Ilvesfoorumi

Niinkuin olen monta kertaa sanonut, niin samaa massaa ovat Ilves fanit ja Tappara fanit. Jos viimeisen 10 vuoden menestykset olisivat toisinpäin, niin varmasti foorumi käyttäytymisetkin näkyisivät toisenlaisena. Kyllä se menestymättömyys luo negatiivisuutta näissä piireissä. Varsinkin kun mietitään, että Ilves historiansa puolesta voitaisiin kuvitella yhdeksi suurseuraksi, niin meneehän sinne emättimeen soraa väkisin. Siihen vielä päälle naapuri huuhtoo jalometallia vuodesta toiseen, niin ymmärrän ärsyyntymisen. Tyhmää, mutta niin se ihmismieli monesti toimii. Ehkä nyt, kun Ilveskin on saamassa rivinsä järjestykseen, niin toivottavasti suhtautuminen Tapparalaisuuteen hieman pehmenee, kun ei tarvitse omaa harmitusta purkaa jatkuvasti. Sehän tuossa ilvesfoorumissa iso ongelma onkin, kun keskustelu on aina niin negatiivista. Itse en ainakaan halua elämääni sellaista jatkuvaa negaatiota, niin ei siellä viitsi pyöriä.

12 tykkäystä

Kannattajat ja kannattajapohja ovat samasta massasta. Tämän huomaa ehkä parhaiten noilla “moderoimattomilla” alustoilla, kuten Facebookissa, Twitterissä etc.

Ilvesfoorumin isoin ongelma verrattuna esimerkiksi tähän keskustelufoorumiin lähtee moderoinnin periaatteista ja selkärangasta toteuttaa sitä. Ilvesfoorumi on lähes samaa jatkumoa Facen ja Twitterin kaltaisille alustoille, jossa moderointi on lähinnä oman agendan ja näkemyksen tukemista. Mielestäni Tapparan menestyksellä ei ole tähän juurikaan vaikutusta. Aikajana voidaan vetää jo niihin seurojen omilla alustoilla olleisiin foorumeihin - tilanteeseen jolloin molempien menestys tai pikemminkin menestymättömyys oli samalla tasolla. Nykytilanne on vain samaa jatkumoa.

2 tykkäystä

Oot kyllä varmasti oikeassa tuossa. Kyllä se sieltä moderoinnista lähtee. Ja se menestymättömyys siihen päälle vielä ei ainakaan yhtään paranna sitä keskustelun tasoa. Tottakai voittoputkessa ilvesfoorumillakin on positiivisempi tunnelma. Ja tappio putkessa täälläkin on hieman enempi soraääniä. Ei tapparan.co:n modeilla menisi vielä toinenkin foorumi tuossa sivussa? :wink:

7 tykkäystä

Joo, sikäli allekirjoitan, että tuon valikoivan moderoinnin vuoksi myös menestymättömyys ja sen tuomat lieveilmiöt pääsevät isoon osaan palstan kirjoituksissa ja yleisessä ilmapiirissä. Ja toisaalta nuo kunnioitettavat 16 mestaruutta, vaikka ovatkin pääasiassa 1940-60-luvuilta, luovat vähän väärää mielikuvaa kannattajiin. Mut joo, omassa kaveripiirissä ja sukulaisissa on näitä lähes Ilveksen ytimessä olevia ikivihreitä enkä nyt mielestäni heistä eroa mitenkään. Tai eri seuraa kannatamme. :grinning:

2 tykkäystä

Kävin innokkaana katsomassa naapurifoorumilla otteluseurantaa, kun huomasin Lukon erätaukojohdon. Priceless. Koko joukkue ja kaikki lähipiiristä junan alle. :grinning:

1 tykkäys

Olen törmännyt vastaavaan yhdellä toisella foorumilla. En nyt vain millään muista mikä foorumi se oli.

66 tykkäystä

Joo, se on just näin. Kivaa se silti on käydä tuolla katsomassa keltaisten uhriutumista.

1 tykkäys

Ilmeisesti luet kovasti Jatkoaikaa, kun en ole täällä törmännyt kyseiseen ilmiöön.

14 tykkäystä

Ei Teemu Rautiaisen huhuttu siirtokaan Kookoon riveihin ipafoorumilla ilahduttanut…

1 tykkäys

En tiedä millaista meininkiä siellä yleensä on, mutta jos Tapparan kausi olisi päättynyt tänään niin kyllä tälläkin foorumilla heitettäisiin pelaajia bussin alle ja mieli olisi maassa. Lähipiiri toki menee riman alle ja joutaisi heti poistoon ja kirjoittaja jäähylle. Meidän huikea ylläpito ja moderaattorit varmasti poistaisi kaikki asiattomuudet, mutta yleinen fiilis olisi aika masentunutta. Ei nyt lyödä lyötyä, vaikka kyseessä onkin Ilves. Ei ole helppoa olla Ilves-fani. :wink:

14 tykkäystä

Ei tää nyt lopulta edes ole tänävuonna, niin kovin raskasta. Henk.koht. vähän tälläinen välivuosi. Ilves on hyvällä tiellä ja uskon, että palkinto tulee vielä lähitulevaisuudessa.

30 tykkäystä

Niin, kyllä tälläkin palstalla heitetään bussin alle pelaajat ja valmennus, jos tulee turpaan. Eli turha sen suhteen on Ilveksen palstan suuntaan naureskella.

Toki tällä palstalla taitaa olla enemmän aktiivisiä kirjoittajia, niin myös sivistyneemmät kirjoitukset saa näkyvyyttä.

Isossa kuvassa fanien käytös on aika samanlaista tappioiden hetkellä.

7 tykkäystä

Eikö se ole ihan ymmärrettävää kannattajalta, jos tappion hetkellä ketuttaa? Ei ole vain ilvesfanien keskuudessa ilmenevä juttu.

12 tykkäystä

Näinhän se menee ja heti aletaan syyllisiä etsiä. Joskus vain sattuu sitten olemaan niin, että se vastustaja vain on parempi. Tiedetään, että sitä on vaikea hyväksyä. :zipper_mouth_face:

2 tykkäystä

Vaikka sen vastustajan paremmuuden hyväksyisi ja myöntäisi, niin kait siltikin saa hetken olla kettuuntunut :wink:

8 tykkäystä

Tärkein kysymys: joko Ilveksen mestaruusjuhlat 2022 Facebook-event on kuitenkin pystyssä? Ehkä ne sitten ensi keväänä vihdoin toteutuu näiden välikausien 1985-86, 1986-87 … 2020-21 jälkeen.

11 tykkäystä

Tästäkin on muodostunut kummallinen legenda. Itse olen ollut uskossa, että tuo on jonkun Tapparan kannattajan tekemä vitsi, johon jotkut Ilves-fanit liittyvät pää märkänä, kausi kauden jälkeen. Kai siinä kuitenkin jotain ironiaa on JOS Ilves joku vuosi voittaisikin…

2 tykkäystä

Ei tässä tarvi palata ku tiistai-iltaan palata niin eipä tänne foorumille paljoa iloisia viestejä tullut ja muutamaa kaveria kyllä ihan hyvin nakeltiin roviolle.

Ihmisiä tässä ollaan molemmilla foorumeilla. Ylläpito täällä vaan tekee työnsä hyvin ja pitää räkänokat kurissa.

34 tykkäystä

Täysin totta.
Suurimpana erona itse näen sen, että Ilvesfoorumilla avoimesti vihataan Tapparaa ja toivotaan sille vain huonoa, esimerkiksi tänään lueskelin tekstejä jossa kerrottiin kuinka joku uhkasi lopettaa jääkiekon katselemisen mikäli Tappara voittaa mestaruuden kaiken tämän jälkeen. Lisäksi Kalevan menestystä toivotellaan noin yleisesti.

En voi itse kun ihmetellä tuollaista asennetta. katkeraa, kitkerää ja lapsellista, samaa rataa “anti-Tapparan” kanssa. Aivan järkyttävää hampaidenkiristelyä, eikö tossa tuu jo niinko itsellensäkkin paha olla jos vuodesta toiseen ottaa noin koville :D.

Tuntuu kaikenlisäksi olevan heille vielä melkeinpä vaatimus että porukkaan hyväksytään, muuten olet joku “piilo-Tappara” ja siitähän siellä kai on jopa saatu monoa jos on kehdattu kehaista meidän suuntaan. Itse olen pääasiassa toivonut naapurille onnea ja menestystä mutta pakko myöntää että monen isoa ääntä pitävän ja ympäri nettiä kirjoittavan tapauksen kohdalle en kyllä montaa ilonhetkeä toivottaa halua.

Ei siis mikään ihme jos palstalle pesiytyy kaikenmaailman apinat samalla kun järkikirjoittajat (Ilveksellä on hienoja järkeviä ihmisiä faneina ja palstoilla, aivan kuten joka liigajengillä) katoaa mikäli tuohon ei puututa. Ja siihenhän ei puututa.

19 tykkäystä

Ilvesfoorumilla on nyt ainakin yksi uusi mode, joka on tarttunut toimeen, ja sitä myöten modeja kritisoiva ketju on saanut uutta voimaa.

Samoin jatkoajan keskusteluissa lähes päivittäin annetaan nykyään bannia kirjoittajalle tai kahdelle.

Perstuntumalta sanoisin, että vähintään osasyynä on noilla havainto siitä kuinka sivistyneenä tämä foorumi pysyy, kun viestejä oikeasti moderoidaan.

8 tykkäystä