Ilves-Hockey Oy - uusi aikakausi

Tuo vaatisi aikamoista penailua, kun Koivulan ja Meskasen NHL-siiroista tulee 400K€ plussaa.

Edellis kaudella oli se ulkoilmapeli. Hieno tapahtuma, mutta tappiota se tuotti. Ei mulla mitään tietoa ole, mutta mutulla veikkailisin, että omistuksen vaihtuessa mahdollisimman paljon juttuja on siivottu tuohon tilikauteen, mikä meni vanhan omistuksen ja johdon piikkiin. Niin suuri tappio kaudesta tuli. Ehkä tuo on tätä kautta helpannut, jos jotain on laillisesti ja teknisesti oikein saatu merkattua edelliselle tilikaudelle. Vuoden päästä ollaan paljon viisaampia. Täällä on veikkauksia pystyssä. Veikkaan, että tuleva tilikausi on 170k plussalla :wink: Tulee 400k siirtokorvauksia ja kauniisti ilmastuna rosterissa on paljon potentiaalia ja nuoruutta…

2 tykkäystä

Asianhan ei pitäisi olla mitenkään ”uskomaton”, mutta Ilveksen kohdalla on niin kauan totuttu siihen turskaan, että tällainen tulos todella tuntuu uskomattomalta.

Ilves on perinteinen seura jolla on todella laaja kannatuspohja Tampereella. Nämä kannattajat luulisi olevan helppo saada takaisin mukaan nyt, kun suunta ja tekeminen on saatu järkeväksi ja suunnitelmalliseksi. Enkä nyt tarkoita pelkkiä rivikannattajia, vaan niitä Ilves henkisiä yrittäjiä, jotka lappaavat pientä ja isompaa sponsorirahaa seuraan.

Todella hyvä uutinen Ilves kannattajille ja tukijoille.

Eikös Ilves keräämällään miljoonalla (tai kuinka paljon sitä loppujen lopuksi tulikin) maksanut vanhoja velkoja ja korkoja? ainakin ne jäivät siten pois rasittamasta tämän vuoden tulosta.

Joka tapauksessa tulos luo toivoa tulevaan ja antaa uskoa niin kannattajille kuin yhteistyökumppaneille. Oma veikkaus on ettei Ilveksen pelaajistoon ja budjettiin suurta korotusta tule ennen uuden areenan valmistumista, sinne sitten satsataankin tosissaan. Ja olishan se hienoa päättää eka areenakausi tamperelaiseen finaalisarjaan.

Vaikka tämä tulos on Ilveksen kannalta erittäin hieno ja antaa vahvan positiivisen merkin tulevaisuuteen, niin en usko että tämä mitenkään merkittävästi antaa nostetta Ilveksen peruskatsojille. Ei Kalle Katsojaa kiinnosta, että tekeekö firma voittoa vai ei, kunhan kentällä meno on viihdyttävää ja voittoja tulee.

Nyt on mielenkiintoista, että panostetaanko joukkueeseen, sillä se on konsti saada lisää katsojia halliin. Mutta toisaalta, se on myös riski koska menot kasvavat ja tulot eivät välttämättä kasvakaan.

Varovainen veikkaus.

Itse veikkaan 400k plussaa, jos katsojia käy peleissä +4800 keskiarvolla. Mikäli Ilves saa katsojat mukaan ensi kaudella niin kauteen 19-20 uskoisin panostettavan ihan tosissaan rosterinkin puolesta.

1 tykkäys

Täytyy itsekin myöntää, että muutos Ilveksen talousluvuissa tuntuu todella uskomattomalta.

Ällistyttävän nopeasti Honkalehto@kumpp. tekemä hävitystyö on saatu korjattua, tulehtuneet suhteet sponsoreihin ym sidosryhmiin on saatu korjattua ja Ilveksen raunioille vaikuttaa saadun aikaan jo ainakin pari varvia tiiliä paikoilleen.

Toivotaan että tämä on ihan oikeasti sitä mitä numerot kertovat ja positiivinen kehitys jatkuu.

Komea tulos kieltämättä. On täytynyt todellinen tarkan euron saneerausluuta
käydä jotta tuollainen tulos on saatu Ilveksessä aikaan ja ilman Playoffeja.
Saas nähdä mitä tuon tuloksen takaa löytyy…

Katellaas jos @Messi saisi kaivettua tuon tiedon meillekin tiedoksi?:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

Saattaapi olla, ettei tuo tulos-taselaskelma edes päädy minun käsiin. Tuo jäsen Kunto kirjottelee aika paljon talousasioista. Hänkään ei nyttemmin omien sanojensa mukaan ole vielä tuloslaskelmaa nähnyt, vaikka sen kuvan tuossa muutama päivä sitten väkisin sai. Hän puhuu paljon vertailukelpoisesta tuloksesta, jossa on enemmän liikkuvia osia kuin miehiä Kooveen maalilla. Jos noin lähtee spekuloimaan ja vertaamaan ja ottaa noita asianhaaroja mukaan mielensä mukaan riittävän paljon, niin tulema on juuri sellainen, kun haluaa sen olevan. Minä olen yksinkertaisempi mies. Minä katson operaativisen tuloksen erikseen, kiinteät kustannukset, käyttökatteen, tuloksen ennen veroja ja yleensä oman pääoman taseen puolelta ja ehkä likviditeettitilanteen tilinpäätöshetkellä. Siinä on minulle vertailupohjaa yllin kyllin.
Tässä vaiheessa en tuosta osaa muuta sanoa kuin, että huikee on parannus verrattuna edelliseen tekemiseen edellisellä tilikaudella. Hiukan minua huolestuttaisi tuo liikevaihdon pienuus, kun uusi hallikin on tulossa. Siihen pitäisi saada merkittävä kasvu, jopa 40-50 %.

9 tykkäystä

Niin, onhan noita kikkoja vaikka kuinka paljon, millä saadaan kirjanpidollinen tulos näyttämään plussaa.
Itsellä ei tästä Ilveksen keissistä ole yhtään mitään tietoa, mutta hieman epäilevällä mielellä olen tämän tuloksen suhteen.

Ei kai siinä Ilveksen tuloksessa mitään haisevaa ole. Ilmaislippujen jakelu kuriin ja nehän on varmasti saanu edellisen johdon hukkaamia sponseja takas. Ei se ny niin hirveän maagisia tekoja vaadi.

1 tykkäys

I rest my case.

Siis täällä käytyyn keskusteluun. Olihan tuossa omassakin kommentissani ehkä aavistuksen verran liioittelua mukana, mutta melkoisen räikeästi täällä käy ilmi, että taas kerran olisi Ilveksen pitänyt tehdä tappiota ja kun kerrankin oli hyvän aikaa ennakkoon tietoa niin kyllähän sitä haastetaan.

Noh, tuo nyt on ihan sivuseikka tässä kokonaisuudessa.

Hienoa, että Ilves teki positiivisen tuloksen. Yllättävän paljon tuntuu häiritsevän täällä.

1 tykkäys

Joo no ei kai se mahdotonta ole yhdessä kaudessa kääntää reippaasti tappiollista toimintaa plussalle, mutta itse en tätä pureskelematta niele.
Onko esim. poistoille tehty jotain, tai onko käyttö- tai vaihto-omaisuuden arvoja rukattu?
Pitäisi nähdä tasekirja ja tuloslaskelma, niistä aukenisi paljon.

Edit. Omasta mielestäni olisi hienoa, jos ne oikeasti pääsivät plussalle!

Ei se häiritse. Hieman kyllä kieltämättä epäilyttää. Se mitä ulkopuolelle on näkynyt eli katsojamäärät, ei pääsyä playoffeihin, hankintoja kesken kauden ei viitannut minusta voitolliseen tulokseen.

Mutta näillä tiedoilla tietysti hyvä tulos.

Ketjuhan on oikea. Epäilyttää ketä epäilyttää - kyllä kaikkien liigajoukkueiden tulosta voidaan epäillä erilaisilla kriteereillä. Kummastelen vaan, että Ilveksen positiivisen tulokseen olisi aina jokin koira haudattuna. Kyllä muutkin noita lukujaan kaunistelee minkä ehtivät.

Liigan kokonaisuus huomioiden on hyvä, että edes muutamat näistä alisuorittajista saavat taloutensa jotenkin plussalle. Liikaa on huonoa taloudenpitoa liigassa.

2 tykkäystä

Varmaan kaunistelee. Ilveksellä kuitenkin ehkä isoin motiivi antaa ulos mahdollisimman positiivisia asioita.

Mutta näillä tiedoilla ei auta kuin uskoa julkaistuun tulokseen. Hyvä heille, jos homma toimii. :slight_smile:

Ehkä meidän on syytä jäädä tästä keskustelusta pois kokonaan. Kyllä Ilveksen fanitkin on lähtenyt noihin talkoisiin mukaan ja ei oo mitenkään erityisen ihmeellistä, jos tulee positiivinen tulos. Entinen johto kuitenkin ajoi sellaisen kasan yhteistyökumppaneita pois etteivät ne ihan helposti takaisin tulleet. Risto Jalo on Tampereen seudulla suosittu mies ja todistanut talousosaamisensa ennenkin.

Viime kaudella pidän Ilveksen tärkeimpänä suorituksena sitä, että kauden huonost kaaresta huolimatta halliin saatiin maksanutta väkeä vielä keväälläkin sisään. Ei lähdetty tilanteesta huolimatta polkemaan omaa tuotetta maahan. Aika iso ero on siihen parin kauden takaiseen, kun Tappara-fanitkin hakivat ilmaislippuja paikallispeleihin Ilveksen kautta.

Pelkästään tuolla muutoksella + fanien tekemällä puskurilla ei Ilveksen positiivinen tulos voi niin iso mahdottomuus tai yllätys olla.

Miksi ihmeessä. En minä ainakaan aio jäädä. Ei tämä asia kyllä yöuniani häiritse. :smiley:

Mutta tosiaan melkoinen velho on Jalo. Se on pakko myöntää. Toikan aikaan Ilves pelasi jopa finaaleissa, mutta talous oli kuralla. Mielenkiinnolla seuraan jatkoa.

1 tykkäys

Poistoilla kikkailemisesta sen verran, että yleensä niillä pyritään huonontamaan tulosta. Eli tehdään käyttöomaisuuden arvon alentaminen tietyn prosentin mukaan. Sen poiston saa tehdä käyttökatteen jälkeen tuloslaskelmassa. Sillä pyritään pienentämään verojen määrää ja tietenkin saattamaan käyttöomaisuuden arvo oikeaksi, jos vaikka se myytäisiin tilinpäätöshetkellä. Minulla on sellainen hämärä mielipide, että varsinkin urheiluseurat arvottavat käyttöomaisuuden liian suureksi. Eli heillä on muka omaisuuksia taseessa, vaikka ne ovat jo kuluneet ihan loppuun. Sellaisia omaisuuseriä, jotka on kirjattu käyttöomaisuudeksi, vaikka ne eivät sitä olekaan, vaan ihan perus kiinteää kulua (peliasut, varusteet), jotka kuluvat n. alle 3 vuodessa nollaan.

Tulosta voidaan parantaa poistojen osalta vaan jättämättä tekemättä suunnitelman mukainen poisto tai todellinen arvonalennus(verottaja määrittelee maximin, joka yleensä 30 % ns. tavaran arvosta edellisen tilikauden lopulla). Jos tuo poisto jätetään tekemättä, niin se tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. Se tulee näkymään oman pääoman liian suurena arvona noin karkeasti sanottuna. Eli tase ns. ei ole kunnossa. Toivottasti hiukan selvensi.

2 tykkäystä