Mulla ei ”jumiudu” as in pystyn kirjoittamaan, mutta siinä mielessä kyllä, että kursoria en pysty siirtämään esim. selaamaan tekstiä kirjoituksen typoja-varten.
Mulla näyttää siis vain sen näkymän/ sanan, mitä olen kirjoittamssa. Paitsi jos rivi lähenee loppuaan (pitkä sana tms. tai sitten muuten vain ennen kuin teksti automaattisesti siirtyy seuraavalle riville - en näe kirjoitustani ennenkuin rivi vaihtuu ja kursori palaa taas tekstikentän vas. reunaan.
Näen siis vain vas. reunan omenallani ja safarilla.
Tässä muutama kuva. Näidenkin liittäminen lähes mahdotonta, kun tekstikenttä suhaa omiaan ja edes toi kuvien linkki sekoittaa tekstikentän.
Nämä näkymät siis ovat minulla kirjoitusnäkymä ja jos tekti menee kentän ulkopuolelle (kuten tässä viestissä) joudun veikkaamaan tuleeko typoja vai ei. Koska en pysty siirtämään näyttöä ja näkemään korjattavia sanoja.
@Vekki-Keke iPhonella esiintyvät ongelmat eivät liity Android/Chromeen millään tavalla, ellei se sitten esiintyisi molemmissa identtisenä. Irrotin tämän omaksi tapauksekseen.
Minulla ei tällä hetkellä ole iPhonea ja virheen kuvaiksesta en nyt ihan pysty hahmottamaan mitä siinä tapahtuu. Lähtötiedoiksi tarvittaisiin ainakin iPhonen malli ja iOS versio.
@ozzi oli omenamiehiä – soittaako tämä yhtään kelloja?
Menee vähän jankkaamiseksi, mutta. Jos menet tällä sivustolla oikeaan yläkulmaan ns. burgervalikkoon eli noihin kolmeen valkoiseen viivaan avatarin vieressä, mitä aukeavassa valikossa lukee alhaalla vasemmalla?
Jos siellä lukee “mobiilinäkymä”, paina sitä.
Puhutaan siis tämän sivuston asetuksesta, ei esim. puhelimen “tietokonenäkymästä”.
Discoursen kehittäjistä iso osa ja erityisesti koko homman pomo on Applen miehiä. Toki meillä on pieniä omia virityksiä ulkoasussa, mutta melkein standardipaketilla mennään.
Meidän käyttäjiasäkin iPhonea on 15-20%, eli joka viides.
Ihan ensimmäisenä tämä pitäisi saada toistettua toisellakin laitteella.
Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta, kun mulla on palstalla mitään häikkää puhelimella. Luku onnistuu normaalisti, mutta tämäkin viesti on kirjoitettu niin, että koko tekstikenttä ei näy - vain vasen puoli ikkunasta.