Jos nyt aletaan hiuksia halkomaan, niin tappeluissahan se vasta suuri riskikerroin on. Viikatteella saa käden paskaksi, kunnon lyönnillä päähän saa uran toiselta ohi.
Viidestä kuuteen peliin tuosta tulee jos pitäisi vetoa aiheesta lyödä. Hölömön miehen temppu.
Jääkiekkotappelu on kahden pelaajan yhteispäätös, jossa molemmat osapuolet ovat tietoisia tilanteesta ja osaavat varautua tuleviin lyönteihin ja niiden seurauksiin.
Se jos joku lyö takaviistosta mailalla käsille, ei ole millään muotoa lyönnin osapuolen päätös eikä siihen varautuminen ole mahdollista. Siinä mielessä kyseessä täysin yksipuolinen raukkamainen ratkaisu, jotka pitää pystyä kitkemään liigasta pois.
Amen. Sen takia en ymmärrä yhtään miksi noista tappeluista joissa molemmat on mukana vielä pelikieltoja määrätään. Eri asia nuo päällekarkaukset.
Tämmöiset viikatteet eivät kunnioita toisen pelaajan terveyttä ja uraa ollenkaan. Tappeluissa joihin molemmat ovat suostuvaisia yleensä lyönnit jopa lopetetaan ja taputetaan vastustajaa selkään rehdistä tappelusta siinä vaiheessa kun havaitaan, että toinen on hävinnyt. Ei kannata rinnastaa tätä raukkamaista tekoa rehtiin tappeluun.
Ja jos nyt kunnolla aletaan, niin ranne kun menee sopivasti rikki, niin ura voi päättyä siihenkin. Todistanut näitä moottoriurheilussa. Eli sinänsä näitä ei kannata vertailla, tämä temppu oli vaarallinen ja huonolla tuurilla tähänkin se ura voi päättyä.
Olis luullut, että Jukurien jätkät olis vähän antaneet tuon tilanteen jälkeen kovuutta tuolle Ilveksen tuhmalle pojalle. Vierestä vaan katseltiin, Michailin velipoika mukaanluettuna.
Tuskin niin pitkä pelikielto tulee, etteikö Tappara-peliin ennättäisi, ja voipi olla muutama taklaus tai kuulumisten kysely odottamassa myös tulevassa paikalliskamppailussa. Viittaan siis viimeisimmän paikallisen lopun tapahtumiin.
Olen jo pitkään odottanut, että kiekkomaailmassa puututtaisiin kovemmalla kädellä tällaisiin huitomisiin ja poikittaisiin mailoihin.
Mä en nyt oikein ymmärrä mitä sä ajat takaa. Mä sanon että loukkaantumiset sais koventaa tuomioita, ja sä annat esimerkin tapauksesta missä loukkaantuminen sais koventaa tuomiota? Oliko tossa mun kommentissa jotain epäselvää?
Edellisen kerran kun otin kantaa Clendeningin tarpeettomaan mailankäyttöön, löysin “tietoa” itsestäni Ilves-foorumilta, jossa kerrottiin minun Ilves-vihani johtuvan siitä että poikaystäväni jätti minut pelatessani salibandyä Ilveksen junioreissa…
Clendening tietää (tälläkin kertaa) tasan tarkkaan mitä on tekemässä. Tuo osuma ei ole mitenkään vahingoksi määriteltävissä juuri tuohon kohtaan, ja tuo mailan asennon muuttaminen käsissä ennen iskua pitäisi tuplata tulevan pelikiellon mitan. Tässä on aivan turha verrata tilannetta mihinkään aiempaan tällä kaudella nähtyyn temppuun huitomisissa, tämä on iljettävyydeltään täysin omassa kastissaan. Kurinpito löysit pallit Ritchien kohdalla, kuinkakohan käy toisen änäri-starban kanssa…
Minä ainakin tarkoitan pois noutamisella tappeluun hakua, josta siis osapuolet saa ulosajon pelistä. Samalla siinä voi yrittää takoa järkeä kaaliin. En mitään sikailuja kannata, mutta en hänen puolestaan itke vaikka sikailua saisi osakseen.
Ja tästä Lukelle sitten uusijalisää ja joku 4-5 peliä katsomossa? Eipä taas mitään järkee. Antaa kurinpidon hoitaa tämä tapaus, eiköhän opi. Ja jos ei opi, niin sitten sekoilee jatkossakin.