Ilves roster 2023-24

Niin mikä? Juttu oli ainaki hyvä ja kiva kuulla Joken kuulumisia.

Mitä noloa tuossa on? Tuokin seura kohteli Myrrää erittäin ala-arvoisesti.

Hyvä uutinen tähän väliin, eipä Pendo ollut mikään sateentekijä vaikka budjettikin nousi melkein tuplasti

”Toki täytyy muistaa, että vielä muutama vuosi sitten operoin joukkueella, jonka pelaajabudjetti oli 1,8–2,1 miljoonaa. Nyt mennään jo varmaan lähemmäs tuplassa.”

6 tykkäystä

Niin, tässähän on käymässä aika tyypillinen parisuhdemarkkinaskenaario, jossa puoliso heittää kumppaninsa pois toisen tieltä ja lopulta saakin todeta, ettei se ruoho sitten niin paljon vihreämpää aidan toisella puolella ollutkaan :smiley: (ja lähtökohtaisesti itsekin pidin Pennasta parempana valmentajana, joten olen huono tätä mitenkään kommentoimaan).

Tämä siis huumoria.

Itse en tuossa nähnyt mitään noloa muuta kuin ehkä Aamulehden osalta pienehköä johdattelevaa sävyä. Jokke ei katkeruuteen vajoa.

3 tykkäystä

Luulen että joutuu sanomaan ihan tulevien työkuvioidenkin vuoksi, kyllähän Ilves varmasti merkitsee Myrrälle yhä paljon. Mutta jotain kyllä voi olla hampaankolossa, sitä en kiistä.

Käytännössä sama juttu oli Iltasanomissa tänään aiemmin. Itse juttu on mielestäni aika neutraali, ja Myrrä kertoo asioita fiksusti.

3 tykkäystä

Paljon Pennasta nyt haukutaan, mutta vähintään samanlainen vastuu on Ilveksen johtavilla pelaajilla. He näyttävät esimerkin. He johtavat ja ottavat joukkueen reppuselkään kun tarvitaan, niin kopissa, vaihtopenkillä, kuin kaukalossa. Kaikkea paskaa ei voi kaataa koutsin niskaan. Pelaajillakin on vastuu.

Ainahan se vika jostain löytyy. Viime kaudella oli Kontiola joka kusi muroihin, nyt Pennasen syy jne…
Itse näen sellaisen syyn, että viime kaudella oli Pelicans parempi, toissa kaudella TPS ja nyt KalPa.

Edit. Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka ei olisi voittanut 80 vuoteen mestaruutta ja halu olisi kova tai resurssit kunnossa. Paras seitsemästä sarja on siitä rehellinen, että parempi menee aina jatkoon. Monesti vaan ihan sen takia, että se toinen on parempi ja piste :sweat_smile:

3 tykkäystä

Pelaajillakin on vastuu, olet oikeassa.
En usko kumminkaan että esimerkiksi Eemeli Suomi ei olisi laittanut itsestään kaikkea likoon niin kentällä kuin kopissa. Haistelisin tässä kyllä jotain ihan muuta.

Eemeli Suomi on Ipan ydinpelaaja ja hänen voittosarake näyttää yhtä voittoa tässä ottelusarjassa. Onko Suomi voittavapelaaja? Ei ainakaan vielä.

Eihän Ilveksessä ole niitä kai yhtään, joten alkuperäiseen kommenttiisi peilaten, pelaajilta ei voi siis mitään olettaa?

1 tykkäys

Ydinpelaajien eli noin 5-6 johtavan pelaajan pitää kantaa joukkue voittoon. He määrittävät joukkueen arvot. Jos coren ulkopuolelta tulee apuja, niin se on bonusta ja toki elintärkeää. Katseet kuitenkin ovat aina coressa.

@Miku core eli ydin. Joukkeen ydin ja siihen kuuluu noin viisi tai kuusi pelaajaa.

Mikä on core? Ihan vaan siks kysyn, että tiedän katsoa.

Suomi pelasi ilmeisesti loukkaantuneena tämänkin puolivälieräsarjan. Pennanen sanoi, että moni ei olisi tuon vamman kanssa pelannut. Silti taisteli ja pelasi paljon paremmin kuin esim. Palve. Parempia ja uskollisempia logolle pelaajia ei löydy kuin yksi tuhansista. Tietenkin tämä nyt on ollutkin jo pitkään tiedossa, mutta taas yksi esimerkki.

7 tykkäystä

Loukkaantui siinä edellisessä Tampereen pelissä, kun lähti koppiin, mutta palasi takaisin. Sen jälkeen kyllä nähtiin melkein parempi Suomi kuin ennen sitä. Täällä Suomea vihataan, joten varmaan aika turha Suomea on kehua. Väitän, että täälläkin kyllä rosteriin Eemeli Suomi otettaisiin ja hänestä pidettäisiin. Kova on taistelija ja iso on palo Ilvekseen miehellä.

8 tykkäystä

Mulle Suomi on tämän päivän Timo Peltomaa.
Hyvä pelaaja, harmittaa kun väärä nuttu päällä

10 tykkäystä

Viha nyt on aika voimakas sana. Ei kai nyt oikeesti kukaan aikuinen vihaa itselle täysin tuntematonta ihmistä?

Eemeli on taitava pelaaja. Joo en pidä hänen kaikista tempuistaan jäällä, mutta en pidä niistä kenenkään tekemänä, en esim. Antonin. Mutta sitä ei täällä varmasti kukaan pysty kieltämään, ettei kyseessä olisi erittäin hyvä jääkiekkoilija.

29 tykkäystä

Ilveksen kauden kalleimpia tehopisteitä?

7 tykkäystä

Ottaisin mielelläni ja varmaan pelaajallekin muutos tekisi hyvää. Sama koskee Markus Nurmea.

3 tykkäystä

Suomi varmasti mahtuisi mihin tahansa Liigaseuraan, mutta aura johtavana pelaajana ei ole kummoinen. Rauhalan ja Suomen haastatteluissa on eroa kuin yöllä ja päivällä.

3 tykkäystä

Suomesta nyt näkee kilometrin päähän, että kameran ja mikin edessä mies on kaikkea muuta kuin omalla mukavuusalueellaan. Siitä minkälainen esimerkki ja johtohahmo Eemeli on joukkueen sisällä, meillä tuskin on minkäänlaista käsitystä.

8 tykkäystä