Hyvää juhannusta 2018!

8 tykkäystä

Juhannuksia vaan porukalle! Pitäkää huolta itsestänne ja kavereistanne. Katsokaa futista. Rillatkaa. Nauttikaa.

Ja saattaahan sieltä juhannuspukki :mikki: tulla lahjasäkin kanssa. :wink:

7 tykkäystä

Hyvää Juhannusta kaikille.

2 tykkäystä

Päivin R. kanssa saa touhuta raakana. Lääkäri (itse) on huolehtinut vielä kulkutaudit pois :+1:

4 tykkäystä

Hyvää juhannusta Tapparalaiset! :slight_smile:

7 tykkäystä

Hyvää juhannusta! Varokaa heikkoa jäätä.

3 tykkäystä

Rauhallista ja turvallista juhannusta kaikille!

3 tykkäystä

Hyvää Juhannusta täältäkin koko palstan väelle! Pysykäähän hengissä Juhannusta juhliessa.

3 tykkäystä

Hyvää juhannusta!

”Ja quin Kevekylvö kylvettin silloin ukon malja jootijn. Sihen haetin ukon wacka nin joopui Pica ette Acka. Sijtte paljo Häpie sielle techtin quin seke cwltin ette nechtin.” -Mikael Agricola

6 tykkäystä

Hyvää Juhannusta munkin puolesta! :slight_smile:

4 tykkäystä

Hyvää juhannusta. Mä lähden ny vihtametsään. Olkaahan kiltisti. ( no ainahan te ootte)

2 tykkäystä

Juhannuskokko poltettiin.
Kotkassa vaimon isän kauppapuutarhan poltettavat jutut on poltettu 60-luvulta saakka aina Juhannuksena.
Niin nytkin.
Kokko oli varmaan lähemmäs 5 metriä korkea ja siinä oli veneitä, sohvia jne jne.
Tapana ollut on että Ruonalan kaikki asukit tuovat vuoden aikana poltettavat jutut kokkoon.
Kokon sytytettäessä yleensä noin 100 ihmistä seuraamassa juhannustapahtumaa.
Niin nytkin.
Kokko syttyi hieman hitaasti kun oli satanut koko päivän.
Mutta kun syttyi niin roihu oli sen mukainen.
Vertailukohtana 50 vuotta vanhat koivut, joiden korkeuteen oli hyvä verrata roihua.
Makkaraa lapset ajatteli mennä lopussa paistamaan mutta kuumuuden takia siitä ei tullut mitään.

Kuvia olisi tarjolla, mutta ne kiellettiin tänään.
Koettakaa nähdä sielujen silmin. Ja tutut FB:ssä tai Instassa.

3 tykkäystä

Hyvää juhannusta kaikille tapparalaisille!

6 tykkäystä

No voi Helevata, pitääkin tulla seuraamaan tätä spektaakkelia joku kerta ihan paikanpäälle. Edesmenneet isovanhempani asuivat Ruonalan Kukkulapolulla ja mutsikin asui siellä skidinä. Itse olen kesämökillä Pyhtään Kiviniemessä, eli oikeastaan ihan kulman takana. Ei näkynyt eilen kun yksi kokko, kun normaalisti tämä Hevossaaren edustalla oleva lahti on täynnä roihuja

1 tykkäys

Hyvää juhannusta kaikille.

Itse olen ottanut rauhallisesti. Eilen joskus puoliltaöin nukkumaan jne. Mutta säästyy siltä viikon kestävältä krapulalta mikä yleensä on juhannuksen jälkeen. Ei se mitään herkkua ole.

Tervetuloa sitten vaikka ensi Jussina.

Onko tuo kukkapolku nimitys jollekin tienpätkälle kun en löytänyt kartalta.

Enää ei ole enää niin massiivinen kuin puutarhojen ollessa toiminnassa.
Sitä kukkasipulien / -taimien pakkausten pahvia nimittäin vuodessa kertyi.
Silloin kokkoa mainostettiin myös asiakkaille.
Mutta kyllä korkeus on vielä sen mukaan kuinka korkean kasan massikalla risuja ja palavaa kamaa saa kasattua.

Ei kukka vaan kukkulapolku. Joskus tulee ajeltua Ruonalan ja Korelan läpi fiilistelemässä kun käydään Langinkoskella, Kotkassa kaupassa, Motonetissä tai torikahvilla tms

Kokko tuli taas nähtyä siellä Kurkiniemessä, mutta eihän se eikä sääkään ollut edellisen juhannuksen tasoa. Vettä tuli niskaankin, mutta ei se paljon menoa haitannut kun ihan taivasallakin kuunneltiin kasarimenoa. Oli Modern Talking reloaded esiintymässä. Siis meikäläinenkin pitkästäaikaa jossain jameissa… ihan ikimuistoinen juhannus tämäkin! :slight_smile:

1 tykkäys