Huhu: Veli-Matti Savinainen jatkaa Tapparassa kaudella 2022-23?

Olihan Nemo fyysiseltä rakenteeltaan aivan erilainen tankki. Savinainen näyttää minun silmiin kyllä olevan ihan atleettisessa kunnossa ja ettei pelkkiin muskeleihin ole panostettu. Tämän puolesta en olisi huolissani.

13 tykkäystä

Tulkitsenko oikein, että Savinainen haluaisi siis 3 vuoden sopimuksen ja Tappara 2 vuotta?

Mielestäni tuo kaksi vuotta on nyt tässä kohtaa kyllä aika maksimi sopimuksen pituus, kun tosiaan Vellulla ikää 36 vuotta. Siitähän voidaan sitten jatkaa.

Tapparalla on tosiaan joitain huonoja kokemuksia todella pitkistä sopimuksista konkareiden kanssa.

6 tykkäystä

No näin mä olen tän asian antanut itselleni ymmärtää. Haluaisi pelata loppu-uransa Tapparassa, mutta uskoo myös pystyvänsä pelaamaan huipputasolla enemmän kuin kaksi vuotta. Tapparan puoli ei lämpene yli 2v sopimukselle.

16 tykkäystä

On toki, tuo oli tuollainen yleinen pelaajan elinkaaren päätepysäkin lähestymiseen liittyvä heitto.

1 tykkäys

Yhtään en olisi huolissaan etteikö sopimusta saataisi aikaiseksi. Koska pöydän toisella puolella on eräs viiksimies, lienee kyse enää siitä paljonko Savinainen on valmis maksamaan kolmannesta vuodesta, mutta eiköhän Mikki reilun alennuksen saa hyvälle miehelle aikaiseksi.

Jäätävä mies, neljältä viimeiseltä Liiga-kaudelta kultaa kaulassa. Nyt nimet alle niin kuin olisi jo.

7 tykkäystä

Mitä itse olen antanut koppikäytävillä itselleni kertoa, niin sopimuksen pituudesta on homma enää kiinni…Tappara kun ei ole tehnyt kuin yksivuotisia sopimuksia, nyt kun aika on ollut haastava.

6 tykkäystä

Järkevää toimintaa. Puhakka sai vuoden jatkon, koska tämä helkkarin korona ei ole poistunut mihinkään eikä tuo naapurin harrastama harratus. Ja nyt en tarkoita naapurilla Ilvestä

Luultavasti optiot on nyt kovasti käytössä. Ostajan markkinat. Työtätekevän pitää miettiä asioita.

17 tykkäystä

Kollektiivisen toiston uhallakin tulen tänne sanomaan: jos tosiaan on niin, että Vellu haluaa sen kahden vuoden pahvin, niin lyökää nyt herranjumala se kakkosen lappu pöytään. Tällaisen takia ei voida menettää tuon tason pelaajaa ja persoonaa. Vellua voidaan alkaa pitämään jo jonkinlaisena Tappara-minilegendana, joten jo arvostuksenkin vuoksi kaksi vuotta olisi tuon ikäiselle pelaajalle ihan ookoo.

Jos siellä sen sijaan väännetään siitä kolmannesta kaudesta, niin ymmärrän paremmin mahdollisia ristiriitoja. Toivottavasti ne saadaan kuitenkin ratkaistua esim. palkka-alella vikan kauden osalta, jota voi sitten kompensoida vaikka kovemmilla tulosbonareilla tai jotain.

16 tykkäystä

Joo noilla vanhempien äijien palkoilla saisi kaksi tai kolme nuorta jätkää ensikaudelle. Ja riski on se, että jos vaikka Vellulla ja Kuuselalla ensikaudella meneekin parasta ennen päivä umpeen, niin siinähän sitten ihmetellään. Käy kuin Nykäskylässä aikoinaan…

1 tykkäys

Se on totta mut kyl seurajohto on hyvissä ajoin päästänyt irti kun ei ole homma enää toiminut (Nieminen, Saravo, Kankaanperä, nyt Peltola mahdollisesti) ei oo Savinainen vielä kyl mitään hiipumista osoittanut

Kaksi vuotta olisi sillä tavalla hyvä että jos Kuuselan ura (Tapparassa) päätyisi ensi kauden jälkeen, niin Savinainen jatkaisi siitä vielä vuoden eteenpäin, 2016-17 soihdunkantajana.

17 tykkäystä

Täytyy muistaa että kehon palautuminen hidastuu vuosi vuodelta. Yleisesti ja myös kaiken näkösistä kolhuista. Kaikki pelaajat toki yksilöitä eli ei voida mitään ikärajaa asettaa.
Toisaalta Savinaisen pelityyli altistaa kaiken näköisille kolhuille normaalia enemmän.

Oliko näin? Onneksi tuolla osataan kaikesta kritiikistä huolimatta tehdä oikeita ratkaisuja Tapparan kannalta.

On kyllä osoittanut, mutta kykeni ainakin nyt keväällä Tapparassa paikkaamaan sitä muilla avuilla jonkun verran.

Puhun siis liikkeestä.

(Toivon kyllä jatkosopimusta)

1 tykkäys

“Olisi” - pieni mutta ratkaiseva näpyvirhe tuossa. Korjattu.

Hyvä, että korjasit. Jäin vähän kiinni noihin vuosiin. Nyt eletään vuotta 2022. Aika on ohi.

Käy miten käy, niin eiköhän nippu taas sukella syksyllä ja sittenkään sukellus ei tappanut.

3 tykkäystä

En mä sanois et se oli hiipumista. Se oli ehkä hitaampi lämpeäminen. Jos pelaat huippu kevään niin siinä saanee anteeksi heikohkon alkukauden

Ei kyllä minä tarkoitan ihan koko aikaa Tapparassa nyt keväällä ja nimenomaan 5-5 peliä.

1 tykkäys

Kutakuinkin sanoisin näin, että kutakuinkin parhaimpia hyökkääjiä Tapparassa myös 5vs5 pelissä.

8 tykkäystä

Saattoi ollakin tai sitten ei. Velluhan on aika hyvä pelitavallisesti ja pelaa älykkäästi. Ylivoimalla ehdotonta timanttia ainakin.

Ei silti poista sitä, että liike on hiipunut vuosien varrella. Ja tuo ei ole koskaan ollut hänen vahvuus muutenkaan.

Ehkä kesän aikana tuolle voi jotain tehdä tai ainakin niin, että se ei tuosta ainakaan hidastu.