Ei lähdetä nyt jossittelemaan tässä sen enempää. Mulle kelpaisi kyllä parin vuoden jatko liikkeestä riippumatta. Kuten todettua “markkinat” ratkaisee ja nyt on edelleen hyvä pitää hankinnoiissa ja rahoissa pää kylmänä.
Juu, ei. Tuo oli vain oma huomioni hänen pelaamisestaan.
Jatko kelpaa myös minulle, kun on ihan suosikkipelaajia ollut jo vuosia.
Kyllä me tollanen timantinkova maalineduspelaaja tarvitaan. Ei oo pariin vuoteen meillä ollukaan.
Kolme vuotta huipulla voi kyllä olla mahdollista, jos ei tule loukkaantumisia. Ja siinä piileekin se iso JOS.
Vertailukohtana esim. Josh ”Hirvi” Green pelasi vielä huippukauden 2015-16 kun oli 38 vuotta, mutta sitten alkoi hiipua vammojen myötä.
Iso mies ja fyysinen pelitapa hänelläkin.
Sitten on vielä tämä maailmantilanne. Uskon kyllä, että sopimuksen pituudesta päästään sopuun. 2+1 seuran optiolla
Vellun vahvuudet ovat aika samantyyppiset kuin Mika Pyörälällä ja tältä meni takuut vasta tällä kaudella. Kummankaan peli ei ole koskaan perustunut maksimaaliseen suoraluistelunopeuteen. Taisi olla viime kaudella kun Pyörälä vielä uunotteli Ben Bloodia 100-0 maalin edustalla.
Pyörälä on hyvä vertaus pelaajana ja paljon samoja vahvuuksia. Seurasin molempia aika tarkkaan poffeissa ja sama haaste oli molemmilla. Liike. Joutuivat ikään kuin puristamaan enemmän mitä muut, että pysyvät pelissä mukana.
Molemmat on myös älykkäitä pelaajia ja pystyvät korvaamaan tuota liikettä älykkäällä pelaamisella. Savinainen ei esim. pakota hyökkäyksiä, vaan ymmärtää rytmittää peliä.
Savinainen tuli vielä KHL:stä kesken kauden ja oli aika kauan pelaamattakin. Tunnetusti KHL:stä ei ole kovin helppo siirtyä Liigaan.
Muistakaa nyt jokainen ettei väkisin aleta negaa hakemaan. Itsellä ainakin tosi positiiviset ajatukset mahdollisesta jatkosta on se sit vuosi tai kaksi
Vähän yllättäviä riskiarvioita täällä mielestäni tehdään. Justiinsa voitettiin mestaruus Savinaisen ollessa yksi tärkeimmistä pelaajista pudotuspeleissä. Totta kai me halutaan 2 vuoden jatkosopimus.
Jos olisi kolmesta vuodesta tai useammasta kysymys niin ymmärtäisin paremmin epäröinnin.
Riskiä tietysti on tämän kokoluokan sopimuksissa aina. Vaikka ottaisi jonkun nuoremman, jolle ei ikä tule vielä kahdessa vuodessa varmasti vastaan, niin se voi sitten hiipua ihan muuten vaan kuin Bertrand, tai olla aina telakalla kuten Haapala. Ei kai siitä voida kuitenkaan lähteä ettei kenellekään tarjota kuin yhtä vuotta.
Nyt täytyy olla kyllä eri mieltä tuon liikkeen suhteen. Savinaisellahan on ihan loistava liike, voimaa on niin perkeleesti, vaikka liikkeessä ei aina näykään välttämättä samanlaista lennokkuutta kuin 75kg 21-vuotiaalla “modernilla” pelaajalla.
Vellu ei hävinnyt playoffeissa oikeastaan minkäänlaista tilannetta ketään vastustajaa vastaan. 60 pelin runkosarjassa syke ei varmasti ole joka pelissä samanlainen, mutta jos näen ensi keväänä edes 80% siitä mitä näin tänä keväänä niin itse olen ainakin hemmetin tyytyväinen.
Vellu on myös pelaaja joka näkyy ja kuuluu kentän lisäksi myös mediassa. Ja silloin myös Tappara näkyy ja kuuluu mediassa, jos on meidän mies.
Juu, se on sinun mielipiteesi ja näkemyksesi. Minä näin useita tilanteita, jossa Savinainen joutui kääntymään omiin, kun ei pystynyt luistelulla haastamaan. Toki tuo oli viisaampaa kuin luopua kiekosta.
Savinaisella on jo luistelutekniikassa haasteita ja hänellä aina ollut aika raskas luistelu. Parhaimmillaan Savinainen oli luistelun kanssa kaudella 2016-2017 Tapparassa.
Lähellä vastustajan maalia Savinainen on edelleen Euroopan parhaita pelaajia.
Varmasti pelitavallinen seikka. Jos ei ollu tukia tulossa mukana, vaihto kesken tms. Mutta sitte ku hyökkäysalueella tarvi luistella irtokiekkoon, Vellu ei hävinny kenellekään nopeudessa, voimassa tai sitkeydessä. En huomannu minäkään mitään merkkejä siitä, ettei Vellun nopeus riittäisi liigassa.
Nopeudessa häviää pomminvarmasti. Voimassakin, mutta sitkeydestä en ole varma.
Ehkä Tapparan treeneissä.
Oli miten oli, mutta eiköhän jatka. Sopimuksessa lukee ehtona, että kaksi mestaruutta.
Mä kyllä nää tossa omiin päin kääntymisessä mitään osaa luisteluvoimakkuuteen, pelkää viksua pelaamista olla rynnimättä alivoimaisena, vinaalivastustaja lähti yksin rynniin ja Tepsin ykkösen nuoret kävi vuoron perään menettämässä kiekon kun yksin sooloilivat. Pelin rytmi oli täysin meitin hallussa ton hönöilyn takia.
Vellulle soparia käteen vaan, vaikeina hetkinä kun muilla käsi alkoi täriseen niin Savinainen pystyi normipeliä jatkamaan, henkisesti ja fyysisesti vahva kaveri.
Osin pelitavallistakin, olet oikeassa, mutta myös jotain muuta. Samaa oli itse asiassa Jukka Peltolan pelaamisessa. Ja yllä mainitun Mika Pyörälän. Hieman siis piti kiirettä aika ajoin.
Jatkosopimusta toivon myös Savinaiselle.
Laittaisin myös sen, että lähes järjestäen KHL:stä tulevat pelaajat luistelevat huonommin kuin aiemmin johtuen kaikesta matkustamisesta ja vähemmästä mahdollisuudesta treenaamiseen kauden aikana. En nyt äkkiseltään löytänyt linkkejä tueksi, mutta väittäisin lukeneeni sitä samaa jopa pelaajilta itseltään ja ehkä Jukka Jaloseltakin.
Savillakin meni ekan kerran KHL:stä Tapparaan tullessaan se lähes kausi toipua Venäjästä. Tänä vuonnahan tuli kyllä hyvällä fysiikalla. Ja jos taas väittäisi, että aina KHL:ssä ominaisuudet heikkenee ja luistelu huononee, niin millainenhan Leskinen olisi ollut terävänä!
Savinaisella ja Leskisellä oli ennen ensimmäistä peliä Tappara-paidassa tällä kaudella lähes 2 kuukauden tauko KHL-peleistäkin, joten siinä on ainakin ollut aikaa pyhittää harjoittelulle.
Eli ensin tulee CHL mestaruus ja sen jälkeen Kanada malja Ratametsään