Ilveksen mainonta ja markkinointi

Toisaalta, yhden ei mitään erikoissanastoa käyttävän A4:n kääntää englanniksi alle tunnissa niin ei siihen niin kauheasti tarvitse panostaakaan.

1 tykkäys

Markkinoinnissa mitattavuus on aina hankala asia. Montako ihmistä tuli halliin tai osti tuotteen katumainoksen takia?

Toisaalta meillä on kohta maailmanluokan pytinki, joka sijaitsee yliopiston mäen ja Hatanpään bisnes campuksien välissä. Noissa kortteleissa työskentelee paljon ulkomaalaisia ja eiköhän liikematkailukin ala jossain vaiheessa elpymään, kuten myös turismi.

Toisaalta on sitten nämä CHL-kuviot, jos ensin menestyy Liigassa, joista näyttää aina muutama kisaturisti tulevan.

Tämä on juuri sitä brändin rakentamista, eli miltä hommat näyttää. Itse kun olen Saksan suunnalla käynyt matseissa niin arvostan suuresti seuroja jotka tarjoavat edes minimipalvelut englanniksi. Kiekkojyrä Mannheim Adlerilla ei ole mitään, mutta Frankfurt Eintrachtilla (bisneskaupunki ja turistijoukkue) on peruspalvelut ja jopa pieni uutisvirta (some, webbi) kansainvälisille asiakkaille.

6 tykkäystä

Minä en saa millään tavalla negatiiviseksi asiaksi, että kotisivuille päivitellään myös englanniksi. Hieno juttuhan se on, ja varmasti vieraskieliset valitsevat Ilveksen pelin, jos toisella organisaatiolla on sivunsa englanniksi, toisella ei.

19 tykkäystä

Toisaalta selaimetkin osaavat kääntää sivuja jo auttavasti ja niistä suomenkielisistä sisällöistäkin voi varmaankin löytää melko hyvin tietoa vaikka ei kieltä osaakaan.

Mutta hienoa, jos nähdään se vaiva, että on itse tehty enkunkielistäkin sisältöä.

3 tykkäystä

Ilves… kaikki aina vastassa.

1 tykkäys

Kyllähän tuomarit viimeisessa erässä aika vihkoon veti. 2 selvää jäähyä käi viheltämättä 1-2 tilanteessa ja sitten se rike mistä tuli 1-3. Lopussa vielä se epäselvä tilanne oisko pitänyt tulla pelin viivyttämisestä jäähy. Eiköhän silti parempi voittanut, mutta tuomarit ei ollut pelissä mukana.
Lisään vielä, että olen ihan yleisestikkin todella huolissa Liigan tuomarityöskentelystä ja toivoisin pikaista parantumista siihen. Repiminen ja roikkuminen pitäisi saada pois sekä kiekottoman pelaajan estäminen.

12 tykkäystä

Olihan siinä puolin ja toisin epäselviä tilanteita varsinkin kahdessa ekassa erässä. Niissä kotijoukkue oli saamapuolella. Lopussa vaaka tasaantui ja kääntyi. Ehkä itse en olisi tuollaista some-päivitystä tehnyt, kun tuomareihin Ilves ei hävinnyt. Olisin nukkunut ja mennyt eteenpäin.

4 tykkäystä

Päivitys nyt vähän liikaa, mut enempi otin kiinni tässä pelissä ja yleisesti tuomarityöskentelyyn. Jotain pitäis tehdä.

1 tykkäys

Tuon kyllä allekirjoitan.

Silläpä, ei virallisen twitter tilin pitäis itkee tuomareista enää pelin jälkeen. Kannattajien oikeus itkeä mutta kun seuran tili menee tuomarien taakse häviön jälkeen niin mennään taas nolon puolelle.

23 tykkäystä

Mutta kun virallinen sometouhu tuntuu olevan muutenkin tuollaista fanitouhua niin toisaalta täysin odotettavissa oleva päivitys. :thinking:

2 tykkäystä

Juu, ei tainnut olla ensimmäinen kerta.
Fanaattista tekemistä tuo Ilveksen some. Hyvässä ja pahassa.
Sen mitä itse peliä katselin niin vaikea sanoa kumpi siitä lopulta hyötyi kun tuomarityöskentely oli niin sekaisin.

Onhan toi ”somekuittailu” vähän sellasta angstisen teinin hommaa.
Vastustajille tuomareille Liigalle, kuittaillaan välillä hyvällä maulla välillä mauttomasti.
Ei tollasista ainakaan mitään hyötyä oo seuralle jos postaillaan (ilmeisesti) osa lehdistötilaisuudesta ja lyödään valmentajan ”allekirjotus” perään.
Tietysti tällä saadaan pääty huutaan ”Liiga on mafiaa”, muistamatta sitä että ovat itse mukana tuossa mafiassa :sweat_smile:
Toki ehkä tällä saavat yhteisöä tiiviimmäksi ja luotua me vs kaikki muut asetelmaa :man_shrugging:t3:
Itse olen konservatiivisemman mainonnan kannalla.

2 tykkäystä

Kauheasti en enää ehdi seuraamaan muiden joukkueiden someja. Mutta tuosta eilisestä pelistä olisi saanut hienon tarinan muutoinkin. Ja voi olla, että näin ollutkin. Ja se olisi kannattanut jättää siihen. Ei yksittäinen peli voi mennä seuran virallisen viestinnän tunteisiin noin pahasti.

2 tykkäystä

Ilves tekee sitä mitä Ilves parhaiten osaa - naukuu vuosikymmenien alemmuuskompleksin voimalla. Luulin ensin, että pelkät fanaattisimmat fanit mutta elämäm koululaiset on pesiytyneet myös sometiimiin.

5 tykkäystä

Juu onhan nää aika surkuhupaisia :slight_smile:

9 tykkäystä

Mulle tulee tämmösistä päivityksistä mieleen heti, ettei oo naapurien kiekkokulttuuri vieläkään voittavalla tasolla. Oli siinä tuomarilla selkee virhe ja kaveri rokotti. Mutta Ilveksellä oliko 10 minuuttia ylivoimaa naapurin nollaa vastaan ennen loppua. Ratkasun avaimet oli käsissä. Maaleja myös hylätään väärin perustein, pelaajat tekee virheitä, valmentajatkin. Myrrällä oli varmasti tunteet pinnassa ja se on hyväksyttävää. Mutta jos niin kovasti ylistetty some-tiimi sitte vielä pahimman tunnemyrskyn laannuttua laittaa tämmösiä jakoon, ni ei mun mielestä jatkoon. Vastustajalle onnittelut, vahvempana seuraavaan peliin jne.

31 tykkäystä

Voi vähän kirvellä jos Tappara hiipii sarjakärkeen, ehkä pikkuista etukäteiskutinaa noissa twiiteissä.

2 tykkäystä

Enteilee heikkoa luistoa ja pulkkamäkeä.

2 tykkäystä

Tämä on jotenkin niin ilvesläistä. Kiimaa haetaan negatiivisuuden kautta. Tuomarit ovat osa tätä peliä ja onnistuvat joskus hyvin ja joskus huonommin. Ei kuitenkaan ole some-hessun asia näitä lähteä arvostelemaan julkisesti, seuran viralliselta tililtä.

• Riittääkö somettajan osaaminen arvioimaan tilanteita?
  • Miltä se näyttäisi jos vaikka Liigan tililtä haukuttaisiin Ilveksen pelillisiä esityksiä?
21 tykkäystä