Muutamana päivänä tullut tälle sivulle siirtyessä androidilla se olet voittan iphonen roskasivusto. Puhelin tärisee kun Bob Francis aamujäillä ja kaikki valot vilkkuu kun Sprintterin moottorivalo. En tiä onko mun luuri matonen vai syöttääkö joku kulkutauteja meijän foorumiin…
Sama juttu mun läppärillä, ei tuu muualla kuin tällä foorumilla, tiiä sit mistä johtuu…
Piti tulla ilmoittamaan sama juttu, mutta en ollut ihan varma, että tuliko tältä sivustolta, mutta jos muillakin on käynyt samalla tavalla niin ehkä se täältä tuli. Otin kuitenkin screenshotit sivustosta, jos niistä sattuisi jotain apua olemaan.
Eikä tästä roskasta pääse eteen eikä taakse. Pakko sulkea koko välilehti, että pääsee eteenpäin.
itselle tullut samaa roskaa useammasta eri sivusta kännykällä. Melkein pistää miettimään, että onko kyseessä jonkinlainen virus kännykän tapauksessa, koska kun tämä kyseinen sivu ja ilmoitus aukeaa kännykkää tärisee siihen asti kunnes välisivu suljetaan kokonaan.
- Ei ole mahdotonta, että Googlen mainosten laatusuodatin on pettänyt. Näin on käynyt joskus historian aikana ennenkin.
- Mutta ei ole yhtään varmaa, että haittamainos on peräisin täältä. Koodi on voitu käynnistää jollain muulla sivulla ja mainos laukaistaan viiveellä.
Osaatteko tarkasti ajoittaa koska tämä on tullut ensimmäisen kerran esiin? Itse en ole vielä tähän törmännyt, mutta mainokset kohdistetaankin henkilöön.
Tärkeä raportti - kiitos!
Nuo mun screenshotit on otettu 1.2. Tätä ennen tämä oli tapahnut muistaakseni kerran pari päivää aikaisemmin. Tämän tarkempaan en valitettavasti pysty.
En muista tarkkaan mutta kanssa Helmikuulla tullut.
Samaa valittavat ainakin Suomi24, Ampparit ja Iltapulu käyttäjät, eli jonkinlainen epidemia on kyseessä.
Huom: Tämä on haitallinen mainos, mutta ei virus
Mulla tuli myös viime viikolla täällä, sen jälkeen ei ole tullut. Oiskohan vaan vuotanut Googlelta joku haitallinen mainos ja korjanneet pois.
Kahlasin AdSenseä läpi, enkä löytänyt mitään tuohon häiriömainokseen viittaavaa. Se että ongelmaa esiintyy paljon tätä isommilla sivuilla (Ampparit, Aller Media) viittaa vahvasti siihen, että mainoskoodi ajetaan laitteeseen jossain toisaalla ja käynistetään viiveellä, jolloin mainoksen alkuperä jää hämärän peittoon.
Jos tätä edelleen näkyy, niin napatkaa ystävällisesti kuvankaappaus juuri kuten @Button (kiitos!) on tehnyt, eli niin että mainoksen osoite näkyy. Laitoin tuon win500eur.com osoitteen varmuuden vuoksi estolistalle, vaikka en tuosta kyllä löytänyt jälkeäkään AdSensen mainoshallinnasta.
Edit: Näyttää olevan varsin tuore (win500.com rekisteröity tammikuussa) ja laajalle levinnyt häiriökampanja, koska tätä on Facebookissa ja Pinterestissäkin. Toivottavasti loppuu pian.
Onko tätä vielä näkynyt, täällä tai muualla?
Mulle tuli viime viikolla tuollainen roskamainos, kun avasin tämän sivun.
Joo, tämä on tiedossa, mutta se, että mainos laukeaa kun tulet tänne ei kerro mitään siitä mistä se on jaeltu. Se voi hyvin olla viivästetty tai vaikka exit-mainos edellisellä käymälläsi sivulla. Ja kuten yllä mainitaan, tämä on ollut pienimuotoinen epidemia Suomessa.
Katselin vaan että ko. sivulla ei näytä olevan mitään toimintaa, joten kenties häiriköt on saatu kiinni. Ja siksi kiinnostaa nyt nimenomaan, että onko tätä vielä näkynyt tällä palstalla.
Ainakaan minua tuo mainos ei ole nyt muutamaan päivään kiusannut.
En tiedä tumpelona mitä olen (tietämättäni) tehnyt oikein, mutta minulla ei ole koko täällä olo aikana näkynyt ensimmäistäkään mainosta. (adblocker?)
Adblockerilta kuulostaa. Eipä niitä paljon ole. Banneri ylhäällä ja alhaalla, melko kaukana sisällöstä.
Mulla näky viikko pari sitten, mutta ei ole tullut uudestaan.
Äsken kun avasin sivuston Android-luurilla tuli taas tällanen värisevä mainos. Hieman eri näkönen kun viimeksi mutta sama idea.
Sama paholainen tuli minullekkin äsken.
Joo, olen nähnyt saman mutta sivusto oli ihan muu kuin tämä. Liekö samat sankarit taas asialla ja laajamittainen hyökkäys.