Ilves - Tappara 08.09.2017 (Pe)

Kunnon tuuletukset päälle, vaikka se ei kai yleistä olekaan…

1 tykkäys

Siskon mies (ilvesläinen) poikkesi äsken nopeasti. Sananvaihto oli lyhyt:

Minä: Tänään on peli.

Hän: Niinhän se on.

Tämän jälkeen hän poistui paikalta.

Asetelmia haetaan katseilla ja eleillä.

22 tykkäystä

Kolmas erä yksi syksyn heikoimpia. Toista kertaa jäätiin nollille. No, hyvä, että saatiin kolme sarjapistettä.

3 tykkäystä

Tuli deja vu tästä pelistä tai sitten mikään ei ole muuttunut. Tutun rautakorpimaisen kliininen 0–3-voitto. Kelpaa tässä kohtaa. Ja aina. Vedän mutkat suoraksi ja väitän, että Ilves oli vain näennäisesti pelissä mukana. Taisi tokassa erässä saada parhaat paikat, mutta jotenkin vain Tappara teki maalit siinäkin erässä. Ihan yhtä vauhdikasta peli ei ollut kuin harjoituskaudella, joten voitaneen sanoa, että kausi on korkattu.

Kärki oli muuten parempi kuin kertaakaan Tappara-paidassa tähän mennessä. Oli jopa sentterimäistä peliä. Myös Masa Järvinen oli hyvä ilmestys, ei pelkästään 0+2-tehojen vuoksi.

11 tykkäystä

Uusi Ilves, vanhat tavat.

Siinä juuri keksimäni slogan Ilvekselle.

2 tykkäystä

Ei, minä olen hiukan toista mieltä tuost joukkueesta. Hyvää liikettä, taitoa, röyhkeyttä ym.

Minun silmää Ässän lisäksi miellytti Valtonen, Tamminen ja Parikka

Koivulalle bussi.

Ilves tulee kyllä tuolla pärjäämäään. Karrikin oli hyvin rauhallinen

E.Tapparalle 12. voitto butkeen

7 tykkäystä

Parikka oli kyllä hyvä. Tamminen vähän pehmeä ja Valtonen vähän höntyili. Lepauksesta myös tykkäsin. Eihän tuo mikään SaiPa ole.

1 tykkäys

Viittasin lähinnä siihen, että Tapparan kokoonpanoa ei kuuluttaja luetellut. Tuon jälkeen nolla tehtyä maalia on kohtuu nolo suoritus.

1 tykkäys

Ei lukenut kokoonpanoa ennen ottelua?

Kuulemma käski lukea Tapparan kokoonpanon valotaululta. :smiley:

Olen hyvin huolissani. Aion soittaa Petri Kääriäiselle

12 tykkäystä

Olen kyllä samaa mieltä. Ilves taisteli hyvin, mutta oli silti todella kaukana tämän pelin voitosta. 0-3 lukemat eivät kerro koko kuvaa pelistä, mutta eivät toisaalta olleet kaukana totuudesta. Taitoerot ja kokemus näkyivät pienissä asioissa kuten Peltolan maalissa. Alla olevan tähdistön lisäksi Redenbach ansaitsee mielestäni erityismaininnan, sillä hän pelasi ehkä parhaan pelinsä tähän mennessä. Myös Sählä pelasi erinomaisen pelin.

Meikäläisen tähdet illan pelistä:

:tappara::tappara::tappara: Dominik Hrachovina

:tappara::tappara: Otso Rantakari

:tappara: Matti Järvinen

Kukaan ei ansaitse LeKin bussia :smiley:

14 tykkäystä

Naapurille vois antaa Bonus tähden Sandelille… Toivottavasti pysyis nyt kasas koko kauden

11 tykkäystä

Tiedän toisen kaverin, jolle sun pitäis soittaa, kun se meinas saada ton pestin…

Se olis luetellut Tapparan pelaajat.

2 tykkäystä

Et kai tarkoita äitiäsi?

1 tykkäys

Kyllä Peltola ansaitsi ainakin papukaijamerkin, rauhoitti peliä jo pelkällä olemuksellaan. Eikä se maali myöskään haitaksi ollut.

2 tykkäystä

En kyllä :wink:

Vastasin tuolla toisessa ketjussa, kuinka toi kuuluttajan pesti taas meni Ilveksen toimesta. Kaveri oli jo 99,9% varma valinta, mutta naftaliinista vedettiin nykyinen kaveri…

2 tykkäystä

Totta kai voitto kelpaa ja maistuu, mutta liekö hirmuisen kovasta vaatimustasosta (mm. omastani) johtuvaa, mutta pikkuisen halju maku jäi Tapparan pelistä. 0-3-numerot eivät kyllä mielestäni vastaa läheskään oikeassa suhteessa tapahtumia kaukalossa.

Ilves tuli alusta asti lujaa eikä oikeastaan hiipunut missään vaiheessa. Ei Tappara tietenkään jaloissa ollut, mutta ei toisaalta vienytkään peliä niin kuin materiaalieron perusteella saattoi perustellusti ajatella.

Päällimmäiseksi pelistä mieleen jäi Ilveksen mielestäni liukkaampi liike ja Domin aivan erinomaisen varma peli. Ei ollut - nooh, ehkä yhtä päätykiekkoa lukuunottamatta - missään vaiheessa minkäänlaista epävarmuutta. Hanskakäsi heilahti hienosti sekä vaikeissa että helpossa kudeissa.

Anyway, kausi on korkattu parhaalla mahdollisella tuloksella. Coach Rautakorpea lainatakseni “parantaa pitää”. Niin ilman muuta myös tapahtuu. Ihan jämäkkä testi siitä on jo nurkan takana, huomenna Turussa.

2 tykkäystä

Tappara on taas näemmä reenannu heti CHL:n jälkeen liigan alkuun asti kovaa. Ei oikein luistin kulkenut ja siksi ilves näytti vaan kolmen maalin verran huonommalta.

5 tykkäystä

No nyt on hieman turhaa kritiikkiä liikkeellä.
Itse näin Tapparan hallitsevan peliä, kaasutti kun oli tarve, ja jarrutti kun ei muuta tarvinnut tehdä.
Vanhan rallimiehen silmin loistavaa hallintaa…:wink:
Ilves yritti, mutta jäi jälkeen, lähes kaikessa.
Mitä muuta voittoon tarvitaan?

4 tykkäystä