En tiedä missä olet toiminut, mutta ei mene Pirkanmaalla isoissa seuroissa.
Eikä mene Hämeenlinnassakaan.
Poikamme pelasi HPK:ssa C-junnuihin asti, jolloin kausimaksu pompsahti muistaakseni 3500:een euroon.Tähän eivät sisältyneet mitkään muut varusteet, kuin harkka- ja pelipaidat.
Ja monessa jaetaan osa edustukselle, osa valmentajien koulutukseen, jonkun jäsensivun ylläpitoon jne
Tuo on kyllä halpa, mutta toisaalta Kerho on niin lähellä suurinta osaa joukkueista, että bussikulut on pienet ja ei tartte syödä kun kerran per reissu.
Mitä jää maksaa Hämeenlinnassa?
En nyt ihan ymmärtänyt taas.
Missä olet toiminut?
Pirkanmaan isoissa seuroissa rahaa ei voi valua edustukselle, koska ovat eri organisaatioita.
Sen sijaan seuramaksua käytetään nimenomaan kattamaan seuran kiinteitä kuluja kuten valmentajakoulutuksia, nettisivuja, toimiston väkeä, jne.
Tätä en tiedä, pahoittelen.
Mutta jäitä täällä on neljä kaukaloa halleissa.
Joo, mä oon käynyt niissä kaikissa usein
Kyllä se seuramaksu vaan käytetään koko seuran kulujen hoitoon. Ei yhden joukkueen.
Myös niiden aikuisten… Ainakin divareissa…
Pistä sit joku seura joka tekee väärin.
Siis seuramaksu jaetaan seuran joukkueiden kesken… Sitä en tiedä miten sm tasolla menee…
Eli esim jos d junnut maksaa 350€ seuramaksu niin saman maksaa a junnut. Molemmat seuramakst menee yhteiseen seuran pottiin.
Niin olen asian ymmärtänyt. Ja tuolta maksetaan eriasteisia maksuja. Jonnekin enemmän ja jonnekin vähemmän…
Korjatkaa jos olen väärässä
Juu, ei mene samalla tavalla Pirkanmaalla isoissa seuroissa.
Olen jo yrittänyt kysyä, että missä vaikutat.
Nyt on pakko kysyä että miten se seuramaksu sit menee?
Jos sillä ei makseta seuran kuluja yms eri ikäryhmille kulut tarpeiden mukaan jne…
Esim. Seuramaksut käytetään mm. seuraavien seuran palveluiden rahoittamiseen: yleinen neuvonta, seuravalmennus (miten ollaan sovittu) kotisivut / Jopox/nimenhuuto, vuokrakulut, taloushallinto ja muut hallintokulut, harjoitusvuorojen jako, koulutukset ja jaetaan eri ryhmille tarpeen mukaan
Palataan nyt ensin vielä tähän, että isoissa seuroissa seuramaksulla ei voida rahoittaa edustusta, koska ovat eri organisaatiota. Jos Ry:n tililtä olisi siirretty rahaa edustukselle, niin tilintarkastaja puuttuisi tähän. Tietenkin jos olisi oikein kettu, niin voisi ostaa esim. valmennuskonsultointia edarilta.
Seuramaksulla nimenomaan maksetaan seuran kiinteitä kuluja. Toimiston väki, netti, puhelimet, mitä näitä nyt on. Ja seuramaksu nousee per ikäluokka kun esim. toimihenkilöille pitää alkaa maksaa lisää menetetystä vapaa-ajasta.
Sitä en tiedä mitä Ry tekee.
Ja se on varmasti noin kuin sanot…
Tuo listaus minkä ylle laitoin niin siinä selvät esimerkit eikö
Ja tiedän että esim f junnut tarvitsee paljon vähemmän seuramaksuilla kerättyä rahaa kuin esim c, b ja a junnut
Jep, mutta se seuramaksu isoissa seuroissa nousee iän myötä, kun alkaa tulla kuukausipalkkaiset valmentajat ja kolme huoltajaa, jotka ovat hommissa käytännössä neljä arki-iltaa ja koko viikonlopun.
Tapparassa viime kaudella b-junnut 500€ kk. A-junnuissa ei pelaaminen maksa mitään.
Eli tuosta saadaan semmoinen rapea 150000€ budjetti, halpaa kuin saippua.
Aivan järkyttävä summa rahaa. Kaksi vanhempaa keskipalkkaisessa työssä niin silloin lapset voi pelata jääkiekkoa.
Ikävää luettavaa. Varsinkin niiden tilanne ketkä eivät niin paljoa enää pääse pelaamaan, esim. b-junnuissa tuo 500€ kuukaudessa ja peliaika alle 10 min per peli
Rinki on niin iso, että on sielä pelaajia jotka pelaavat vain parissa pelissä pari vaihtoa…