Olen ihan omaksi ilokseni katsellut noi Ilves-otteluiden lehdistötilaisuudet tappiopelien jälkeen. Niissä on sellainen jännä jatkumo kun katselet Karrin habitusta. Kuula punottaa joka kerta yhden pykälän enemmän. Aivan kuin alkaisi paine kattilassa kiivetä ja asteikko näkyy ulospäin suoraan Tikkurilan värikartasta. Tässä saadaan vielä syksyn aikana tallenne missä vatsahaava repeää kesken haastattelun.
Ei tämä mitään tuskaa pitäisi vielä olla. Anna vähän aikaa, Ilveksen kurssi muuttuu kohta, usko pois. Ja kyllä täälä tiedetään tuska, Suikkanen never forget…
Pakko arvostaa näin rehellistä ja suoraselkäistä kirjoittamista! Moni Ilveksen kannattaja on todella fiksua porukkaa!
Jaa nii… Teillä oli joku vähän vaisumpi kausi siinä pyttyjen nostelun välissä. No joo, kyllä sä sitten tiedät. No joo, ei ollut tarkoitus alkaa vänkäämään mitään. Mutta paljon on Ilveksen matkassa nähty ja koettu, mutta jos ihan rehellinen olen, niin sen verran oli omatkin odotukset jo korkealla, että näin paljon mua ei oo vituttanut, muutakuin ex vaimo aikanaan.
Tää on klassinen nuoren joukkueen ongelma. Kun kulkee niin kulkee lujaa, mutta kun on synkkää on todella synkkää. Myöskään se kelkan kääntäminen on vaikeampaa jos ei ole kokemusta joukkueessa. Kyllä se vielä kääntyy mutta tuleeko se liian myöhään. Pelejä en ole nähnyt eli siihen en osaa ottaa kantaa, mutta mitä olen lukenut niin henkilökohtaisia virheitä tulee karmean paljon mistä vastustajat rankoo. Tämä taas tappaa senkin vähän itseluottamuksen mitä on vielä jäljellä.
Kiven retiisi punottaa tosiaan koko ajan enemmän. Joku meidän foorumilla kirjoitteli, että se on sen merkki kun ruvetaan vasta vetään haalareita niskaan
Aika tuubaa on nyt tekeminen, toivottavasti paranee, ja pian.
Joo vaan kaikki voi muuttua, syksyn peleillä ei juuri ole mitään merkitystä, toki pisteet vaan. Ilves tulee olemaan vielä kova tänä vuonna. Oon varma siitä.
Niin mitä jos sielä onkin ihan helvetin kovaa reeniä alla? Uutta kokeilua ja kohta aukeaa peli? Ken tietää. Sillon kun Tapparalla on ollut “jumeja” niin pelissä ei ole ollut mitään tolkkua
Kannattaa silti muistaa että ei tuo ero ole vasta kun 3 voittoa ja pientä ristiinpelaamista muilta niin kappas, Ilves on 6:s. Eli vaikka ei oikein tulosta tulekkaan ja ymmärrän että syö pahasti niin ei oikeasti vielä mitään hätää. Jos ensi kuu menee tähän tyyliin niin sillon alkaa olla jo hätä, myönnän. Mutta aikaa on.
Kauden alku on Ilveksellä mennyt valitettavasti teemalla: “Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.” Toivotaan, että kurssi kääntyy.
Pitäähän tuossa Ilveksenkin pelata. Ei se sijoitus muitten pelaamisella nouse.
Eli niitä voittoja pitää alkaa tulla.
Sitä nimeenomaa on. Turha hätäillä vielä yhtään mitään. Ilveksellä on kovempi joukkue kuin viime vuonna paperilla, kyllä se lähtee rullamaan vielä.
Toki, juuri siksi nämä “3 voittoa” mitä mainitsin että saisivat niitä pisteitäkin kasaan :). Eli aikaa on vielä saada peli kuntoon.
Lisäyksenä toki, Tappara kairasi pisteitä samalla, mutta se tuli ihan kokemuksien ja orientoituneiden pelaajien takia.
Ex vaimoista pääsee eroon. Ilveksestä et pääse. Ymmärrän tuskan <3
Edittiä: Ei ollu Kärpän miehelle tämä.
Vaikka kausi on vielä alussa, niin itse olen kyllä toisaalta yllättynyt/toisaalta en Ilveksen näin surkeasta alusta ja tässä onkin puhuttu tuosta rosterista, kuinka kokematon se on ja onhan se ihan totta, että periaatteessa enemmän kuin yhden kauden hyvällä liigatasolla pelanneita pisteiden valossa ei Ilveksessä ole kuin Eemeli Suomi ja Teemu Rautiainen. Kaikilla muilla on oikeastaan se toisen kauden kirous niskassan tälle kaudelle, koska esim. Ruotsalainen on vain tuon viimekauden pelannut kovilla pisteillä. Robert Leinokin pelasi ihan kelpo kauden (37pst.) mestarijoukkue Hpk:ssa, mutta -5 tehotilastossa. Ihan hyviä hyökkääjiähän tuossa, ei sillä.
Puolustajapäässä taas on kyllä ainakin omaan silmään ja mitä noita maaleja on Ilvekselle tehty niin aivan hitonmoinen ongelma. Siellä on nyt monessa pelissä nähty sitä, että vastustaja tekee maalin ja Ipan pakit ties missä tai puolustaa ties miten.
Kun katsoo vaikka tuota tämänpäivän Kärpät pelin kokoonpanon ykköspakkiparia Peltola-Thomson, niin ei tuo oikeasti hääviltä näytä vaikka Thomson onkin varmaan lahjakas kaveri hyökkäyspäähän, mutta puolustuspäähän näyttäisi olevan melko hasardi. Nuori ja lahjakas, mutta minun mielestäni liian iso tontti hänelle. Itseasiassa tuo sama tehotilasto Whl:n puolelta on aika karua katsottavaa juurikin puolustuksen osalta. (63 17+24=41 +/-0)
Nämä nyt olivat tällaisia esimerkkejä vain tuosta Ilveksen joukkueen rakenteesta, mutta kertoo ehkä nyt osaltaan hiukan jotain.
Tuon Lokakuun täytyisi olla täysin erilainen pelillisesti, mutta kova haaste tulee olemaan koska seuraavat vastustajat ovat Pelicans, Hpk ja Jyp…noista tarvitsisi henkisen kantin kannalta voittaa ainakin yksi tai kaksi vaikka väkisin.
Jotain rotia ny anapoli ja ilves1931, syntyy vaikutelma että olette kohta leiriä vaihtamassa.
Hahaha. Tuo on muuten totta. Kiitti… Alko jo hymyillyttää.
Siihen en rupea ikinä, mutta faktat faktoina. Joukkue suorittaa enemmän kuin alavireisesti ja siitä aiheutuvaa vit…harmitusta tässä vain puretaan
Ei sitä pelkoa. Jos se olis mahdollista olisin sen tehnyt jo aikaapäivää sitten. Tässä nyt vaan ollaan tänään taas aika syvissä vesissä. Luultavasti ensiviikolla odotetaan taas seuraavaa peliä malttamattomasti, että nyt se lähtee sujumaan.