Allekirjoituskamaa, loistavaa
Oy:n omistajat kukin osuudellaan vahvistavat Oy:n taloutta tarvittaessa. IlvesHockey Oy:ssä on tähän mennessä rikottu ilmeisesti tuota käytäntöä koska isoin omistaja on ilmeisesti lähes yksin lisärahoittanut.
Mikäli omistajajärjestely menee ShareIlveksen mallin mukaan niin säätiö kuittaa tappiot jatkossa. Eli säätiön on syytä löytää heti se kultakaivos mistä louhia pääomia.
Niin olisihan se kohtuullista talkoisiin osallistua. Mutta mitään (yhtiölainsäädännöstä juontavaa) velvollisuuttahan ei heillä ole esimerkiksi osallistua uusiin osakeanteihin ja antaa pääomalainaa tarvittaessa. Kyse on osakkaan omasta päätöksestä, jos ei esimerkiksi osakassopimuksella muuta sovita. VM:llä on ilmeisesti ollut iso Ilves-sydän, kun on aina tarvittaessa ollut valmis joustamaan. Nyt sitten uusien omistajien aikana on joko a) toivottava ettei pääomittamista tarvita, b) löydyttävä iso Ilves-sydän tarvittaessa muiltakin tai c) sovittava jo nyt esimerkiksi osakassopimuksella, että lompsaa perstaskusta tarvittaessa tietyissä tilanteissa kaivetaan.
Niin se on totta että osakkeenomistajalla ei ole velvollisuutta osallistua oy:n rahoitukseen.
Kohdistasi siis:
a) juuu
b) se iso Ilves-sydän on säätiöllä
c) Säätiöllä pitää olla milli pari omaa pääomaa josta elvyttää Oy:tä.
Hegellähän oli ainakin Audi myynnissä…
Sydämellä mukana ja valmis ainakin yrittämään. Täytyy miestä arvostaa.
Juuri näin eli ei Ilveksen heikko jakso ole ollut kyseisestä herrasta kiinni. On jaksanut painaa “talkoilla” fanipuolen hommia jne vaikeinakin vuosina… Yritteliäisyydestä ja seurauskollisuudesta
Hauskoja pätkiä naapurista:
“Kusiviikset”-jutut lentävät taas palstoilla. Osalla naapurin faneista ei näytä riittävän aitoa kunnioitusta vastustajaa kohtaan. Ilveksen suunnalta ei onneksi ole kehitetty mitään alapään ilmaisuja toisesta joukkueesta. Pidetään tässä selkeä linja, eikä lähdetä Tapparan marginaaliryhmää edustavien kannattajien myötähäpeää aiheuttaviin tuotoksiin.
“Voi kun Ilveskin joskus hyötyisi tuomarivirheistä, kuten Tappara tuntuu usein tekevän nykyään, lähtien viime kevään finaalien kuuluisasta Helsingin pelistä, ja nyt tän kauden kahdesta viimeisimmistä paikallispelistä. Ihan kuin Tappara vielä hyvän pelaajamateriaalin lisäksi tarvisi apuja vielä tuomareilta.”
Pistin myös merkille nuo nimittelyt. Tapparasta siellä foorumilla vääntäävät ihan mitä vaan nimityksiä, ei kukaan edes kuiskaa kunnioituksen perään.
Paskahousuiksihan nuo meidän pelaajia haukkuvat omalla foorumillakin
Siitähän ilvesläisen on aina tunnistanut.
Onko tää nyt joku sellanen juttu, että täällä kaikki kunnioittaa?
Aika paljon saa Ipa täällä skeidaa niskaan, osin aiheesta, ei aina.
Ihan koulukiusaajatason juttuja tälläkin foorumilla on.
Tästä olen melko lailla samoilla linjoilla. Sinänsä minusta meidän foorumi on laadukas keskustelupalstaksi, mutta ei se porukka toisella puolella sen huonompaa ole. Jos Tappara kyntäisi vuodesta toiseen pohjamudissa sekä taloudellisesti että pelillisesti, taso tippuisi täälläkin sinne samoihin pohjamutiin osalla
Kyllähän se mopedi karkasi soralle aika monella naapurikannattajalla tuon nimittelyn suhteen esim. “Sööplumin syksynä.”
Ja ainoa asia mikä aiheuttaa myötähäpeää on ne kummelimiesten ottelumainokset, niissähän on käytännössä vit****tu jokaiselle vastustajalle.
Ei varmastikkaan. Enkä niin edes väittänyt.
Edit: poistin tekstiä, tähän ei kannata aikaa tuhlata.
Jatko kommenttia:
“Mouhijärvi-kahvara-paskavasara-…bingo”
Molemmin puolin idiootteja, yleensä häviäjä puolelta ne nousevat esiin.
Mun mielestä ne on hauskoja!
Kummelihuumori kunniaan!
Kummelihuumori toimii, mutta jos aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin niin en ymmärrä.
Annoinkin taiteilija Silvennoiselle tästä taannoin asiakaspalautetta, kun mentiin mun mielestä liian pitkälle pilkkaamalla meidän legendaarista Jutia ja hänen ulkonäköään.
Kummelit on jees ja monta hyvää nuoruusmuistoa liittyy kyseiseen hassutteluun ja elokuviin. En tiedä, onko se itselle tuo konteksti, joka mädättää huumorin aivan täysin. Uskon, että ilvesläiset pitävät tästä huumorista ja he ovat ihan hyvää huumoria tällä tehneet. Kyllähän tuolta tulee myös aika ironisia piikkejä Ilveksen puuhastatelusta tältä kaksikolta, että ei toi pelkästään paikallisvastuksen morkkaamista ole.
Jotenkin omassa päässä nuo jutut yksinkertaisesti ovat huonoja ja sille mielikuvalle en mitään voi. Mun mielestä ei oo jätkät ollenkaan enää nuoruusvuosiensa tasolla ja jutut on kuultuja ja moneen kertaan keksittyjä. Mitään kovin kaksista uutta eivät ukot ole Ilves tai Tappara -kontekstissa keksineet ja jutut junnaavat aika pitkälti samankaltaisen rakenteen kautta.
Ehkä se johtuu siitä, että minä (mielestäni) arvostan Ilvestä ja Ilves-faneja enkä ainakaan julkisesti parjaa. Ilveksen organisaatiota parjaan sen epäammattimaisuudesta, koska tulos on surkea. Tämänkin pyrin tekemään lähinnä yleisen tason kautta, en niinkään yksittäisten henkilöiden kautta. Viime aikoina tuntuu, että Ilves-fanit ovat yksinkertaisesti väsyneet tähän paikalliskamppailun tunnelmaan ja tähän henkiseen asetelmaan. Se näkyy aika monessa fanissa ylilyönteinä (oon ylpeä fellow Tappara-faneista, koska aika harva on alentunut tuohon loanheittämiseen, vaikka vastustajat heittävät provoa ihan joka kanavassa) ja juuri siksi toivon kipeästi, että Ilves saisi asiansa sellaisella tavalla kuntoon, että tuo kaunaisuus ja vihamielisyys jäisivät pois. Mun silmille on jäänyt viime kauden eka paikallinen, jossa Ilves-faneilla oli tifona “110 % ANTI-TAPPARA!” - en jotenkin pysty vieläkään kuvittelemaan, että meillä tapahtuisi vastaavaa koskaan, että sinioranssit levittäisi tifon, jossa lukisi “120 % ANTI-ILVES!”
Ja kaikki nämä omat henkilökohtaiset kokemukset yhdistettynä tuohon kevyen tason “mukahauskaan” Kummeli-huumoriin niin mun mielestä juttu ei vaan toimi tai uppoa ja se itse asiassa vetoaa Ilves-fanejenkin keskuudessa täysiin vääriin asioihin. Mun paikalliskamppailut on urheilullisia, rehtejä ja vastustajaa kunnioitetaan niin pelin aikana kuin pelin jälkeen ja myös vastuksen faneja käsitellään vertaisina ja ihmisinä. Kaikki alatyyliset huutelut “mouhiksista”, “paskavasaroista” yms. eivät kuulu mun kannattamiseen ja en minäkään käy huutelemassa ipalaisista missään olosuhteissa tuollaisilla nimityksillä. Tyylitöntä.