Pelikirjan yksipuoleisuus, pelikirjattomuus ja pelikirjan kehitys kauden aikana. Ilmeisesti hiertää, että syksyn mestaruus ei lämmitä huhtikussa.
Nyt on pakko tulla vähän viilaamaan pilkkua. Paikallispuolivälieräsarjan seitsemäs peli pelattiin 1.4.2017.
Nykyisin ei enää pahemmin tuolla jaksa käydä lukemassa sitä katkeraa rutinaa, Tapparasta kirjoittelua joillain pilkkanimillä ja lisäksi vielä tuo alustakin on paljon hankalampi kuin tämä meidän palsta ainakin näin rekistöiröitymättömänä. Täällä on paljon helpompaa hakea ilman rekisteröitymistäkin ketjusta se kohta mikä kiinnostaa tai mistä alkaa lukemaan tai ihan muuten vain selailla. Tuolla varsinkin keskustelun lukeminen takaperin on hankalaa kun joutuu aina kelailemaan sivua ylös ja alas kun vaihtaa sivua.
Tähän sopii se Kummelin säämies " Vettä sataa ja kaikkia ■■■■■■■■■ muuntaen “Tappara pärjää ja muita ■■■■■■■■■
Ei varmaankaan pääasiassa vaan kerran? Jokaiselle organisaatiolle sattuu joskus huonompi suvanto, mutta siitä pitää nousta ylös eikä jäädä… Muistankin nuo kyseiset karsinnat Kärppiä vastaan; siellä D-kulmassa oli joku ”esi-osastolainen” kääntänässä veistä haavassa ilvespaita päällä ja heiluttamassa kelta-vihreetä lippua koko ajan. Oli jo silloin varmaan syönyt miestä Tapparan kolmen kullan putki muutamia vuosia aiemmin ja tänä heijastuu tänä päivänä vielä Ilvesfoorumillakin.
Ei saatana…me on hävitty tää homma. Tappara ei ole voittanut yhtään mestaruutta ennen 2. maailmansotaa. Ilves sen sijaan 3.
Ilvesfoorumi on kyllä ihan viihdyttävä, aina menee ranteita auki tai mennään kaulakiikkuun, vähintään lähdetään foorumilta ja jääkiekon seuraaminen oli siinä.
Jos itse ajattelisin kiekosta noin, en olisi nähnyt Fleuryn legendaarista voittomaalia omalta kausaripaikaltani.
Etkä tietäisi että llves on voittanut liigassa mestaruuden.
Noh, kyllähän tämä Tampereen jäsentenvälinen on vielä ihan suht. sivistynyttä meininkiä. Vertaan vaikka Pohjois-Lontooseen - Tottenhamin kannattajien identiteetti ydin tuntuu olevan siinä että vihataan naapuria. On jo suorastaan koomista mitä tuotetta löytyy Googlaamalla “I hate Arsenal”… 
Piti se nyt tuolla käydä vähän katselemassa ja repesin kyllä täällä yksikseni niin, että onneksi ei ollut juuri kaljaa suussa ![]()
Noin vaan Tappara taas neljän joukossa. Miltähän se tuntuu? En tiedä.
Pienestä se ilo löytyy näin pienissä ![]()
Kirjoittelen harvoin, niin en oikein tiennyt mihin tämän postauksen laitaa. Sori siitä.
Koitan olla mahdollisimman objektiivinen ja viilipytty arkielämässä, mutta Ilves kannattajien katkera pään aukominen, jota tämäkin kausi on pitänyt hetken huumassa sisällään, on alkanut tuntua todella ärsyttävältä.
Itselläni meni vähän kuppi nurin tämän osalta ja löydökset on täällä:
Insta story: https://instagram.com/stories/johanpalander/2558449367574276051?utm_source=ig_story_item_share&igshid=gtchk1mrjohg
Avoimeksi laitettu FB keskustelu (vain asialliselle keskustelulle): Redirecting...
Haluan myös tässä yhteydessä kiittää lämpimästi joukossamme olevia Ilves kannattajia, jotka tuottavat hyvää vastapainoa palstalle 60minuutin jatkuvasta paineesta huolimatta.
Perseilyt keskustelijoille, jotka maalittavat Jatkoaikaa ja Wennströmiä turhan takia. Meillä on hyvä yhteisö, arvostetaan kaikkia ![]()
Pitkää kevättä kaikille!
Hieno, tuo pitää laittaa heti tilaukseen.
Tiivistät osuvasti tuossa FB-kirjoituksessa asian. Itse olen pelannut lapsuuteeni ja nuoruuteni Tapparassa ja toimin aktiivisesti juniorijääkiekon parissa edelleen. Tuo ilvesläisyyteen viime vuosikymmenen aikana pesiytynyt katkeruus, perusteeton ylimielisyys ja suorastaan erikoisia mittasuhteita saanut Tappara-viha on saanut itsellänikin vähän keittämään. Lapsuuden tamperelainen kaveripiiri on ollut 50/50 molempien seurojen kannattajia, mutta sama piirre on viime aikoina levinnyt meidänkin ryhmään. Erikoista.
Itse en ymmärrä oman hännän nostamista voiton hetkellä ja kaverin ilkkumista tämän hävitessä. Tuloksen pitäisi tuoda iloa, ei hävinneen mollaamisen.
Omasta mielestäni Ilves ja Tappara ovat molemmat olennainen osa tamperelaista jääkiekko- ja urheilukulttuuria ja vahvistavat toinen toistaan terveellä kilpailuasetelmalla.
Ei pelkästään huonoakaan. Ilveksen uusi johto on äärimmäisen pätevä (siis tämä Jalon poppoo) ja siellä on varmasti osaaminen tuostakin umpikujasta ulos. Ilveksen yhteisö oireilee ja myös yhteisöä täytyy koulia. Suomessa se on harvinaista, mutta ulkomailla aika tyypillistä. Yhteisön ohjaaminen on ihan todellista urheilutoimintaa ja tulevina vuosina oman yhteisön ohjaaminen tulee olemaan aivan mielettömän iso haaste ja keskiössä Ilveksessä. Oma tuntumani on se, että se tilanne on parantunut paljon siitä Manngardin ajasta ja Ilves on myös selkeästi viestinyt ulos, että yhteisön älyttömyyksiä ei enää hyväksytä (esimerkki tästä roskasekoiusta hallissa.)
Ilvesfoorumi on eräänlainen viimeinen linnake, joka pitää yllä tuota Ilvestä, josta eroon pääseminen on vaikeaa. Haavat & arvet on tosi syvät ja niihin auttaisi voittaminen, mutta sitä voittamista on vaikea toivoa, kun oma toiminta ei edellytä arvokasta voittoa. Ilvesjohdon seuraavat haasteet liittyy yhä enemmän siihen, että parempaan yhteisön hallintaan täytyy pystyä. Toki samalla pitää huomioida, että itse olen poistunut Rautakorven kausilla Tapparan kaikista FB-ryhmistä, koska niin toisteista *askaa sielläkin oli vähän toisesta näkökulmasta. Edes mestaruusorganisaatioille oman sidosryhmän kontrollointi ei ole helppoa.
Tapparaa on kyllä parjattu paljon, mutta tässä pärjätään kohtuullisesti kiitos tämän foorumin.
Vielä ennen P-Amerikan visiittiä 48 peliin 24 maalia ja 44 pistettä. Siellä P-Amerikassako se alkoi heilua ja huijua? Todella kovin odotuksin tuli takaisin, nyt vaan paistaa vähän katkeruuskin.
Tuo Ilveksen kannattajien katkeruus tai mitä onkaan on kyllä ilmiö joka tulee aina tasaisin väliajoin vastaan. Tunnen monta todella asiallista Ilves-kannattajaa joilla ei kenelläkään ole heidän foorumille mitään mielenkiintoa.
Toinen varsinkin tänä vuonna esiintullut ilmiö on tuo suorainen päänaukominen. Se että itse olen naispuoleinen lätkäfani ja umpitapparalainen, tuntuu menevän osalla aivan huuruun. Olen aika avoimesti somessa Tappara-juttuja aina jakanut ja vastaukset ovat naapurileiristä haistattelua, ulkonäön arvostelua ja kommentteja siitä miten naisena en voi lätkää katsoa. Näitä viestejä sain varsinkin Ilveksen voittamien paikallispelien jälkeen ![]()
Tällaisen kuulemisesta minulla menee kyllä aivan huuruun. Ihan sama, mistä huudetaan. Olen joskus törmännyt omissakin kiekkotuttavissa naisia aliarvioivaan asenteeseen kiekkojutuissa. Lisää naisia kaivataan jokaisen joukkueen faneihin ja avoimesti pitää voida kannattaa omiaan. Anteeksi pakko sanoa, kun vetää pelkkä ajatus niin huuruun. Oma tätini on kova Tappara-fani ollut aina ja itselleni ensimmäinen kipinä Tapparaan on tullut juurikin tädiltä. Välillä on tätiinkin (Facebookissa kun olen) kohdistunut vastaavia höpötyksiä “mene nainen pois, kun et kiekosta mitään ymmärrä.” Alkukantaista, eikä hyväksyttävää minkään porukan faneilta. UGH.
Kyllähän tuo jääkiekko ja naiset ihan yleisestikin tuntuu monesti herättävän hiukan kyseenalaisia kannanottoja. Ei varmaan päde edes pelkästään ilvesläisiin, vaan kiekko mielletään jotenkin, niin maskuliiniseksi jutuksi, että äijät alkaa öyhöilemään. Olisi hyvä siinäkin asiassa päästä pikkuhiljaa 20-luvulle. Itselle naiset ja jääkiekko ei ole mikään ongelma ja varsinkin näin kiekosta pitävälle sinkkumiehelle semmoinen kunnon HC kiekkodaami olisi jackpot. ![]()
Tämä on aihe mistä saisi vaikka oman ketjunsa aikaiseksi. Välillä tuntuu todellakin että nainen ja lätkäfani on osalle täysin ylitsepääsemätön yhdistelmä, ja omalla kohdallani tämä on jotenkin tullut ilmi vain Ilves-kannattajien taholta. Ehkä tämä on jokin Tampereen erikoisuus tämäkin ![]()
Kaava menee yleensä niin (joku saattaa tästä ehkä jopa mut tunnistaakin, mutta samapa tuo) että julkaisen jotain instagramin storyssä ja Tappara usein noita storyjä jakaa omissaan. Olen kuvissa ihan omalla naamallani usein, seuran paidassa. Yleensä saan positiivisiä kommentteja omilta mutta aina vähintään yhden kommentin naapureilta joka on mitä tahansa “hyi helvetti” tai “ton näköset akat ei kato lätkää” väliltä.
Kyllähän esim FB:n Ilves Tampere ryhmässä on paljon sinne säännöllisesti kirjoittavia naisia. Näistä moni kirjoittaa foorumillekkin, mutta nimimerkistä ei sukupuoli näy. Kyllähän valtaosa lätkäfaneista on miehiä. Aika kummallisia semmoset miehet, joiden mielestä naiset ei sovi mukaan…
Juu naisena saa usein kuulla just ettei tiedä kiekosta mitään ja etenkin keväällä saa kuulla olevansa gloryhunter.
On mielenkiintoista sit kun avaa suunsa ja analysoi pelejä ja tietääkin niin oman joukkueen, kun muidenkin liigajoukkueiden tilanteet ja pelit ja uutiset ![]()
Kyllä mulla ainakin tinderissä aikoinaan biossa luki nimenomaan että jääkiekko intohimona, en mä jaksais jos ei kumppanin kanssa näistä vois puhua.