Huhu: Keskushyökkääjä Tapparaan 2018-19?

Oliskohan Konnalla ollut joku deadline Tapparan suuntaan? Kun ensi viikolla ilmoitellaan mahdollisesti hyökkääjistä.

Totta, Malinen on kuitenkin lähtökohtaisesti parempi kuin Matti Järvinen joten parannusta siis tiedossa.

4 tykkäystä

Toivotaan, että Rauhala - JMJ combosta saadaan Lajunen - Kuusela tapainen tutkapari, jotka tukevat toistensa vahvuuksia.

4 tykkäystä

Kuulemma “kansainvälisen tason sentteri” on tulossa.
Lähteenä Mikin kanssa tekemisissä oleva kaveri.
Sitä en tiedä onko kuullut suoraan kotkanpesästä vai jostain muualta. Kyse ei kuulemma ollut Kontiolasta.

35 tykkäystä

Ehkä voinut ollakin deadline. Eikös Mikki lupaillu ensin kuun lopulla julkistuksia mutta nythän niitä tuli kolem jo ja ensviikolla ilmiesesti lisää. Kontiolan sopimuksen myötä muut sopimuskuviot edennyt.
Tosin luulen että Kontiola ei ole ollut vieläkään tarjolla Tapparaan eli komppaan,@Recoil. Jotain muuta siellä on pyöritetty.

Tässäpä Elite-linkkejä listauksiin vapaana olevista senttereistä:

SHL:

KHL:

NLA:

AHL:

Liiga:

2 tykkäystä

Ei deadlinea. Olisi halunnut jo palata Suomeen muttei Tapparan rahat riitä tai joukkue oli jo valmiiksi kasattu ensi kauteen.

1 tykkäys

Pahaa pelkään, että täällä suurin osa tulevat pettymään Leinosen kassakaapissa olevaan kansainvälisen tason sentteriin, ja minä en kuulu niihin. Tähän kansainvälisen pelaajan kategoriaan voidaan hyvin ujuttaa Malinen, jolla yhteensä kahdeksan kansainvälistä peliä reilun kahden vuoden takaa. Tuntuu että täällä olisi montakin huhua eri sentteristä, mutta taitaa kaikissa huhuissa ollakin kyse vain Malisesta. :thinking:

2 tykkäystä

Ollut Suomen suuntaan yhteyksissä Jokerien kanssa ainakin aikaisemmin. Tapparasta en tiedä.

Omat toiveet joka liigasta
SHL: Mathis Olimb, Andrew Rowe, Rasmus Asplund, Brennan Shinninimin
KHL:Justin Azevedo, Colby Genoway, Quinton Howden, ja muutama muu, joihin en oikein itse usko
NLA:Jeff Taffe, Cory Emmerton, Roman Cervenka, Tomi Sallinen
AHL: En kyllä AHL:sta oikein tiedä, jos tuolla vetää hyvät tehot ja vahvan kauden niin tuskiin liigaan tulee
Liiga;Ramu? ehkä Bjorkstrand,
Luulen, että sieltä tulee joku oikeasti kova pelimies, ehkä jopa joku yllä mainituista

1 tykkäys

Laitetaan nyt tännekin; Teki Lokomotiv Jaroslavlin kanssa yhden vuoden mittaisen jatkosopparin.

1 tykkäys

Jos olisi joku näistä neljästä, niin syttyisin.

8 tykkäystä

En osaa sanoa tuohon Maliseen enkä kyllä keneenkään muuhunkaan juuta enkä jaata.
Oma mutu on sellainen että kovemmasta äijästä olisi nyt kyse. Voisiko olla joku jolla on vielä pelit kesken? Mene ja tietä…

2 tykkäystä

Jos Jakke on se meidän “The Sena” niin silloin siihen on tyydyttävä ja toivottava, että ukolle on reissun aikana kasvanut vähän karvoja rintaan.

Lontoon Matin odotan nostavan tasoaan ensi kaudella kun seura ja systeemit on omaksuttu ja pelitapa tuttu.

Mathias Olimb: huhutaan Berliiniin.

Rasmus Asplund: Huhutaan Buffaloon, jonka varaus on.

Roman Cervenka: Huhutaan Davosiin ja ZSC Lionsiin.

Tomi Sallinen: Pelaa ulkomailla niin kauan kun sopimuksia tulee.

Minä sytyn Malisen Jakkeen.

5 tykkäystä

Cervenka ois kyllä pelaaja jonka menoa olen ihastellut jo vuosia ja kusisin hunajaa jos Tapparaan tulisi.

1 tykkäys

Mä toivoisin Malisen sijaan jotain sellaista pelaajaa, joka ei ole Tapparassa ollut. Vaikka ei nappiin menisikään, niin uusi veri on hyvästä.

4 tykkäystä

Ei kai kukaan ole sitä mieltä, että Jarkko Malinen olisi The Sena? Joka ikinen tän hetkisestä sentterinelikosta on parempia.

8 tykkäystä

Mä taas en nyt ihan suoraan ymmärrä tätä Malisen lyttäämistä. Sanoisin, että koko vertailu on hieman hankala, koska Tapparassa sentteriroolit oli viime kaudella ns. perinteiset, mutta yhtään kokonaisvaltaista sentteriä ei ollut. Ja mitä minä nyt tarkoitan kokonaisvaltaisella on siis sitä, että pystyt tuottamaan laatua kumpaankin päähän. Ei Liigassa paljoa pelaa kokonaispaketiltaan täydellisiä senttereitä ja hekin, jotka ovat lähellä sitä yleensä ovat melkoisen hitaita.

Sentteripelissä on tapahtumassa murrosta ja ehkä parhaiten mm-jääkiekko tällä hetkellä osoittaa, että tällä hetkellä vauhti on jääkiekossa pop. Hitaat sentterit eivät pärjää nopeassa pelissä, mutta nopeat laiturit pärjäävät jotenkun nopeassa pelissä senttereinä, joskin antavat tasoitusta joillakin osa-alueilla.

Malinen on lähes täydellinen kakkos- tai kolmosketjun sentteri liigaan. Hän on todella hyvä alivoimalla - paljon parempi kuin esim. sentteri Rauhala ja hyökkäyspäässä hän on monta astetta parempi kuin Jasu. Puolustamaan hän on selvästi parempi kuin esim. Matti Järvinen. Jarkko Malinen on aika perinteinen sentteri, jos hänet roolitetaan oikein. Ei hän mikään ylivoiman priimusmoottori ole, mutta kahdensuunnan pelaamisessa hän on parempi kuin kukaan Tapparan nykysenttereistä. Jos Malinen saisi vielä vähän habaa niin hän pystyisi pelaamaan samalla tavalla kuin Lajunen, on vaan hieman nopeampi.

Faneilla tuntuu olevan nykyliigassa vähän ylisuuret odotukset näissä: liigaan on todella vaikeaa raahata ykköskorin sentteri hyökkäyssuuntaan.

Malisen hankinta toki tulee antamaan eräänlaisen signaalin ensi kauden Tapparasta. Jos Tapparan sentteristöä katsoo Malisella höystettynä niin mitään vauhtilätkää päästä päähän ei todellakaan ole odotettavissa. Rautakorpi yritti jo viime kaudella peluuttaa hitailla senttereillä vauhtilätkää ja tulos oli yhtä katastrofia alkukaudesta. Rautakorpi taitaa ottaa stepin taaksepäin tältä osin. Jos senttereinä on Matti Järvinen, Jarkko Malinen, Rauhala ja Juhani Jasu niin vauhtilätkä ekan kahden ketjun osalta on mahdottomuus. Jos halutaan vauhtilätkää niin pelinopean Miksa Järvisen on pakko olla sentteri.

5 tykkäystä

En mä lyttää Malista. Jos joku nykyisestä nelikosta lähtisi Malisen tulo olisi ihan fine. Massi mielestäni paransi keväällä, ja todennäköisesti tehoja tulee seuraavalla kaudella enemmän. JMJ pelasi hyvän kevään keskellä, ja todennäköisesti sentterin tullessa siirtyy laitaan. Rauhala pelasi hyvän kauden keskellä, vaikka tehot vähän hiipuivat poffeissa. Jasun näen yhtenä Liigan parhaana nelossenana.

1 tykkäys