Jatkoajan keskustelupalsta

Luultavasti. Eihän niitä mestaruuksia voi useampaa ottaa ilman maksettuja tuomareita. Kysykää vaikka jatkoajasta. Toki organisaatiossahan ei ole koskaa mitään hyvää, kun tuppaa finaalipaikkaa ja mestaruuksia tulemaan. Maksetut tuomarit ainoastaa mahdollistavat tämän ja Liigalle pitää myös maksaa ennaakoon. Eiköhän Tapparakin ole maksanut nämä vuodet ennakkoon, se selittää myös sen miksi Tappara hommaa nuoria potenttiaalisia pelaajia joukkueeseen, kun ei ole varaa ostaa kalliita Tsekkejä. Liigalle kun on pitänyt valitettavasti maksaa nämä 5 vuotta ainakin ennaakkon…

1 tykkäys

Itse olen vuosia käynyt Jatkoajassa lukemassa foorumia, mutta tänä keväänä on mennyt maku. Järkevää keskustelua on erittäin vähän, kun jauhetaan vain tuomarilinjasta ja provoillaan. Onhan se välillä ihan kiva nähdä, kun nuo katkerat Kahvaroita huutelevat saavat nenilleen, mutta silloinkin vain useasti katoavat paikalta.

Paremmaksi vaihtoehdoksi olen kokenut kyseiseltä palstalta poissa pysymisen ja on ollut huomattavasti mukavampi seurata pleijareita. Niin ja tietty tällä palstalla on tullut oltua ja myötäelettyä.

5 tykkäystä

@peterra @Oijennus Jatkoajassa on 16000 jäsentä, eli ovat karkeasti 10x isompi yhteisö, vaikka luvussa on varmasti paljon passivoituneita käyttäjätunnuksia. Häiriökäyttäytyjien määrä on luultavasti joku luonnonvakio, joten isossa massassa niitä on enemmän. Ja kuten täälläkin on nähty, hyvin pieni käyttäjäjoukko pystyy pilaamaan koko pössiksen, jos niin haluavat.

4 tykkäystä

Jatkoajasta tekee vielä absurdimman paikan se, että nuokin vänkääjät ja “asiakirjoittajat” ovat käyneet läpi tarkoin harkitun, valvotun ja toteutetun valinta- ja anomusprossesin.
Minkä takia kirjoittajia kontrolloidaan hakemisvaiheessa, mutta kun sisään pääsee niin voi vetää huoletta läskiksi.

1 tykkäys

Tässä tullaankin tämän palstan hienouteen, jossa käyttäjät pitkälti määrittelevät mitä palstalla halutaan lukea ja mitä suvaitaan. Tietenkin teidän siunauksella.

Jatkoajassa koko moderointi on lähinnä vitsi. Siellä voidaan kirjoittaa, että Tapparan kannattajat ovat kaikki vajaaälyisiä. Sitten raportoit tuollaisen viestin, niin mitään ei tapahdu.

Täällä jos kirjoittaa vastaavaa ihan minkä seuran kannattajista, niin liputus tapahtuu melko nopeasti ja hyvä niin.

4 tykkäystä

Ja tästä myös ilmenee hyvin se, miksi verkkoyhteisöissä moderoinnin pitää linjan olla mieluummin 5% liian natsi, kuin %5 liian löysä. Käyttämällä hiukan liian kireää linjaa ennaltaehkäisee ongelmat.

7 tykkäystä

Näissä parissa viestissä on mielenkiintoinen yhtälö. En minä tuolla Jatkoajassa ole mitään massiivista Ässä-fanien kateutta huomannut. Sen sijaan tuo @peterra:n havaitsema pienen vähemmistön luoma harha pitänee tänäkin keväänä paikkansa. Ei tuolla tosin ole edes viittä Ässä-trollia nähdäkseni. Pystyisin heittämään vain kaksi tuohon määritelmään sopivaa nimimerkkiä näin lonkalta, jotka ovat säännöllisesti olleet otteluseurannassa ja muissa ketjuissa provoilemassa/vinkumassa. Pari muuta sitten lisäksi menee ajoittain harmaalle alueelle, mutta mitään jatkuvampaa ei ole. Syystä tosin ei tienne kukaan. Ehkä perisuomalainen kateus, ehkä Leinosen Mikki vaan pääsi tuolla vähän rankemminkin ihon alle aikanaan…

[quote=“Button, post:287, topic:1683”]
Minkä takia kirjoittajia kontrolloidaan hakemisvaiheessa, mutta kun sisään pääsee niin voi vetää huoletta läskiksi.
[/quote]Ei nyt ihan noinkaan. Kyllähän siellä ainakin sen huikean “Minkä takia Tappara saa polvitaklata ilman rangaistuksia?” -ketjun avaaja menetti kirjoitusoikeutensa heti kättelyssä. Kyllä tuolla moderointi olemassa on, se on vaan hieman löysällä linjalla ja kirjoittajien suuresta määrästä johtuen kykenee reagoimaan hieman hitaasti. Toisaalta joku yritti eilen ketjua “Neiti-Haapala” -hengessä avata, mutta tuo meni yli Jatkoajankin standardien mukaan, kun kuopattiin kaikessa hiljaisuudessa välittömästi.

Trollit on trolleja kaikkialla. Jatkoajan kokoisella foorumilla niitä on väistämättömästi jonkin verran. Ignore-toiminto on kätevä apuväline, jos noita selvimpiä trolleja ei jaksa. Toki ajoittain, varsinkin näin keväisin Jatkoajassa tapahtuu joku kollektiivinen sulaminen. (Tuttu ilmiö tällekin palstalle, kun muistelee millaista täällä on ollut hävittyjen pelien jälkeen tänä keväänä.) Ylilyöntejä ja rimanalituksia tulee tällöin muiltakin, kuin siltä selkeimmältä trolli-ryhmältä, “koska tunteella eletään mukana”. Ei tuokaan mielestäni silti riitä koko yhteisöä leimaamaan. Jatkoajan hiljainen enemmistö on asiallista porukkaa, mutta äänekkäin vähemmistö pilaa koko porukan maineen.

3 tykkäystä

Kyllä vaan.

Ei ehkä kuitenkaan ole kirjoittajien syy miksi Jatkoaika on sellainen kuin se on?
Jos moderaattorit antavat siimaa, niin taatusti jotkut sitä kelaavat.
Kun sitä siimaa on annettu riittävän kauan, niin tilanteen korjaaminen onkin sitten “hieman” isompi urakka tai peräti mahdoton tehtävä.

Rikkominen on helpompaa kuin rakentaminen, tyhjät tynnyrit kolisee kovempaa jne… Kun ei ole mitään sanottavaa niin huudetaan. Mä oon ottanut sellaisen tavan että käyn 5 min lukemassa jatkoaikaa ja sitten tulen tänne lepuuttamaan hermojani ja aistejani. Toisaalta olen miettinyt että ihan hyvä että nämä pikkusielut trollaavat jatkoajassa. Jos kävisivät peleissä, olisi vastustajafanien polvet vaarassa kun kostaisivat ja hakisivat hippaseuraa syystä mistä tahansa.

Verkkoyhteisön moderointi on helkkarin työlästä ja aikaa vievää hommaa. Siksi “suosikkilauseeni” onkin Ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta…

5 tykkäystä

5-6 ketjua, jossa väännetään Haapalasta + tuomareista. Noin alas ei Jatkiksen keskustelupalsta ole koskaan vajonnut. Boikottiin menee tuon palstan seuraaminen, kattellaan syssymmällä.

6 tykkäystä

Mikähän sinne palstalle mahtaa olla vaatimus et pääsis? Ite oon kolme kertaa hakenut tuloksetta. No parhaat naurut sielä ainakin välillä saa. Ja taas et itkeäkkö vai nauraa :D.

1 tykkäys

Ite laitoin tosi yksinkertaisen hakemuksen ja meni kerrasta läpi.

Taitaapi riippua aika hakemuksen lukijasta ja hänen sen hetkisestä mielentilasta.

Itse yritin muistaakseni pari vuotta ensimmäisen kerran, enkä päässyt ja pari kertaa sen jälkeen vielä joskus. Nyt hetki ennen poffeja raapustin jotain analyysia tukevassa humalatilassa ja läpi meni. :joy:

3 tykkäystä

Samoista syistä, kuten yllä monella muullakin on käynyt, jätin koko palstan. Onhan se jopa täydellisen naurettavaa että jonkinmoisen laatuseulan tapaisen ovat siihen rakentaneet kynnykseksi, jonka läpi tai yli pitäisi päästä, ja sitten kun katsoo palstan tasoa nykypäivänä niin herää kysymys minkä ihmeen takaportin kautta sinne sitten on päästetty ne täydellistä sontaa suoltavat kirjoittajat.
Ajatus laatutasosta on saattanut olla alussa mukana, mutta se jäi kauan sitten jonnekin laiturille.

4 tykkäystä

Kyseisillä kirjoittajilla on hyvä Suomen kielen tekstitaito ja osaavat argumentoida tarpeelisuutensa palstalle. Ongelma palstalla on, että säännöt palstalla on heikot ja moderaattorit eivät puutu agitointiin.

1 tykkäys

Olin joitain vuosia ilman foorumia, kun pitkään toiminut mukava YLEn Urheilukeskustelu päättyi. Kävin vilkaisemassa tuota Jatkoaikaakin joskus mutta se vaikutti vähän sekavalta sivustolta ja tunnusten saaminen näytti hankalalta. En sitten yrittänytkään sinne.

Tämän foorumin edeltäjää kävin lukemassa monta kertaa. Keskustelun taso oli hyvää. Sitten tuli tämä uusi foorumialusta ja alkoi esittää minulle huomautuksia tyyliin: “Käyt täällä usein. :heart_eyes: Mitäpä, jos loisit tunnukset?” Muutaman kerran jälkeen päätin sitten tehdä niin, ettei asiaa tarvitse kysyä minulta aina uudestaan. :slight_smile:

21 tykkäystä

Kirjotteletko kiekkoaiheista muille foorumeille?

En.

2 tykkäystä

Eli oot täysverinen Tappara, vaikka välillä yrität vähä jotain muuta esittää. :slight_smile:

7 tykkäystä