Huhu: Juha Metsola Tapparaan 2024-25? (2v sopimus julkaistu)

Sveitsissä vahvistetaan ettei siellä jatka ja todetaan palaavan Suomeen.

Whether Juha Metsola will join Tappara Tampere, as Zaugg reported, or sign with a different team is, on the other hand, not yet clear.

26 tykkäystä

AL lämmittää.

60 tykkäystä

Metsolan tulo taitaa tarkoittaa luultavasti myös merkittävää lähtijää. Olishan Heljanko - Metsola tasokas duo. Epäilen kuitenkin toteutumista. No, tapahtui sitten mitä tahansa, ensi kaudellakaan mv-peli ei ole heitteillä.

3 tykkäystä

Eiköhän Heljanko lähde isomman tilipussin perään. Metsola tulee hakemaan sen puuttuvan kannun.

12 tykkäystä

Ei Tappara nyt sentään mikään “kannuautomaatti” ole.:grin:

1 tykkäys

Ei Heljanko kyllä missään tapauksessa jatka mikäli Metsola tänne saapuu. Toisaalta mies ansaitseekin kyllä lähteä isomman tilipussin perään kun tsäänssi on, takaisin saa tulla aina. Metsola parhaita korvaajia joita markkinoilta otettavissa on, joten hyvin on onneksi meillä pullat uunissa jatkossakin.

4 tykkäystä

Tilastot ei häävit tältä kaudelta ole.
AL:

Tällä kaudella Metsola on torjunut 23 ottelussa torjuntaprosentilla 90,4 ja päästettyjen maalien keskiarvolla 2,99.

Ei kyllä tietoa miltä tuossa liigassa maalivahtien tilastot noin yleensä näyttää.

Hiukan menee omasta mielestäni nämä jotkut otsikot överiksi. Kuten tämä I-S:n “Tapparalta järisyttävä hankinta”. Erittäin hyvä hankinta luultavasti korvaamaan huippupelaaja. Ehkä jotakin järisytti, itseäni ei. Saattoi tietysti vaikuttaa sekin, ettei lopulta tullut yllätyksenä.

Pelit on kuitenkin pelattava ensin eikä toisaalta Metsolan torjuntaprosentti Sveitsissä ole tällä kaudella ollut mitenkään satumainen. Jos oikein muistan, hiukan yli 90. Ikääkin Metsolalle on jo kertynyt, joten ensi kaudella satsaisin kyllä kakkosvahtiinkin. Metsola ei enää ole 25v.

3 tykkäystä

Pitää nyt muistaa, että Metsola pelaa suht surkeassa Klotenissa tilastoilla Gaa 2.99 ja T% 90.4. Esim. meidän Helkku vetää nyt n. Gaa 2.4 ja T% 90.6 Liigakärjen maalilla. Ei tilastoja kannata aina ainakaan liikaa tuijottaa.

44 tykkäystä

Paluut eivät aina ole välttämättä kovinkaan helppoja. Kyllä Metso saa kovan päivätyön tehdä, jos haluaa pelata 36 vuotiaana 40-50 peliä. Ei ole kyllä mikään itsestäänselvyys. Sitten CHL pelit päälle.

4 tykkäystä

Miksi tarvisi noin paljon pelata, jos on vaikka Randelin kakkosena ottamassa 20-25 peliä. Tuskin Metsola samaan tyyliin pelaisi kuin 10 vuotta sitten.

3 tykkäystä

Lunastetaan se paikka ensin takaisin CHL:ään, mietitään sitä sit. Kahdella mokella kautta voi pelata. Ei ongelmaa, jos itse ei tehdä sitä.

Eiköhän 40-50 peliä kaudessa ole ihan perus määrä ykköselle. Viime kausina ei vastaavia pelimääriä ole ollut.

@Wrathchild 10/29 voittoa niin CHL on käytännössä varma. Tuskin Metsoa tänne on penkille ajateltu istumaan? En jaksa uskoa että Kohonen / Randelin tulee pelaamaan lähellekään 30 peliä.

En mä taas ymmärrä sun ongelmaa…

Meinaat että Metsola on niin paskassa kunnossa, että ei jaksa pelata pelejä? Ja sit kun tarjotaan vaihtoehdoksi peluuttaa kakkosta, niin sekään ei käy…

Jos se niin huonossa kunnossa on kuin epäilet, niin ehkä se on valmis huilaamaan myös penkillä. Viimeset kolme kautta pelannut 31-39 peliä. Joten sekin pelimäärä on hänelle tuttua.

Vai vänkäätkö taas kun ei oo muuta tekemistä?

17 tykkäystä

Mitä helvettiä? Sanoin vaan ettei maagiset paluut ole aina itsestäänselvyyksiä. Se oli mun pointti. Happea hyvä mies! Ehkä 2 viestiä on vänkäämistä :man_shrugging:t3:

Kyllä siinä viestissäs oli paljon muutakin. Tähän vastasin, enkä mihinkään maagiseen paluuseen. Eiköhän Tappara osaa scoutata pelaajan fyysisen kunnon, ja tehdä siitä riittävät päätelmät.

Tappara pelaa loistavaa kautta. Viiden pisteen kaula sarjakärjessä, vaikka poissaoloja minkälainen lista. Ehkä negaa pitää kaivaa ensi kauden maalivahdista.

7 tykkäystä

Pakkohan se jostain on, kun on kärkimiehiäkin nyt niin paljon sivussa, että ei vois edes niitä haukkua tällä hetkellä😂

5 tykkäystä

Metsola on pelannut 23 ottelua. 3 mokkea on pelannut enemmän eli kaikki nuo kolme 24 ottelua. Siinä tilastoa Liigan sivuilta. Kausi on juuri ohittanut puolen välin.

8 tykkäystä

Näinhän se on. Piti nyt kuitenkin katsoa, että samaa tahtia Metsola tällä kaudella on vetänyt Sandro Zurkirchenin kanssa.

Viime kaudella Metsolan T% oli hiukan Sandroa parempi: 91% vs. 89%. Eipä tuosta suurempia johtopäätöksiä kannata tehdä. Muuta kuin että ehkä Metsolan on jo aika palata kotiin. Varmaan vielä pystyy pelaamaan pari kautta hyvällä tasolla. Mutta kyllä aika rientää ja kehityskykyiseen kakkoseen satsaisin.

1 tykkäys