Ilveksen Panu Miehon taklaus Patrik Puistolaan 03.12.2019

Pakko kysyä että onko tämä sulle ominaista provoa vai oletko ihan tosissas?

5 tykkäystä

Niin historian kovimmat peliuran lopettajatkin tekivät, liukumalla puun takaa vastapalloon se Stewenskin suurimmat tuhot sai aikaan.

2 tykkäystä

Yksi rumimmista taklauksista aikoihin. Miksi helvetissä ei voi ajaa ns.runkoon, vaan käytännössä suoraan päähän, olkoonkin että ensimmäinen kontakti tulee olkapäähän, nähdäkseni se ei kuitenkaan juuri pienennä päähän osuvaa voimaa. Järkyttävää.

6 tykkäystä

Älkää nyt lähtekö millekään tappelulinjalle. Naapuri sanonu mielipiteensä, moni muu omansa. Voi sitä keskustella taklauksesta ilman liiallista ärsyyntymistä vastakkaiseen mielipiteesen. Onko mistään kuulunu mitään tietoa Puistolan voinnista? Toivottavasti toipuu, eikä jää mitään pysyvää.

4 tykkäystä

Vähän hankalia nämä on kyllä nykypäivänä.

Ihan provoilematta tekisi mieli sanoa, että melko pitkälle Puistolan oma vika. Ei tuo erityisesti tullut puun takaa vaan täysin suoralta luistelulinjalta, vaikka oma pelaaja siinä välissä pyörähtikin. En ymmärrä miten Puistola ei havainnut Miehon olemassaoloa.

Olisiko Mieho tuossa juurikaan voinut tehdä jotain toisin? Hän ajaa kärkikarvaajana kiekollista miestä kohti, niin kuin tuossa tilanteessa tehdään, ja varmasti itsekin yllättyi kuinka junnu vetikin laput silmillä ja olkapää löysänä suoraan päin. Muuten olisi varmasti vaan vienyt kiekon pois lavasta ja tehnyt maalin.

3 tykkäystä

Ei tässä kannata provosoitua suuntaan tai toiseen. Ruma taklaus tuo oli ja päähän osuu. En silti usko, että Miehon historialla tulee 5 peliä enempää. Tuskin tuosta kurinpidossa saadaan tahallista teurastusta arvottua.

5 tykkäystä

Ainahan täällä huudellaan yli kymmentä peliä jokaisesta ulosajosta ja sitten yllätytään kun tuleekin kolme peliä. Aika vahvat värilasit monella päässä.

Taklaushan osuu liian korkealla ja kyllä tuosta pelikieltoa tulee. Ei se silti miksikään teurastukseksi muutu ja menee osittain Puistolan kokemattomuuden piikkiin. Harmi vaan, kun junnukisat on tulossa ja nyt taitaa jäädä väliin.

3 tykkäystä

Se on jännä juttu nuo värilasit. Eihän tuosta nyt voi puhdasta saada kirveelläkään. Ei tosin yllätä.

4 tykkäystä

Olen keskustellut tästä taklauksesta kiivaasti Ilvestä kannattavan kaverini kanssa. Hän pitää kontaktikohtana vartaloa, minä päätä. Hän myöntää, että värilasit vaikuttavat. Toisaalta omatkin värilasit saattavat vaikuttaa.

Jos kontaktin katsotaan tulevan pääasiassa päähän (kuten itse sen näen), niin pidän tätä jopa törkeämpänä kuin Mäntylään kohdistunutta taklausta, vaikka case-Mäntylässä minulla on ilmiselvästi puoli olemassa ja tässä ei.

Todellisuudessa kontakti tullee liki samalla hetkellä vartaloon ja päähän. Puistolan “syyksi” voidaan lukea huomattavan matala peliasento.

3 tykkäystä

Nyt viimeistään meni täysin ymmärrys ilveksen valmennuksesta. Puistola makaa verta vuotavana niin kaksikko Myrrä & Salo huutaa naama punaisena tuomareille, että olisi ollut puhdas taklaus. Varsinkin tän Salon toiminta menee tunteisiin ainakin täällä. Jotain tilannetajua pitäisi olla. Jos verrataan esim tapparan penkin reaktioihin mäntylän tapauksessa.

9 tykkäystä

Ei ole pitkä aika kun Rautakorpi kritisoi Bergerin osumaa Morleyhyn sanomalla, että muuten kova ja rehti peli vaikka Bertrand vetässy poikkarilla päähän ja Mäntylä töötänny kans kyseenalaisesti.

Mäntylän elottomuus hiljensi Hakametsänkin melkein kokonaan paitsi kuumakallejen huutoja kuului telkkarin välitykselläkin.

1 tykkäys

Urheiluruudussa oli lähempää ja eri kulmasta toi, lisäksi kuvan kontrasti oli kunnossa eikä Puistolan peliasu näyttänyt mustalta niin osuman erotti paremmin.

Puhutaan täysin eri asioista. Ei voi verrata millään keskenään. Se miksi ja mitä Jukka kritisoi tulee esiin mm. päivän Tappara-Pelicans lehdistötilaisuudesta.

1 tykkäys

Pointti oli silti se, että kyllä ollaan vaahdottu kanssa eikä olla yhtään sen parempia. Pitää silti kattoa lehdistötilaisuus tältä päivältä.

Olenko muka niin väittänyt? Oma arvioni oli vaan, että alle 5 peliä tulee pannaa.

Hyvä arvio, paitsi ihan alakanttiin.
Toki Ilves-lasien läpi ymmärrettävä arvio. 7-10 peliä lienee lähempänä.

6 tykkäystä

3-5 peliä tulee ei ole aiempia niittejä alla.

1 tykkäys

Olen tosissani ja samaa mieltä olen edelleenkin. Mukava nähdä, että täällä moni kovasti arvostamani tapparalainenkin on samaa mieltä kanssani ja kirjoittaakin hyvin yhtäpitäviä arviointeja.

Ruman vastakohta lienee puhdas?

2 tykkäystä

Törkeä taklaus, yksi pahimmista sitten Ilveksen Tyrväisen ”teurastuksen” kohdistuen Kuuselaan taannoin. Tästä Mieholle 6-9 peliä pannaa.

5 tykkäystä