Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Siellä on mietitty koko kesä uusia chantteja ja nyt pääsevät toteuttamaan. Helvetin noloa. Aivan sama yksi paikallispeli naapurille, mutta tuohon roskasakkiin en todellakaan haluaisi kuulua. Olen ylpeästi Tapparalainen. Täällä osataan kunnioittaa myös vastustajan pelaajia.

11 tykkäystä

Ilvesfoorumi:
Makkelli72 sanoi:

Haluuks joku laittaa sanoja chäntteihin mitä tänään laulettiin. Esimerkiks se ”teijän vanhemmat on sisaruksia” ja ”me ollaan matkal euphoriaan”

Kyllä siellä vissiin jotakin krossa TBK:takin chäntättiin mutta eipä tuo minua jaksa vaivata, paikallispeliin kuuluu tunne ja kuittailu. Verivihollisista kuitenkin kyse. Tietysti pahimpiin mauttomuuksiin ei ole syytä lähteä.

Minusta paljon pahempi olisi, jos Tappara ei naapurissa herättäisi vahvoja tunteita.

3 tykkäystä

“Hauska nähdä et vaivautuuko oikeasti ne kirjottaa palautteita lipuista vaikka niiden päässä flabarit oli alhaalla pelinkäydessä. Kyllä toi näyttää niin paljon paremmalta ku liput liehuu. Fanikatsomo näyttää kyl tylsältä telkkarissa jos ei ole väriä.” -Ilvesfoorumi.

Nyt mä ymmärrän. Ne on siellä esiintymässä ei kannattamassa.

16 tykkäystä

Yksittäinen huuto vai porukalla? Eikö “osastoon” kuulu lapsikannattajia? Tässäkö syy miksei saisi kuvata?

3 tykkäystä

Ilmeisesti ihan porukalla.

9 tykkäystä

Hauskaa lukea naapurin foorumia kun siellä muutamat ylistää heidän menoa ja kertoo kuinka Sinioransseja ei kuullut lainkaan.
Puolessa välissä kenttää istuneena niin SiniOranssit kuulu läpi ottelun ja ÄÖ41 muutamaa ILves huutoa ja vikaa 10 min lukuunottamatta ei kulunut lainkaan.

Mut hei nää on näitä, mut ainakin liput liehui kai jonkin aikaa

18 tykkäystä

Tilanne 2-4 Ipalle kun töissä katseltiin 9 ja 11-vuotiaiden lasten kanssa peliä. Tämä 9-vuotias osasi teeveen äänilähteestä erottaa mitä lauletaan ja kysyi että miksi Ilves fanit ei laula vaikka ne johtaa.

21 tykkäystä

Totta kai näin on jos heidän katsomostaan mitataan äänenvoimakkuudet kummastakin päästä. Tätä on joidenkin mahdoton käsittää. Siellä taitaa olla faneilla takki auki nyt ja leijuminen alkanut viime pelin itkun ja kiukuttelun päätteeksi. Jännää porukkaa.

5 tykkäystä

Säälin saa ilmaiseksi mutta kateus pitää aina ansaita. :point_up:

16 tykkäystä

Tämä nyt ei kovin luotettava lähde kuitenkaan ole :smiley:

Ensinnäkin, olettaen että lapset ovat Tappara kannattajia, niin helpompi kuulla niitä chanttejä jotka jo entuudestaan tunnistaa. Ns. valikoiva tarkkaavaisuus.

Toisekseen, päätyjen mikitykset ovat aivan erilaiset.

Ja toki vielä se, että olihan Sinioransseja paljon enemmän. Katsotaan tilannetta Ilveksen isännöimässä paikallisessa sitten uudestaan. Mutta kova meno oli molemmissa päädyissä!

3 tykkäystä

:smiley: Ensin selitykset miksi lapsen korvat kuulivat väärin ja sitten lopuksi syy sille miksi SO oli äänekkäämpi (käsittääkseni tämä lainaamani kommentti oli selitys, vai miksi muuten olisit sen maininnut :slight_smile: )

Juu, SO:n päädyssä oli luonnollisesti enemmän väkeä kotimatsissa, ja juu SO piti kovempaa mekkalaa ainakin suurimman osan kommentoijien mielestä eri palstoilla.
Todnäk Osasto pitää kovempaa ääntä kotipelissään, kun saavat huutoylivoiman. Ihan perushuttua. Eilen Tampere kuitenkin taisi olla äänen puolesta sinioranssi. Osaston mökä kokoon nähden oli kyllä kiitettävä myös.

12 tykkäystä

Tiedän olet Ilves fani mutta miksi helkutissa joka tilanteessa puolustat Osastoa?

5 tykkäystä

Joo oma ystävä joka on 14v Ilvesläinen kans sanoi tämän mulle ja ilmeisesti tämän jälkeen aikuiset oli ruvennut hälle huutelee

4 tykkäystä

Lähde? Televisiota tarkoitat vai itseäni? Empä nyt koe tarvetta valehdella 9-vuotiaan lapsen sanomisista. Lapsella ei ole mitään kontaktia Tapparaan, Tampereeseen, sinioransseihin tai osastoon/Ilvekseenkään. Tai no tietysti minä joka työskentelen lastensuojeluyksikössä jossa hän asuu 247365. Näiden lasten arki ja päänsisäsiset ajatukset ovat aivan jossain muualla kuin siinä mitä hallilla lauletaan ja käytetäänkö hallilla puhelinta vai kommandopipoja.

33 tykkäystä

Oma jälkikasvu totesi eilisen pelin jälkeen että Ilveksen päädystä kuului erien aikana jotain epämääräistä mölinää ja muutaman kerran Ilves huuto joka erottui tästä mölinästä.

Eli ihmetteli vain menoa kun kuulemma piti olla tiedossa Suomen parasta kannustusta mutta olikin todella laimeaa touhua.

Itse en pelissä ollut joten parempaa tietoa ei itselläni asiasta ole.

1 tykkäys

Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska en tiedä: Miten päätyjen mikitykset eroaa täysin toisistaan?
Tämän “faktan” olen vain lukenut muutaman Ilvesläisen tämän kauden teksteistä.

2 tykkäystä

Itseä myös kiinnostaisi tietää, miten nämä mikitykset nyt sit oikeen eroavat toisistaan, jos ja kun edes eroavat.

Ja ihan varmat lähteet tähän kiitos.

2 tykkäystä

Ehkä Ilveksen mikityksissä on kiinnitetty huomiota miten sopivat hallin kaiuttimiin, että saavat soitettua Osaston lauluja kaiuttimista :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

10 tykkäystä

Ainakin Ilveksen kotipeleissä TV lähetyksissä päädyn mikitys on melkein mitätön. Tuskin vaihtavat matsien välissä vaan jäävät päälle.