Maamme-laulu ja “lakki pois”-teeman voisi viedä vaikka mediakuutiolle ikäänkuin junnuille opastukseksi. Tapsu taululle ottamaan lakki pois ja siihen ennen isolla teksti Maamme-laulu.
Mode-edit. Irrotin omaksi ketjukseen harmitusketjusta.
Maamme-laulu ja “lakki pois”-teeman voisi viedä vaikka mediakuutiolle ikäänkuin junnuille opastukseksi. Tapsu taululle ottamaan lakki pois ja siihen ennen isolla teksti Maamme-laulu.
Mode-edit. Irrotin omaksi ketjukseen harmitusketjusta.
Eikös NHL:ssä missä aina ennen peliä lauletaan kansallislaulu(t), niin ainakin jossain halleissa kuuluttaja pyydä, että “please stand up and remove you hats”, vai olenko kuullut omiani?
Viime päivinä, yli foorumirajojen, on ollut kommentointia käytöstavoista liittyen hatun käyttöön.
Istuinpa tänään samaan aikaan aamupalalla Tps:n A-nuorten kanssa Lappeenrannassa.
Lähti muuten jokaisesta päästä lippalakit ja pipat pois kun alkoivat syömään. Pisti vaan silmään kun monella heistä joku kotsa oli kun hotellin aamiaiselle saapuivat.
En tiedä onko jotain joukkueensa sääntöjä vai muuten vaan hyvin kasvatettuja ja esimerkillisiä nuoria miehiä mutta kyllä sai nuo hyvät tavat päivän alkamaan mukavasti.
Kiitos siitä heille, hyvä Tps!
No juu hei, tääl päite kasvateta kunno kansalaissi. Vaik mä Tepsi vihanki, ni hatunosto noil A-klopeil!!
Kävin itsenäisyyspäivän aattona Pispalan salessa. Sinne tuli nuori tyttö, ehkä 12 - 14 v. ja toivotti kaikille asiakkaille ja henkilökunnalle hyvää itsenäisyyspäivää. Kassamyyjälle tuli lähes kyyneleet silmiin, niin liikuttui eleestä. Pienillä kohteliaisuuksilla ja hyvällä käytöksellä saa paljon iloa aikaan.
Noin yleisesti ketjun aiheeseen sanoisin, että kyllä nykynuoret pääsääntöisesti käyttäytyvät paremmin kuin minun nuoruudessani.
Jo vain.
Korostan, että otan kyllä lakin päästä syödessä, mutta välillä vähän arveluttaa, että olisiko parempi pitää päässä. Meinaan ihan joka aamu ei ehdi laittaa hiuksia, joskus voi jopa jäädä suihku aamulla välistä, eikä se pipon liiskaama, paikka paikoin sojottava tukka luultavasti ole sen kohteliaampi suoritus kuin siisti päähine.
Hatun sais Pate ottaa päästä kun syö. Näin sivuhuomautuksena. Säästäis kentälle ne hatut.
Laitetaan tasapuolisuuden vuoksi päinvastainen esimerkki vastapelurilta.
– Joukkueen kapteenina saan lentokoneessa ensimmäisenä ruokaa. Vähän hävettää. Mielestäni vanhempien pelaajien pitäisi saada ruoka ensimmäisenä. Olen sanonut asiasta, mutta muutosta ei ole tullut, ensimmäistä kautta Panthersin kapteenina toimiva Barkov kertoi.
Sasha ei petä koskaan. On hän vaan niin hiano miäs.
Usein valitetaan, etteivät vanhemmat opeta käyttäytymistapoja lapsille.
Ehkäpä vika onkin isovanhemmissa, jotka ovat jättäneet velvollisuutensa tekemättä.
Ainakin yhdeltä porilaisisältä on jäänyt oppi saamatta siitä, kuinka kiekkojuniorin isän tulisi käyttäytyä: se kolmas K ei tarkoita kurmoota vastapelaajan vanhempia.
(Vanhemman kolme K:ta: kannusta, kustanna ja kuljeta)
Tämä tänne.
Minä olen tavannut Oulussa todella kusipäisen poliisin tekeleen.
Tais olla vappua kun oltiin Oulun American Car Show’ssa ja näyttelyn jälkeen lähettiin kylille pyörimään.
Minä yöllä kysymään parkissa olleesta maijasta neuvoa lyhimmästä tai suorimmasta reitistä hotellille.
Sellainen nuori räkänokkainen mu*kku alkoi svidduileen mulle sieltä maijasta.
Hetken olin aivan haavi auki että mistäs nyt on kyse.
Yritin kysyä vielä uudestaan, mutta se päänaukominen vaan jatkui ja sitten mulla hirtti kiinni.
Henk.koht. CAPSLOCK pohjaan ja huusin sille mulkvistille että nyt ulos sieltä autosta.
Tämä svidun apina laittoi ikkunan kiinni ja jatkoi pään aukomista sieltä lasin takaa.
Siinä vaiheessa paikalle saapui paikallinen Reinikainen selvittämään että mistä on kyse.
Tiukkaan sävyyn hän kehotti minua häipymään.
Minä vaan vastaamaan että heti menen kun saatana sanot että mihin suuntaan.
Kerroin kysyneeni vain tietä hotelille mutta sain vaan vi**uilua osakseni.
Vieläkin se nuori kloppi paukutti päätänsä siellä lasin takana, mutta se loppui lyhyeen kun tämä paikallinen Reinikainen sen lopetti.
Tätä hässäkkää en ota omaan piikkiini sitten mitenkään.
Turha on poliisin nillittää mediassa tai somessa jos oma asenne on tuollainen.
*ittu että sylettää vieläkin.