Joopa joo.
Hiukan on vaatimaton summa tältä porukalta.![]()
Odotin henkilökohtaisesti isompaa summaa.
Jäipähän rutkasti parannettavaa ensi kaudelle.
Eikös homma lähteny viime vuonna siitä, että tarjotaan jollekin perheelle peli-ilta ja sitte rahaa tuliki vähä enemmän. Oliko kuitenkin pienempi summa ku tänä vuonna? En muista. Mutta tämmönen summa tosta vaan ilman tän enempiä huutelematta on musta hyvä tulos! Toki voi ajatella, että jos kaikki laittaisi vitosen, summa olis paljo suurempi, mutta tää on hieno tulos ihan tyhjästä. Pidetään homma jatkossakin semmoisena, minä se pysyy näin sujuvasti, eikä aleta tavoitteleen liian suuria.
@Mr_max ansaitsee hatunnoston tän homman organisoinnista!
Viime vuonna 498 eur.
Tänä vuonna siis 694,17 €, vajaa 200 eur parannettiin, hienoa ![]()
Kuten @Messi totesi, ensi vuonna 1000 euroa rikki.
Jotenkin noin se meni?
Voidaanhan sinne peliin lähettää useampiakin perheitä.![]()
Itseasiassa tarkistin viime vuoden saldon joka oli 639,38€. Eli 50€ parannettiin. Laitetaanko tänä vuonna samalla tavalla kuin viime vuonna kolmelle perheelle liput ja ja ylimääräinen raha jaetaan perheiden kesken lahjakortin muodossa fan-shoppiin? Omia ehdotuksia saa ja pitää laittaa jos on.
Kiitos. Pieni asia itselle tämä eikä tästä ny tarvi tehdä mitään numeroo…
Tilille oli vielä ropasahtunut lisää 141 euroa 38 senttiä eli yhdessä 498 euron kanssa se olisi 639 euroa ja 38 senttiä. Hieno tulos!
Oli muutaman viestin alempana tämä loppusaldo viime vuodelta.
Likka halusi, että lähetään käymään Ratinassa hakemassa Hopen joulukuusesta yksi toive ja toteutetaan se. Pitihän sitä lähteä. Eli siellä on Hopen joulukuusi, jossa on vähävaraisten lasten toiveita. Otimme siitä yhden lapsen toiveen ja kävimme ostamassa toivelahjan. Veimme sen Suomalaiseen kirjakauppaan, joka on siinä kuusen vieressä. Jätimme toiveen ja lahjan keräyskoriin ja saimme palkkioksi hyvän mielen.
Tiedän, että Tullintorilla on myös Hopen joulukuusi, kuten myös Ratinan kauppakeskuksessa. Varmaan muuallakin.
Jos sydämesi sykkii voimakkaasti, niin teepä itsesi hyvälle mielelle ja lahjoita sopiva lahja.
Joskus lueskelin jostain näitä lahjatoiveita.
Aika monessa oli uusi iPhone ja sieltä hintahaitarin yläpäästä.![]()
![]()
![]()
Kyä sieltä löytyi/löytyy myös niitä vähän halvempiakin mukavasti. ![]()
Esimerkiksi tyttöystäväni kanssa toteutimme kaksi toivetta. Toisessa toivottiin suklaata ja toisessa Pokémon-palloa, figuuria sekä kortteja.
Meidän työpaikalle roudattiin tällainen puu kanssa ja pidin ideasta kovasti. Ainoa ongelma oli se, että sieltä viedään ne “inhimilliset” lahjat nopeasti. Esim. yksi toivoa kahta Tapparan lippua, jonka olisin toteuttanut ihan mielellään, mutta se meni n. 3 minuutissa ja hidas kun olen niin puuhun jäivät juurikin hieman kalliimmat lahjat.
No toivomisessa ei ole mitään vikaa, mutta jokainen varmaan ymmärtää maksukyvyn rajat. Tuossakin ajoitus ratkaisee aika paljon. Jos ehtii paikalle heti, kun puu on siihen roudattu ja nappaa parhaat päältä niin selviää vähällä. Yleensä puussa roikkuvat loppuun asti ne kalliimmat lahjat ![]()
Hyväntekeväisyyttä kuuluu tietekin tehdä oman maksukykynsä mukaan. Ei siitä ainakaan saa paha mieli antajallekaan jäädä. ![]()
Itse kävin tutustumassa meidän rahankeräyksen yhteydessä Hopen liiketoimintaan lielahdessa. 99/100 tuotteesta on kierrätystavaraa mitä he jakavat. Päivittäin tulee yli 200 avunpyyntöhakemusta vain Tampereen toimistolle. Oli se sit 500€ iphone tai käytetty sinulle arvoton vanha lastenkirja niin jokainen tuote löytää varmasti tarvitsevan kodin. Ja kyllä meilläkin poika pyytää jokaisen tuotteen minkä lehdessä tai mainoksessa näkee, mutta ei niitä tarvitse ostaa. Jokainen tuote saa hopelta tarvitsevaan kotiin kodin.
Ja tänä vuonna meidän keräyksellä ostettavat liput ja lahjakortit löytyvät pukinkontista…
Löytyykö jostain listaa missä tuollaisia, esim. Hope-kuusia on?
Ainakin nämä löytyi Facesta:
Easyfit 15.11.-14.12.
Tampere – Keskusta
Tampere – Koivistonkylä
Nokia
Ylöjärvi
Kangasala
Valkeakoski
Pihlajalinnat 15.11.-15.12.
Pihlajalinna Koskiklinikka ja Pihlajalinna Kehräsaari Tampere
Akaa
Valkeakoski
Pirkkala
Kangasala
Nokia
Stockmann 1.12.-16.12.
Ratina 16.11. – 16.12.
Tullintori 24.11.- 15.12. Ottaa vastaan nuorille tarkoitettuja lahjakortteja ja elämyslippuja.
Myös Tulli Business Park ottaa lahjoja vastaan.
Tällainen tuli Twitterissä vastaan
On kyllä mielenkiintoinen aihe.Sillain kun jälkeenpäin asioita ajattelee niin hyvinkin helppo ymmärtää ja samaistua tähän juttuun. Itse mietin kun huollettavia ei itsellä ole niin ihan mieluusti voisi silloin tällöin antaa jollekkin lapselle polkupyörän tai jotain muuta elämää helpottavaa. Selailin noita toiveita ja unelmia hetken, kyllä mää sen ymmärrän että joku voi toivoo Mäkkiä+YMS, joku toinen olisi tyytyväinen että saisi Koripallon, laaja on skaala toiveissa. Jonkin verran olen kyllä elämässäni Hyväntekeväisyyttä tehnyt, kun olen siittä joskus myös saanut iloa, asia mikä minua tässä mietityttää, kuinka avun kohdentaisi oikein, sille tarvitsijalle. Ei minulle tee tuskaa ostaa vaikka 5Jalkapalloa oikealle tarvitsijalle (aamulla 4.30 kun kaahaan töihin, saatan olla erimieltä). Varmaan ikuisuus kysymys, kuinka löytää juuri se oikea tarvitsija ![]()
Itse ajattelisin lähinnä vähävarasia esim. Ruoka- avulla/ lasten harrastukset. Niitä riittää.