Ilves-Hockey Oy:n talous

Hitto miten tämä maailma on mennyt tälläiseksi! Nyt tarkoitan lähinnä näitä talousasioita. Tavallisella pulliaisella ei ole kyllä mitään hajua, miten noita rahoja vekslataan. Tuntuisi selkeältä, että esim. urheiluseuralla on rahaa tai ei ole rahaa. Jos on rahaa niin pelataan ja maksetaan palkkoja, jos ei ole rahaa niin ei pelata eikä makseta palkkoja. Jonkun peruslainan vielä ymmärtää, että otetaan laina ja maksetaan sitä sitten pois tasaisesti.
Mutta ei! Nyt näitä muutellaan saatana pääomalainoiksi, puhutaan omasta- ja vieraspääomasta, jollain liigalisenssin arvolla pelataan että saadaan talous näyttämään paremmalta! Mitä helvettiä! Säätiöidään, joukkorahoitetaan…Mites noi osakeannit? Voiko niitä vaan järjestää vaikka jatkuvasti? Painetaan lisää osakkeita kopiokone punaisena ja myydään jatkuvasti, rahantekokone?
Miten voidaan jumaliste aina lukuja kääntelemällä puljata miinukset plussiksi? Haluan tietää! Soittasin saman tien pankkiin, että hei…sensijaan että olen teille sata tonttua velkaa niin mun mielestä te olettekin mulle velkaa! Perkele!

Tässä vielä lisäys talousasioista vaikka ei mitenkään tähän ketjuun kuulukkaan. Esim. osakepelistä toi shorttaus, mitä en pysty mitenkään ymmärtämään. Myydään jotain mitä ei omisteta ja toivotaan sen arvon laskevan? Tossa kirjoituksessa ei ole sanaakaan mitä ymmärtäisin:

22 tykkäystä