Ilveksen Leo Lööfin polvitaklaus KalPan Tuomas Kiiskiseen 19.3.2022

Nolla koska ilves ja runkosarjan lopoutaistelu

2 tykkäystä

Tulee melko venäläinen meininki mieleen lukiessa ilvesläisten kommentteja Jatkoajasta ja täältä. Päivänselvät tilanteet käännetään propagandakoneistolla päinvastaisiksi ja pian aletaan vainoharhaisesti itsekin uskoa noihin sepustuksiin.

Nyt on haukuttu Kalpa -pelin tuomarit syvimpään jorpakkoon ja mm. saatu kalpalainen aloittajaksi lopun jäähysumaan. Huolestuttavaa, mutta sellainen on ihmismieli.

Polvitaklaus. Kakkua.

35 tykkäystä

Eikö tuo eka kontakti tule rintaan. Yhteentörmäykseltä näyttää.

1 tykkäys

Joo totta. Törmäähän ne. Kun Lööf oikein kunnolla kurkottaa. Kyllä tämä on polvitaklaus.

2 tykkäystä

Höpö höpö - ei missään nimessä polvitaklaus. Harmillista toki että Kiiskinen loukkantui, mutta ei se siitä polvitaklausta tee.

Tuomarit oli sysipaskoja tänään. Kalakukkoja suosittiin urakalla, Jokke joka ei juuri koskaan räksytä,niin tänään sekin nähtiin.

Löytyykö parempaa videota tilanteesta kuin ketjuun postattu? Aika hyvin täällä puolesta ja vastaan on tosta videosta tilanne nähty josta itse en kyllä osaa arvailla juur mithään :woman_shrugging:

Itse näen tuon niin, että Lööf tulee kontaktiin ihan samoilla raiteilla käännöksensä alusta asti eikä levitä jalkoja kontaktin lähestyessä, mutta saa nähdä mitä kurinpito sitten ajattelee.

1 tykkäys
  • Laittaa itse screenshotin jossa Lööf tulee selvästi polvi edellä tilanteeseen
    Noh, eikai siinä :smiley:
6 tykkäystä

Täytyy muistaa, että se ei tarkota polvitaklausta automaattisesti jos taklaustilanteessa polvet kolisee yhteen.
Mä en kyllä saa tosta polvitaklausta, vaikka katson tilannetta kymmenettä kertaa…

Ei ainakaan tänään ole kokoonpanoon merkattuna. Eli kaippa siitä peli tai kaksi tulee.

2 tykkäystä

Ensimmäinen kontakti on rintaan, ja vasta sen jälkeen osuu polvet yhteen. Siinä oli nuorukaisella vähän liikaa intoa tilanteessa, mutta ei todellakaan mikään törky temppu. Se loukkaantuiko Kiiskinen ei vaikuta tuomioon mitenkään (ei ainakaan pitäisi)
2 peliä pitäisi tulla, ja olisi ihan linjan mukainen tuomio.

Tuomarit veti ton pelin siis niin vihkoon kun vaan voi vetää. Molemmilta jäi vääriä vaihtoja viheltämättä, Kalpalaiset sukelsi kun uimahyppy kisoissa lopussa ja ihme käsien levittelyä jokaisessa tilanteessa.

1 tykkäys

Väliaikaista kaikki on vaan…

5 tykkäystä
7 tykkäystä

Tuon lähetyksessä nähdyn klipin perusteella itsekin ”tuomitsin” polvitaklaukseksi. Kohelluksestakin pitää rangaista.

1 tykkäys

Mielestäni 1-2 peliä kyllä riittää tästä kohelluksesta. Ei ollut törkeimmästä päästä, eikä varmaan tarkoittanut vetää polveen.

7 tykkäystä

Kyllä. Ei mikään törkeä, mutta olisi jo pelissä pitänyt ottaa pois ja päälle lisäsanktio.

2 tykkäystä

Katsoin videon tilanteesta ja aivan päivänselvä polvitaklaus.

4 tykkäystä

Siis tuskin koskaan kukaan tarkoittaa vetää polveen? Ainakaan Liiga-tasolla.
Polvi edellä, kova vauhti ja suora jalkakontakti. Tästä jos annetaan 1 peli, niin jatkossa polvitaklaukset saa aina olla max 2 peliä, jollei aukottomasti voida todistaa teon “tahallisuutta”.

Ruosta Ljpp:n videosta näkee, että kyllä polvella yrittää. Aikalailla samanaikaisesti osuu kädet ylävartaloon, mutta ihan turha muuttaa paskaa kullaksi väittämällä, että ensin osutaan ylävartaloon.
Katsokaa nyt hyvänen aika miten Kiiskisen jalka vääntyy ja “ponnahtaa” taaksepäin, ilman vastavoimaa tollanen ei tapahdu.
Törkee sanon minä.
Hormoonit hyrrää vielä nuorella, mutta ei sitä päätä silittelemällä opi. 4-5 peliä on hyvä kakku.

On kyllä usko mennyt tuomareihin, liikaa vaan tulee virheitä, Kalpan olisi pitänyt saada 5min ylivoma tuosta

13 tykkäystä