Hyvää/huonoa asiakaspalvelua

Jos näin niin oli kyllä melkoinen reagointi :stuck_out_tongue: Asiahan on laadultaan, että se on ymmärrettävä. Yrittäjän kannattaa panostaa tuohon, että tieto on riittävän selkeästi näkyvissä (ei löydy esim. netistä lainkaan) ja samalla kannattaa ohjeistaa henkilökunta sen varalle, miten toimitaan, kun sattuu noin.

2 tykkäystä

Korjantaanpa sen verran, että Kangasalan Rollsin aukioloajoissa lukee (ainakin eilisillasta lähtien, todennäköisesti jo aikaisemminkin): “Hampurilaisten myynti lopetetaan joka ilta 20:30.” Tietysti tuo tieto pitää erikseen kaivaa oman ravintolan kohdalta eli ei ole näkyvissä missään etusivulla tms.

1 tykkäys

I stand corrected. Asia on onneksi sellainen pienemmän puoleinen eli pikku hiljaa voin alkaa minäkin mennä tästä eteenpäin :smiley: Rolls ei joutunut banniin - eikä Kotipizza sen pahemmin :slight_smile: Selkeämmät kirjaukset aukioloista minua varten nettiin :wink:

2 tykkäystä

Ehkä heillä on jo tarpeeksi asiakkaita. Mutta jos asiakas tulee sisään 20:28 tai 20:34 niin eipä maksaisi mitään huikata siinä tervehtiessä että “hei, muistithan että rolls suljetaan/suljettiin 20:30”. Itse ainakin olettaisin että noissa pitsoissa kestää paistamisineen ja ne pitäisi tilata aikaisemmin.

2 tykkäystä

Varmasti näin, mutta luultavasti taas esimerkiksi ranskalaisten paistoastiat öljyineen kestää puhdistaa kauemmin ja sen vuoksi sulkevat tuon puolen aikaisemmin, jotta ehtivät puhdistaa/huoltaa nuo laitteet seuraavaa päivää varten valmiiksi. Näin uskoisin, mutta en varmaksi tiedä.

6 tykkäystä

Se tunne kun sisällä kihisee miljardin liikevaihtoisen konsernin automaattisen järjestelmän mokatessasi laskusi, yhdistät korporaation asiakaspalvelun chattiin ja 2000-luvun nimellä paiskattu “Jeremyel” viimeistelee viestinsä hymiöllä. Kun itse on raivon partaalla ja työstää pitääkseen ryöpyt kurissa, eikä halua purkaa sitä viattomaan asiakaspalvelijaan, hymiöt tekevät siitä vaikeaa. Ne on kuin esteitä radalla, jossa ei pitäisi olla esteitä. Jokin niissä parissa pisteessä ja kaarevassa viivassa on niin saatanan passiivis-aggressiivista.

Tiedän, 2020-luvun asiakasviestintää ja -palvelua, mutta tällaiselle boomerille lähinnä päivän muudi “kalsarit liian ylhäällä”.

11 tykkäystä

Ei kai asiakaspalvelu tästä enään paljon parane.

11 tykkäystä

Olisi ollut parempi tarina asiakkaan suusta, nyt kuulostaa vähän mainokselta. Kuka lie onkaan…

Ensin bussi myöhässä 30 min ja sitten kun viimein pääsee sisään niin bussikuski ajaa kaksi pysäkkiä ja heittää kaikki bussista ulos, kun seuraava on samalla pysäkillä. Ymmärrän että aikataulu täytyy ajaa kiinni, mutta ei paljoa lohduta, kun seuraava bussi on eri reitillä ja jättää kilometrin kotiovelta. Seuraava kotiin asti tulee 23. “Mene sillä se loppumatka” t: bussikuski.

Bussikuski ajaa edellisen aikataulun kiinni motarin kautta, mutta asiakas ei saa olla mukana.

Kävelen toki mielellään, mutta asiakaspalveluksi meni nyt vähän huonosti.

@Fever tää ei kyllä ollut asiakaspalvelua vaan asia, joka sai huonolle tuulelle.

1 tykkäys

Nyt oli junassa asiakaspalvelu ja pelisilmä kohillaan.:+1:t2::+1:t2::+1:t2:
Ravintolavaunun yläkerrassa iski laiskuus ja kaivoin kassista oman juoman.
Kesken matkapuhelun jantteri yritti keskeyttää mun puhelun mut riitti että annoin melkein tyhjän tölkin hänelle.:laughing:
Kädestä pitäen pyysin anteeksi kun jäin junasta pois.:rofl::rofl::rofl:

4 tykkäystä

Mä onnistuin maanantai-iltana nauttimaan omat eväät rauhassa…

Mua tympäsee se, kun asiakkaan kanssa on homma kesken ja toinen tunkee siihen väliin asenteella “mulle palvelua ja heti.” Voi jeesus, että ottaa pannuun!

16 tykkäystä

Nää ottaa aivoon silloin kun olet se asiakas. Jotkut myyjät jopa lähtee vielä mukaan tohon ja palvelee sen toisen asiakkaan välissä (tai yrittäneet kohdallani, mä olen jo poistunut paikalta aikoja sitten kun saavat juttunsa loppuun)

1 tykkäys

No jos siinä on monen hehtaarin piha (rautakauppa), niin en minä ainakaan lähde kesken toisen asiakkaan tarpeiden mittaamaan toisen puutavaraa toiselle puolen pihaa. Ja jutulla en tarkoittanut jutustelua.

3 tykkäystä

Oikein, tosiaan siis tarkotan esimerkillä esim telkkaria. Viimeksi kun suomessa ostin ja olin juuri lyömässä kauppoja lukkoon, alkoi myyjä neuvoa jotakuta muuta joka tuli väliin kyselemään, jäi muuten ostamatta siitä puljusta.

1 tykkäys

Plantagen.
Ei saa huonoa palvelua eikä varsinkaan hyvää.
Parina keväänä jo luvannut itselleni että en astu tuohon suuliin enää koskaan.
Tuo on jäätävä palvelukonsepti että palkataan täysin riittämätön määrä henkilökuntaa ja näin jätetään palvelematta kokonaan.
Kyllä pistää vihaksi.
Nyt yksityiset puutarhurit, Honkaset ja Pinsiöt, perustakaa vaikka osuuskunta minkä väännöllä yhdessä iso volyymi ja kotimainen tuotemerkki tulille.

1 tykkäys

Eikös pinsiössä ja honkasella voi käydä vaikkei olekaan iso tuotemerkki?

3 tykkäystä

Kyllä. Ehdottomasti voi. Ja pitääkin käydä.
Hintakilpailuun vaan yleensä tarvitsee vähän muskelia.

No kuule, juuri tuossa käytiin emännän kanssa katsomassa valikoimaa. Palvelua ei ollut, koska ei ollut myyjiä. Mutta isompi järkytys oli se hinta puoli. Olipa muuten kohtuu arvokkaita rehuja veresus vaikka ihan mikä vain taimikauppa muualla Pirkanmaalla. Vaimoke veti herneet kärsään just hinnoista ja niin vedin minäkin kun avasi mitä mikäkin maksaa muualla. Saatiin rivitalon pihaan väriä 40-50% edullisemmin muualta, vaikka palvelu ei päätä huimaa muissakaan mestoissa. Oisin itse miehenä varmaan vaan laittanu sen 100€ enempi noihin vertailematta ja miettiny et onpas melko arvokkasta tääkin homma. Ostettiin kaikki yhdestä paikasta, entinen Hongkong Pirkkala, nimi nykyään joku ihan outo🧐…

1 tykkäys

Tämäkin vielä. Perkele.

1 tykkäys