Ilveksen mainonta ja markkinointi

Minä. Mutta joo kuten puhuttiin, en tiedä oliko se silmään osunut mainos sitten liittynyt siihen OP:n kamppikseen. En tutkinut tarkemmin, en ollut kohderyhmää! :smiley:

E. Ilveksen otteluennakossa, se oli Veikkauksen etuasiakastarjous.

Veikkauksen etuasiakkaille tarjous keskiviikon Ilves-SaiPa -otteluun kaksi lippua yhden hinnalla! Lunasta Veikkausetu: Etuasiakas - Veikkaus

1 tykkäys

Teboil edelleen näkyvänä sponsorina Ilveksellä.

Kannattaisi pikkuhiljaa alkaa tehdä tuolle jotain, ennenkuin alkaa älämölö.

19 tykkäystä

Suunnittelisivatkohan menoa khl:ään jos markkinointi ei ole asiaan puuttunut vaan pitää mainostajaan kiinni edelleen.
Tärkeää oli tuomita Tapparan koronahässäkkä mutta tällä ei varmaan niin väliä ole .

6 tykkäystä

Teboil Pirkkala. Yrittäjähän siellä tukee Ilvestä. En nyt näkisi tätä isona asiana, mutta voihan se siihen kääntyä.

3 tykkäystä

Yrittäjä tukee ja Ukrainassa on konflikti, jep jep :sweat_smile:

Media ristiinnaulitsi Rautakorven hölmöilyn joten @AWennstrm ja olikohan Lauri Lehtinen täällä kans niin eikös tässä olisi aihetta soitella Ipan markkinointiosastolle että onko teidän mielestä miten kosher ottaa vastaan venäläistä rahaa ja antaa mainostilaa tuollaiselle firmalle? Kyllä Santtu on pienemmistäkin jutuista IL:n päähän saanut skuuppeja aikaan.

E: mittakaava on eri mutta myös seura voisi itse olla aloitteellinen näissä: Ässät lopettaa sponsoriyhteistyön venäläisomisteisen Norilsk Nickelin kanssa | Yle Urheilu

10 tykkäystä

Pirkkalan ja Ylöjärven yrittäjät tukevat Ilvestä ja naapuri antaa vastapalvelukseksi mainostilaa. Mainostilaa, joka tavoittaa parhaimmillaan kymmeniä tuhansia ihmisiä päivässä.

Osa yrittäjien työnteon kautta saaduista voitoista lähtevät hyökkäyssotaa käyvän roistovaltion kassaan. Kassaan, josta rahoitetaan inhimillisen kärsimyksen tuottamista Ukrainassa. Kaiken kukkuraksi Teboilin viestintäpäällikön mukaan kyseessä on maksimissaan “konflikti” eikä sota. Samalla kun tää heppu antoi tuollaisen oksettavan lausunnon, teurastettiin Ukrainassa taas kasa viattomia siviilejä.

Kyä joku toimittaja voisi soitella Jalolle ja kysellä asiasta, kerta Terveystalollekin jaksettiin soittaa.

23 tykkäystä

Kyllä mä tuosta olen samaa mieltä. Ja uskon täysin, että tätä asiaa Ilveksessä pohditaan. Mutta edelleen en nostaisi noita yrittäjiä tikun nokkaan. Teboil nimihän tässä on pahassa esillä.

3 tykkäystä

Joo, en mäkään yrittäjiä tässä halua lytätä. He vain pyrkivät saamaan leipää pöytäänsä.

Se ei poista kuitenkaan sitä mitä emoyhtiö häärii taustalla.

2 tykkäystä

Tämä on kyllä persetilanne yrittäjille.
Itse en juurikaan TB:llä tankannut ja nyt sitä en tule tekemään. Sen sijaan olen ostanut kahvia runsaasti nyt tilanteen ollessa päällä ,vaikka välillä melko pahaa on ollut :joy:

Eletään erikoisia aikoja

3 tykkäystä

Jaahas.
Nehän on ottanut tietoisen riskin yritystä perustaessaan ja nyt se riski realisoituu.
Ja maksavat myös teboilille kuukausittain rahaa mainoksista ja käyttämästään logosta.
Tässä ei nyt kauniit sanat auta ku paska on tuulettimessa.

2 tykkäystä

Oon ohi ajaessa tavannut käydä kahvilla tai syömässä joko lounaan tai aamupalan tuossa teboililla.
Viime ja tällä viikolla olen ajanut onnellisesti ohi muualle syömään :blush:

4 tykkäystä

Muistakaa että teillä on myös Olvi joka jatkaa myyntiään Venäjälle,että en hirveesti keulis tolla Teboililla.

Höpöhöpö.

23 tykkäystä
1 tykkäys

Yleensä en tartu näihin ja välttelen myös paikalliskeihäiden kalistelua, mutta nyt oli niin absurdia settiä että en malta olla hiljaa.

Lähtökohdat:

-Olvi on suomalaistaustainen yritys
-Teboil on venäläistaustainen konserni

Faktat:

Olvi on ilmoittanut lopettavansa Venäjän viennin ja toimintansa Valko-Venäjällä:

Teboil on painostanut suomalaista mediaa puhumaan Venäjästä myönteisemmin ja kieltänyt käyttämästä sanaa sota, periaatteessa antanut hyväksyntynsä Venäjän hirvittävälle toiminnalle Ukrainassa:

Teboilin kohdalla mietitään jopa valtiollista boikottia:

En kuitenkaan ole varma, jaksanko pahoittaa mieltäni siitä että yksittäinen Teboil-nimen alla toimiva suomalainen yrittäjä sponsoroi Ilvestä, koska tuo yrittäjä melkoisella todennäköisyydellä ei kuitenkaan edusta näitä järkyttäviä Teboilin lausuntoja. Ymmärrän kuitenkin näkökulman, jossa yrittäjällä on tietynlainen vastuu realisoituvista riskeistä, kun hän on kuitenkin itse tehnyt päätöksen toiminnan aloittamisesta venäläisen konsernin nimissä.

Sen sijaan tälläisestä paskan puhumisesta ja vääristelevästä whataboutismista pahoitan mieleni. Ehkä tuntemukseni voisikin tiivistää sääliin ja ymmärrykseen yrittäjää ja Ilvestä kohtaan hankalassa tilanteessa, mutta turhautumiseen väärillä tiedoilla jeesusteleviin ja tuomitseviin Ilves-faneihin ilman ymmärrystä Teboil-konsernin kommenttien käsittämättömyydestä ja oksettavuudesta.

Nyt ei ollut Keijolla kova käsi.

34 tykkäystä

Onko noita väärillä tiedoilla jeesustelevia ja tuomitsevia Ilves-faneja näkynyt tässä tapauksessa useampia, kun monikossa kirjoitat? Kysyn sikäli vilpittömästi, että jotain on voinut mennä multa ohi, kun en ole nähnyt aiheesta keskustelua muualla kuin täällä.

Mutta (muuten) kyllä fiksusti kirjoitit aiheesta ja allekirjoitan näkemyksesi.

Teboilin suomalaisen viestintäjohtajan kommentit olivat paitsi karseita niin myös huvittavan epäloogisia.

2 tykkäystä

Teboil alkaa varmaan olla tiensä päässä Suomessa, nyt sen nettisivutkin on merkitty vaarallisisksi. Eiköhän logo poistu pian Ilveksen peliasustakin.

6 tykkäystä

Miten se, että Barkovin vanhemmat ovat venäläisiä ja täten Suomessa syntyneellä ja kasvaneella miehellä on tuplakansalaisuus olisi pahempi juttu kuin se, että vahvasti Ukrainan tilannetta ensimmäisenä Liiga-jenginä(?) kommentoinut Ilves pitää venäläisen Lukoil Oyn alla toimivan Teboilin franchise-yrityksen logoa näkyvillä vielä Suomen maajohtajan karmaisevien kommenttien jälkeenkin?
Jos Tapparalla olisi Teboilin mainos näkyvissä niin auta armias sitä Ilves-fanien someryhmän kalkutusta asiasta :slightly_smiling_face:

62 tykkäystä

Lisään tähän vielä että myös medialla olisi lusikkansa sopassa tässä tilanteessa (jos Tapparalla olisi teboil-mainos). Ilveksen tilanteesta tuskin mediat tulee kiinnostumaan, vaikka joukkueen kapteeni kävisi henkilökohtaisesti kantamassa rahaa Venäjälle. Median suunnalta turha painetta odottaa. Olen mielelläni väärässäkin.

4 tykkäystä

Franchise-yrittäjät on suomalaisia ja sopimus on tehty ennen Ukrainan sotaa. Tuskin tullaan uusimaan. Voishan sen ehkä poistaa. Tai laittaa vaikka Ukrainan lipun logon päälle. Tähän varmaan Pirkkalalainen yrittäjä suostuu.

EDIT: poistettu Barkov kohta