Jarno Kärki

Mutta olisiko se ollut parempi, että olisi kysellyt Ilveksestä, Lukosta tai Kärpistä? Miksi se paluu Poriin nähdään erityisen irvokkaana? Luonnollisin suunta minun mielestäni. Ja miksi Kärjen pitäisi väkisin pysyä Tapparassa, kun jääkiekkokin on keskimäärin kivempaa, mitä vähemmän v*tuttaa.

2 tykkäystä

Jospa Jarno ymmärtää ensi kerralla ottaa äidin mukaan laittamaan ruokaa ja pesemään pyykkejä. Toimii varmasti. :grin:

3 tykkäystä

Jep, kuten Barkov ja Laine pystyivät tekemään. Itse kuitenkin veikkaan, että Kärki olisi halunnut pois Tapparasta, vaikka seura olisi muuttanut Poriin.

23 vuotias jääkiekkoilija ei enään ole nuori poika jos uralleen nostetta meinaa saada. Ässissä hommat luistaa hienosti, tuskin minä ainut oon jonka silmiin asia näytti siltä että ruusuinen ei alku ainakaan ollut Tapparassa. Noh, kovin monen muunkin kohdalla on käynyt niin Tapparassa että ensimmäisellä kaudella ei homma oikein luista mutta toisella kaudella homma natsaa huomattavasti paremmin.
Alta 20 peliä toisessa jengissä on kyllä lyhyt kokeilujakso likipitäen naapurikaupungin jengissä, mä näen asian niin että heitti hanskat aivan liian aikaisessa naulaan tämän asian osalta ja iski pienen paniikin päälle kun ei näyttöjä tullutkaan. Jos 19 peliä pelas ja aiemmin jo kyseli Ässiin takas niin mahtokon se olla 5, 10 vai 15 pelin kohdalla. Kärsimätön oli mun mielestä ja hukkas ainakin yhden mahdollisuuden päästä suurempiin valoihin.

1 tykkäys

Ainoa ongelma tässä on se, että me ei tiedetä Rautakorven ja Kärjen välisiä sopimuksia. Olisitko hyväksynyt Kärjen päätöksen, jos hänelle olisi lupailtu asioita, joita ei olisi lopulta pidetty? Ei, en väitä että asia olisi niin, mutta Kärjen päätökseen lähteä Tapparasta voinut vaikuttaa moni asia.

Ei tässä mitään ongelmaa ole, Kärjellä oli sopimus Tapparan kanssa -19 kevääseen saakka jonka halusi purkaa aikaisessa vaiheessa.
Melkoisen turha olettamus tuo veikkaus että luvattuja asioita ei Tapparan puolelta olisi pidetty kun vielä itse lisäät ettet väitä asian olevan niin.

Niin. Pointti oli siinä, että Kärjen tuomitseminen “liian aikaisin heitti hanskat tiskiin” tietämättä tilanteesta kaikkea on vähän erikoista. Toki sinulla oikeus näkemykseesi. Hommat meni pieleen, kun Tapparan ja Kärjen tiet erkanivat ennen aikojaan, se on fakta. Kärki voi olla tähän ainoa syyllinen. Koti-ikävästä ilkkuminen kuitenkin erikoista, toisen kerran sama homma Kärjellä, niin ymmärtäisin.

Jos mies olisi vähän malttanut niin tiedä vaikka olisi nyt Tapparan kärkipelaajia. Jotenkin jäi vaikutelma miehen kommenteista, että tuli Tapparaan kun luuli, että kaikki helposti ponnahtaa isompiin ympyröihin. Taisi tullakkin yllätyksenä, että töitä tehtävä hullu määrä.

Mies päätti sitten luikkia välittömästi takaisin äidin helmoihin.

Ehkä uudella yrityksellä on kypsempi…

6 tykkäystä

Joskus aiemminkin toin tämän esiin. Jarkko Ruutu kertoo kirjassaan, että hänellä kesti aina uuteen kaupunkiin muuttaessa noin puoli vuotta, että sai arkirutiinit pyörimään normaalisti siten etteivät vaikuttaneet pelaamiseen. Osin Kärjenkin kohdalla taisi olla tästä kyse. Tosin Porin läheisyys taisi olla vaikeuttamassa tätä sopeutumisprosessia. Sinnehän ajaa Tampereelta hetkessä.

1 tykkäys

Eli Kärjen homma olisi ollut enemmän ok, jos “äidin helmojen” sijaan olisi siirtynyt Ilvekseen tai Kärppiin? Tämä menee minulta pahasti ohi. Samalle “äidin helmoissa” pyörimiselle naureskeltiin Barkovin, ja etenkin Laineen, kohdalla. Vaikea ymmärtää, mutta toivottavasti Kärki onnistuu seuraavalla kerralla muualla.

Tuntuu, että otat turhan henkilökohtaisesti aina asiat. Fakta on se, että mies tuli Tapparaan ja palasi takaisin äidin helmoihin joten kyllä asialle vaan voi ilkkua.

1 tykkäys

mä en jaksa paljon enempää asiasta vääntää ja vängätä, onneksi olen oikeutettu mielipiteeseeni.

En ota henkilökohtaisesti, kun en ole Kärjen Jarno. Tässä ehkä lähinnä se, että jonkin verran kiekkoa itsekin nähneenä ja kokeneena, pyrin näkemään myös Kärjen puolta. Ja ok, tuo “äidin helmat” homma Kärjen kohdalla ehkä särähtää erityisen pahasti, siihenkin syynsä, joka ei ole henkilökohtainen. Mutta tämä tästä, jatketaan.

Kärjen ongelmaksihan mainittiin nimenomaan liike kun Tapparaan saapui. CHL:ssä putki kulki mielestäni hyvin ja taisi sentteröidä Kuuselan ja Ojamäen välissä. Myös jälkimmäinen oli oikein sähäkkä.

Liiga kun alkoi niin tämä Porin kaksikko ja Massi Järvinen liikkuivat kuin höyhen tervassa, myös muut mutta näillä se oikein korostui. Samaan aikaan Tapparan peli yski ja Kärjen vastuu tippui katsomon ja nelosketjun välille.

Jos jonkun kohdalla uskon treenijumiin ja sitä kautta pääkopan jumiin menoon niin Kärjen. Lopputuloksena lähti pois. Se on spekulaatiota miten olisi käynyt jos olisi jäänyt.

1 tykkäys

Juu, vähän niin kuin Laine :wink:

Itse en tuosta Kärjen “kotiin palaamisesta” tekisi isoa numeroa. Peli ei jostain syystä kulkenut ja rooli jäi pieneksi. Ei siis varmaan ollut eduksi urakehitykselle. Silloin on ihan järkevää ottaa uusi lähtö ja on päässyt taas vanhaan hyvään pelaamiseen kiinni: Liiga

1 tykkäys

Minä en oikein pääse perille, kun jotkut dissaavat meillä epäonnistuneita pelaajia. Sopeutuminen on aina yksilöllistä, emmekä millään voi tietää yksityiskohtia, mitä kaikkea siihen voi liittyä.

Kärki on tehnyt kuitenkin Tampereelta lähtönsä jälkeen 30 maalia tässä liigassa. Se on vajaaseen puoleentoista vuoteen aika hyvin. Ei muuta kun tänne vaan takaisin yrittämään, jos Porissa aletaan tyhjäämään pataa. Markkinatarjonta tuskin on kovin suurta ylipäätäänkään, eikä Kärjen hankinta varmaan turhempi olisi, kuin Nenosen viime keväänä. Ja jos uudet ympyrät pelaajaa mietityttävät, niin täällähän olisi toiseksi tutuin ympäristö ja luulisi playoffien antavan nostetta lisää.

6 tykkäystä

Alkuun rooli oli kyllä iso. Ihan ykköskentässä ja ylivoimassa sai vetää tovin jos toisenkin. Mutta jo alkujaankin verkkainen liike muuttui “hieman” erilaisen seuraharjoittelukulttuurin myötä entistä kankeammaksi. Mieshän oli aivan rautakanki. Tämän myötä pelaamisesta katosi viimeinenkin terävyys…ja tehot. Tosin ei tuo liikkuminen edelleenkään näytä kovin kummoiselta, siis sellaiselta jolla pidemmissä playoff-sarjoissa pärjätään. Mutta tehoja on tullut, joista itselle muistuu ne elintärkeät 2+1- vai 1+2-tehot Sportia vastaan kun peli oli 0-6. :grinning:

Mutta kummasti liike palasi nopsaan “riittäväksi” kun palasi Ässiin ja ei se Tapparan peli nyt mitään Kärppä mallista vauhtikiekkoa ole ollut, joten kyllä siellä vähän heikommallakin liikkeellä voisi pärjätä.

Syitä en osaa sanoa, miksi sellainen jumi Kärjelle tuli Tampereella, mutta olennaista on, että tulosten valossa paluu Poriin käänsi taas pelaamisen hyvälle tasolle ja nytkin on Liigan maalipörssin kärkeä.

Joo, en nyt ihan just ala jaksa vänkämään, mutta ehkä tuo jumi tosiaan helpottui kun vaihtoi toisenlaiseen seuraharjoittelukulttuuriin. Hänelle paremmin sopivaan.

Eikai kuuluisa treenijumi mikään ikuinen ole? Vai saako siitä jonkun ikuisen jumin pohkeisiin ja reisiin? Ojamäki ja M.Järvinen myös hyviä esimerkkejä tästä, aivan uskomaton ero viime kauden lopulla verrattuna siihen alkuun. Se on fakta, minkä näki silmillä.

4 tykkäystä