Ilvesfoorumi

Ei ehkä kannattaisi puhua sallivista linjoista kun katsoo Ilvesfoorumin touhuja missä ylläpitäjä uhkaa banneilla jos Tapparasta puhutaan ja sitä haukunnan määrää.

Ei tää silti oo niin vakavaa, että tarvii pipoa kiristellä! Huumorilla ainakin itse Ilvesfoorumia luen!

1 tykkäys

Noh on täälläkin meinannut minulle jo bannivasara heilahtaa heti liittymisen jälkeen. Jutut ovat silti foorumilla siistejä. Eli nimenomaan täällä on salliva linja sielä ei? :smiley:
Samaa huumoria tänne tarttee tiettyjen nimimerkkien kohdalle kuin muutamien ilvesfoorumin ukkojen…

Ei liity Ilvesfoorumiin, mutta edustaako Ilveksen kuuluttaja ilvesläistä kulttuuria, kun soittaa poskeaan vastustajille ja vastustajan faneille Ilveksen peleissä? Ja oliko näin, että Ilveksen toimitusjohtaja oli maininnut Tapparan menestyvän säkällä? Hienoa kiekkokulttuuria suoraan seuran palkkalistoilla olevilta henkilöiltä.

En näe sitä mitenkään eroavana tämän foorumin toimiin ja tuomitsen jyrkästi.

Jaa jos seuran palkkalistoilla olevat henkilöt antavat tuollaisen viestin? Minä näen siinä ison eron keskustelupalstoilla kirjoitteluun.

4 tykkäystä

Salliva linja on kun haukkua saa joka ketjussa Tapparaa. Bannihommat taas johtu jos kehu Tapparaa…

Minun osalta tää keskustelu on tässä.

Erottavana tekijänä kuuluttaja yksittäinen henkilö vs foorumi joka edustaa faneja. Ehkä tässä on tosiaan pienoinen ero… Joka tapauksessa tuomitsen.

1 tykkäys

Aika hyvin homma on molemmilla foorumeilla hanskassa. Ei se kuitenkaan väärin olis, jos hetkittäistä kärijistymistä ilmaantuisi. Esim lähivuosina toteutuvan tiukan POFF-sarjan yhteydessä. Vanhana kultasena aikana paikallispelejä oli 4 vuodessa. Niistä väännettin koulussa 2 viikkoo etukäteen ja 2 vikkoo pelin jälkeen. Tunnetta peliin!

Viimeseen 20 vuoteen tunnelma Derbyissä kiteytyy Niemis Villen Kariyan kolaamiseen ja Tyrväisen Kuuselan torppaamiseen. Muuten on kentälläkin ollu semmosta, että eri joukkueiden pelaajat erätauolle mennessään naureskelevat keskenään…

Tunnetta peräänkuuluttaessani en suinkaan tarkoita ylilyöntejä. Oikea maku ja vastustajan kunnioitus pitää aina olla mukana!

1 tykkäys

Mutta ei kai yksittäiset nimimerkit koko foorumia edusta? Puhumattakaan kaikkia Tapparan kannattajia.

Ilveksessä sallitaan tuon kuuluttajan toiminta, joten ilmeisesti on ihan sopivaa Ilveksen imagon kannalta.

Syytä ehkä täsmentää muille, että silloin oli kyse kysymyksiä herättäneestä ja hämmentäneestä julkisesta identiteetistäsi eikä jutuistasi. Se asia selvitettiin ymmärtääkseni hyvässä hengessä ja oli ihan normaalia valvojatoimintaa, vaikkakin tapaus oli melko erikoinen. Yhtä kaikki, tänne ovat Ilveksenkin kannattajat erittäin tervetulleita kertomaan näkemyksensä. Henkilökohtaisesti jopa kaipaisin muutamaa laadukasta Ilves-tuntijaa tänne.

Sama ei toimi toiseen suuntaan naapurin palstalla, mutta se on heidän valintansa. Minun puolestani saavat tehdä omaa juttuaan omista lähtökohdistaan juuri niin kuin parhaaksi kokevat.

6 tykkäystä

Mielestäni juurikin tämmöiset Tyrväisepisodit pitäisi saada pois. Ei kuulu tämä sikailu jääkiekkoon.
Tunne kuuluu jääkiekkoon, mutta niin kuuluu myös vastustajan kunnioitus tästä olen kanssasi samaa mieltä. Ajoittain tosiaan sitä matsin aikana voisi olla enemmän, mutta onhan se niinkin että sitten kun peli on ohi niin voidaan kätellä sulassa sovussa ja mennä oluelle.

Olet oikeassa. Foorumin linjaus asioiden suhteen taas edustaa. Eipä oikeastaan muuten kiinnosta, kuin olisi kiva joskus tulla tännekkin lueskelemaan ja keskustelemaan asioista ihan hyvässä hengessä.

Kannattaa yrittää keskustella itse pelistä. Saat varmasti laadukkaan keskustelun täällä aikaiseksi. Tämä topic on laadukkaaseen keskusteluun vähän huono. :slight_smile:

1 tykkäys

No itse asiassa en ole lausettakaan lukenut Ilves foorumilta, totesin vaan, että netti sivut ovat todella sekavan näköiset omasta mielestäni. Minulle on oikeastaa ihan sama kuinka paljon Tapparan fanit dissaa Ilveksen faneja ja toisinpäin. Eiköhän tämä kuulu peliin, kun samasta kiekko kaupungista on kaksi joukkuetta

Terpp; olispa vielä Polar Kiekko

1 tykkäys

14 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Muiden joukkueiden fanit

No vieraana täälä ollaan eikä jaksa/kiinosta tarttua jokaiseen dissailuu Kärpistäkään. Arvostan muitten mielipiteitä enkä jaksa ite ainakaa alkaa nahisteleen mitättömistä syistä. En kumminkaa oo minkäälaista vääryyttä täälä missää vaiheessa kokenut niin ei voi kun kehua vaan Tapparan faneja miten pystytään asiallisesti vastaamaan eikä loukkaavasti jatkuvasti kirjoitella! Peukku siitä.

Edit hieman ohi aiheen menee.

13 tykkäystä

Ja ihan omakohtaisella kokemuksella voin kertoa, että tiedän Mouhijärveltä enemmän Ilvesfaneja kun Tapparafaneja. Onneksi visiitti jäi lyhyeksi ja muutimme sieltä pian pois :wink:

3 tykkäystä

Itseäni Kärpät ärsyttää välillä suunnattomasti. Syykin tosin on selvä. Olen hieman kateellinen miten kova organisaatio heillä on. Ovat viimeisen päälle ammattilaisia joka asiassa ja sitä on toki pakko ihailla ja sehän se vasta ärsyttääkin :slight_smile:.

Ilvestä taas ei voi kahdehtia, eikä Ilves ärsytä. Ilveksen kannattajista suurin osa ärsyttää ja sillekin löytyy selitys. Ylimielisyys ja tosiasioiden kiistämien.

Järjestävä organisaatio, eli Liiga pitää sivuillaan tilastoja, joita mm. lehdistö ja kannattajat siteeraavat. Silti samaan aikaan ilvesläiset toimittajat ja kannattajat väittävät, että Liiga on väärässä mestaruuksien määrässä. Miten kukaan voi samaan aikaan pitää Liigan sivuja ja tilastoja luotettavana lähteenä, kun samaan aikaan väittävät siellä olevan väärää tietoa?

Tuo ylimielisyys taas kummastuttaa, kun siihen ei ole vähäisintäkään aihetta. Enkä ole kenenkään muun joukkueen kannattajien nähnyt juhlivan toisen joukkueen häviötä samalla tavalla kuin ilvesläiset juhlivat Tapparan häviöitä. Onko niin, että oman joukkueen menestymättömyys ajaa tilanteeseen, jossa toisen tappio on oma mestaruus?

12 tykkäystä

Eihän se helppoa ole kun itsellä menee kaikki päin persettä ja naapuri täysin ansiotta ja tuurilla pärjää.