Mielestäni ei ole tuo mitä haen, mutta kiitos vinkistä.
Olisiko rocket grip?
https://rocketgrip.com/products/color-grips
Omaan tuppiin laitoin tuommoisen Kiekkobussin lizard skinin. Muuten ihan kiva, mutta aika nopeasti hintaansa nähden kului peukolonhangasta puhki. On toki paljon hanskaystävällisempi kuin harsoerkka.
Laitoin kanssa nyt yhteen mailaan tuon Lizardin. Pitää katsoa miten toimii.
Lähinnä hanskojen kulumista mietin tämän vs harso. Harso kuluttaa kyllä.
Joitain vuosia sitten myytiin sellaista liimapintaista säämiskää jolla saattoi vahvistaa hanskaa kuluvista kohdista tai paikata reiän.
Oli helkkarin hyvää tavaraa mutta en ole enää nähnyt missään. Sopi monenlaisiin varustekorjauksiin.
Myös kypärän voisi tässä jossain välissä uusia, mutta määräänsä enempää ei viitsi maksaa. Visiirillä, väri musta ja pitäisi löytyä iso koko (koska on iso pää). Saa antaa vinkkejä.
Kaveri osti just Kontti-kirppikselta CCM:n kypärän lähes uudella Oakleyn visiirillä, 15€.
Osti sen lähinnä sen takia, ettei se jäänyt sinne, itse se pelaa häkillä. En sit ehtinyt sitä pelastaan siltä, ihan vaan visiirin takia. ![]()
Mä muistan, kun pappavainaan kanssa käveltiin sen Nyyrikintien kämpältä vanhaan Hiitelään siihen Teboilin viereen ostamaan mulle Easton. Punainen varsi, ja taisi olla ekana Titanin lapa. Aivan huikee. Toki ihan käyttökelvoton kapistus 13-vuotiaalle junnulle!
Maksoi muistaakseni 400mk koko paketti.
@coly parempi tosiaan jatkaa tässä ketjussa. Itse en tosiaan ole ikinä alumiinimailalla pelannut. Näissä nykyisissä mailoissa tuo pito varressa on minulle ihan riittävä ja huomattavasti parempi kuin oli aikanaan. Toki minä en noilla lämmäile. Lämäreissä mielestäni pidon merkitys on suurin. Ymmärrän täysin, että joku haluaa pitoa lisää, koska sillä on merkitystä oikeasti.
Varmasti näin.
Itselleni vaan ei tuo pitävä mailanvarsi mieluinen ollut pidemmän välin jälkeen kun vähän innostui höntsäporukoihin pelaamaan jonkun 10v jälkeen.
Mielestäni kiekkoa oli hemmetin näppärä käsitellä varsinkin pienessä tilassa kun alakäsi luisti. Se on totta että lämäreihin varmasti saa paljonkin apua.
Noh. Kai tätäkin voi verrata makuaistiin ja mieltymyksiin mihin aikanaan tottunut.
Sitäkin jäin pohtimaan voiko vaikutusta omaan mieltymykseen olla että pelaa right ja on oikeakätinen.
Mä en aiis kaipaa yhtään lisäpitoa näihin nykymailoihin, mutta makuasioitahan nuo ovat.
Tuolla käsi/kätisyys hommalla voi olla merkitystä. Itse olen vasenkätinen ja pelaan rightilta.
Mulla on tää sama. Aikanaan sain suoralapaisen Kohon ja siitä se sitten kääntyi rightille pelaamiseen.
Pihkasprayta tuli pari purkkia käytettettyä ennen kuin kaikkiin komposiittimailoihin saatiin tuo “tahmea” grippipinta.
Kokemuksia Tampereen alueen jääkiekkovarustehuolloista tai hommia tekevistä suutareista?
Warriorin housut vaativat ompelukonetta, kun haarovälin saumat ovat ratkenneet auki useammastakin kohtaa, housukankaan ja joustinkankaan saumasta. Taitaa olla tyyppivika näissä housuissa.
Legendaarisen Hockey Servicen tiedän, mutta siellä on yrittäjä vaihtunut ja sijainnin ja aukiolon yhdistelmä on haastava.
Turtolan CM:ssa suutari mainostaa kiekkohuoltoa - onko joku asioinut?
Mitä olen muualta lukenut niin Turtolan suutarin pitäisi olla erittäin hyvä. Ainakin paljon töitä molareille tekee.
Hanskojen paikkauksessa ainakin hyvää jälkeä (muuta kokemusta ei ole).
@Devilady Kiitos vinkistä. Myös HockeyBasen kauppias suositteli tätä paikkaa, joten vein juuri housut sinne. Asiantuntevalta vaikutti työtä arvioidessaan.
Tämän kauden TV-peleistä olen pistänyt merkille että huomattavan suurin osa pelaajista on siirtynyt erkkaustapaan, jossa teipataan mailan kärki päätyä myöten, mutta jätetään kanta pitkälle (1/3) paljaaksi. Aikaisemmin on ollut tyypillistä jättää kärkeen muutama sentti paljasta, jotta veto lähtee kohdasta jossa ei ole erkkaa pehmentämässä osumaa (ns. release point).
- Mitä tällä erkkaustavalla tavoitellaan?
- Miten tuo lavan kärki käytännössä teipataan umpeen, niin että erkka on siinä tasaisesti, ilman kerrostumia?
Höntsyille olen joskus laittanut lavan kärkeen pari irtopalaa erkkaa pitkittäin, koska se suojaa lavan kärkeä osumilta ja pidentää mailan käyttöikää. Pipolätkässä kun maila ei koskaan katkea.
@Oijennus taisi eilen kehua laittavansa erkkaa lapaan.
Se vaan teipataan ronskisti yli lavan kärjen ja sitten saksilla leikataan ylimääräiset lärpäkkeet lavanreunan myötäisesti pois. En laittais ite niin, mutta en myöskään käyttäis suoralippaisia lippalakkeja.
Ite yleensä pehmitän vielä leikkauspärsät kiekolla kiinni lapaan. Mutta meikäläinen nyt on vaan ulkojääkiekkoilija, niin en tiedä, miksi tällä tavoin erkkaan.
Ja mulla lavat menee yleensä keskeltä alareunasta halki ennen kuin kärki ehtii kulua mihinkään.
Itse nuukana harrastajana teippaan näin ihan sen vuoksi, että toi kärki hajoaa helposti. Tämä tapa ainakin itsellä säästänyt mailan kärkeä. Sitä en tiedä, miksi ammattilaiset näin tekee. ![]()
E. Ja itse teippaan niin, että vedän riviä vaan kärjen yli, muotoilen kärjen tasaiseksi ja leikkaan saksilla ylimääräiset pois.