Huhu: Keskushyökkääjä Tapparaan 2018-19?

Aika kova väite jos miettiin JMJ:n kevään pelejä ja miesten uraa liigassa.

Myttysellä on liigassa yksi erittäin onnistunut kausi. Tämän pohjalta en vielä hankseleitä paukuttaisi Myttysen suuntaan.

6 tykkäystä

En ole merkannut flopiksi ketään, mutta perustellut miksi ottaisin mielummin Malisen kuin Myttysen. Fakta on kumminkin, että Myttynen on pelannut yhden huippukauden top6 roolissa 28-vuotiaaksi. Riskit on olemassa, että kyseessä oli makkosmainen suonenveto.

2 tykkäystä

Niin kai tuossa vähän itsekin uumoilin.

JMJ ei kuitenkaan ole kertaakaan urallaan pystynyt ottamaan ykkössentterin roolia(?) jos pystyy, niin sittenhän me ei THE sentteriä tarvita.

Myttynenkö on? JMJ:llä paljon enemmän näyttöjä kuin Myttysellä.

1 tykkäys

Ei ole, mutta kuten sanoin niin minä uskon Myttysen upsiden olevan sen verran korkea, että pystyy pelaamaan Liigassa ykkössentterinä helposti. Näin KalPa-kaudella ~20-25 peliä ja vakuutuin.

Siinä KalPa:n joukkueessa oli tasan yksi sentteri, joka olisi Tapparaan ykkössentteri. Hän teki pitkän sopparin KalPaan. Kai sekin jostain kertoo, että Myttynen onnistunut kunnolla vain sen kauden KalPa:ssa. Ihmetyttää vain JMJ:n aliarviointi, kun toisella riittää näytöksi 20-25 peliä voittavan ykkössentterin takana joukkueen vetäessä huikeaa tarinaa.

1 tykkäys
1 tykkäys

Mikäli tämä huhu pitää kutinsa ja Malinen todella palaa, mihin rooliin? Joku senttereistä lähdössä? Vaikea nähdä. Rauhala laidalle? Vaikea nähdä.

Paha paikka tulee oleen jos kukaan senttereistä ei ole lähdössä pois. Sitä toivoo kuitenki itse jo Rauhalalle taas uutta steppiä uralleen sentterinä.

Jokuhan kyllä väläytteli sitäki, että Rauhalaaki udeltu Kiinaan, että tiedä sitä sitten lähteekö Tapolan jengiin.

1 tykkäys

No jaa, vaikea nähdä Rauhalaa vielä KHL:ssa. Nelosen laidalla voisi tuoda vauhtia ja stuntata keskellä, mutta liian aikaista?

Malisen toivotan kyllä mielihyvin tervetulleeksi. Rauhalan pitäisi saada tuota pelinasentoa sellaiseksi, että pää ylhäällä kokoajan.

3 tykkäystä

Minä johonkin ketjuun spekulaationa heitin, että mitäs jos JMJ lähtee Tapolan seuraksi Kiinaan? Tai jos Massin kanssa ei nähdä jatkumoa.

2 tykkäystä

Massi voisi olla liipaisimella joo, en vain haluaisi nähdä sopparin purkua tässä vaiheessa. Ehkäpä tämä on Rautakorven kuningasidea, tällä kaudella ylitarjontaa laidalle, ensi kaudella 15 sentteriä?

3 tykkäystä

Minä toivotan Jakken mielellän Tampereelle. But “the Sena”

6 tykkäystä

Sitä tuossa pohdin, että ulospäin on pakosti liikettä, jos tulee Jakke + The Sena.

Onko the senaa huhuiltu jossain? Vai onko tää yhdistetty siihen eiliseen aamulehden kassakaappi kommenttiin?

Malisen saldo tämän kauden runkosarjasta oli 55 peliä, 12+20=32 pistettä ja sillä hän sijoittui IFK:n sisäisen pistepörssin neljänneksi. Plusmiinustilasto oli 8 astetta. Playoffseissa Malinen pelasi 13 ottelua tehoin 3+7=10 (+7).

Arvelen, että tämän kauden pisteet ovat kyllä aikalailla se realistinen taso Maliselle eli pätevä kakkos-kolmossentteri Liigaan. Jakke on hyvä kahdensuunnan sentteri ja Rautakorven luottomies, joten paluu ei sikäli yllättäisi.

2 tykkäystä

Malinen on tervetullut nelosen keskelle. Itse pystyn helposti näkemään Oton laidalla ja vieläpä aika ylhäällä siitäkin huolimatta, että aloitustaito on kehittynyt huimasti (laiturillekkin oiva taito, kun arvotaan aloittajaa…). Jugin paikkaa sovittelisin Otolle kärkikentän laidalta ja muutenkin näen miehessä paljon samaa. Kädet kun voivat kehittyä vielä lisää myöhemmälläkin iällä.

Laganier olisi aika mielenkiintoinen haku ja Poristahan noita vahvistuksia on paljon roudattu viime vuosina…

Laganier - J-M Järvinen - M.Järvinen -Jasu - Malinen. Siinä olisi aika kova materiaali keskikaistalle.

Pinnat toki tuli isolla YV-vastuulla, mitä Tapparassa ei ihan helposti tipahda. Toisaalta pinnoja alaspäin, mutta AV-vastuuta tutusti, niin todella kova 3. sentteri.

1 tykkäys