän tietoisena valintana, vaikka tää mun viesti nyt onkin täysin turhaa ja harmitonta spekulaatiota.

6 tykkäystä

Itse ainakin lähden samantien hommaamaan täysin merkitöntä lippistä. Eihän tässä enään änäri lippistä uskalla päähän laittaa.

4 tykkäystä

Tämä on vähän huono vertaus, ja vaikka palkat eivät kiinnostaisikaan, niin pelaajabudjetti on rajallinen ja yksi kallis soppari on pois muista järkevämmistä hankinnoista. Moilanen pelannee luultavasti samaa roolia yli tuplasti halvemmalla.

Luotoa ei kannata nelosketjuun Tapparaan hommata ja aikamoinen työ on löytää kaikille sopivat roolit, jos Luoto laitetaan kolmeen ensimmäiseen ketjuun. Toisaalta jos lähdetään ottamaan ylimääräisiä pelaajia, niin Luodon kantaiselle pelaajalle voisi paikka löytyä kahden taitopelaajan rinnalta.

2 tykkäystä