Joskus aikoinaan on varmaan sen verran ollut, että vähemmän kirjoittajia OMAAVALLA suosikkiseuralla on ollut helpompi päästä sisään, että kaikkialle riittäisi. Tämä ei perustu varmaan tietoon.
On kyllä käsittämätöntä, ettei vuonna 2020 kaikki halutessaan pääse jääkiekkoa koskevalle keskustelupalstalle.
Pitää hakemuksissa nuolla persettä ja mielistellä. Vielä miettiä tarkkaan mitä joukkuetta kannattaa.
Aika outo logiikka tuokin olisi, sillä veikkaan että kaikki tunnukset haluavat eivät välttämättä kirjoittele. Itse halusin tunnukset sen takia että näkee uudet viestit. Ja taisin tulla hyväksytyksi kolmannella yrittämällä.
Itse pääsin kyllä ihan ensinmäisellä hakemuksella sisään aikanaan. Mainitsin suosikki seurakseni Tapparan. En juurikaan kirjoitellut sinne, lopulta unohdin tunnukseni ja sen myötä en varmaan 3-4 vuoteen ole sinne kirjautunut.
Tämä! Jatkoaika puuttuu yhteiskuntaan jutuissaan ja samalla estää ihmisten tulon piiriinsä… Aika touhua…
Niin, viittasin siis aikoihin joskus 15+ vuotta sitten.
Tämän lisäksi pitää kuulemma lähettää Metaxa-pulloja yhdistyksen pj:lle…
Olen tehnyt kolme hakemusta Jatkoajan keskustelupalstalle. Niistä yksi hyväksyttiin, kun laitoin suosikkijoukkueeksi jonkun Mestisjengin. Koska Ässäfaneja siellä on todella paljon niin uskon, että sen takia kaksi aikaisempaa ei mennyt läpi.
Myös hakemukseen valehtelin, että olen joku insinööri kemianpuolella yms.
Loppujen lopuksi meni hermot niihin moderaattoreihin niin käskin poistamaan tunnukseni.
Onhan tuo Jatkoajan palsta aikamoinen hiekkalaatikko kaikkine pippelimittauksineen, mutta toisaalta myös ainut kunnollinen foorumi kaikkien seurojen edustajille. Ja kyllä sieltä, kun pitää vähän suodattimia päällä, niin löytyy paljon hyvääkin keskustelua ja on hyviä kirjoittajia seassa.
Nämä ilvesfoorumit ja tappara.co:t on sitten taas hiukan oman porukkansa paikkoja ja hyvä niin. Vaikka täällä toki on melko paljon meitä vierailijoita. Se taasen johtunee siitä, että tämä on kyllä loistava foorumi. Muilla seuroilla ei taida isommin edes olla omia aktiivisia foorumeita, kun tamperelaisilla?
4 viestiä siirrettiin ketjuun: Liigajoukkueiden keskustelufoorumit
Tein aikanaan niin lyhyen hakemuksen kuin vaan pystyin, ja pääsin kerrasta sisään. Vähempi on aika usein parempi.
Koitin piruuttani tehdä hakemuksen noin viikko sitten, kun luin että jengillä ollut vaikeuksia päästä sisään.
Laitoin lempi joukkueksi tappara ja perusteluiksi “tahdon ottaa osaa suomen suurimman jääkiekko aiheisen verkkolehden keskusteluun” tms ja äsken tuli hyväksyntä…
Ja sen kyllä valitettavasti huomaa. Minusta juuri viimeisen vuoden aikana jutut on mennyt entisestään paljon levottomampaan suuntaan. Mutta eipä siinä. Eipä sitä voi pitää vaan jonkun pienen porukan sisäsiittoisena hiekkalaatikkona. Ja varmasti on tullut mukaan myös hyviä kirjoittajia. Omasta leiristäni vain on pistänyt viimeaikoina pari mölisijää silmään ja saanut tuntea lievää myötähäpeää.
Älä nyt aliarvioi. Siellä on todella kova taso verrattuna vaikka tähän. Pääsin tänne kertayrittämällä, mutta Jatkoajalle ei oo ränikät riittäneet koskaan. Enää en edes yritä, vaikka maksaisivat.
Olin jo melkein unohtanut koko foorumin olemassaolon. Jatkiksen foorumia tuli luettua vuosien ajan 2000-luvun alkupuolelta asti, mutta muutama vuosi sitten tuli huomattua jatkuva provosointi ja trollaus, jonka annettiin jatkua ja joka selkeästi vaikutti heikentävästi keskustelun tasoon. Varmasti ongelma on ollut jo kauemminkin, mutta silloin siitä tuli omaan silmään häiritsevä. Aiemmin olin ajatellut, että rakkaus lätkään oli se yhdistävä tekijä kaikilla kirjoittajilla, mutta selkeästi turhan monille se oma joukkue oli ainoa prioriteetti, jota seurasi hyvänä kakkosena mahdollisuus mollata toisia joukkueita.
Leikkimielinen kettuilu kuuluu tähän lajiin aina säännöllisesti, mutta jos se on kokoajan sitä, että aikuiset ihmiset “keskustelevat” täysin lapsellisista ‘meidän isi’ -tyylisistä aiheista sivukaupalla, niin ei sitä kovin pitkään jaksa seurata.
Ajattelin, että oma lätkän seuraaminen ottaa hittiä, kun ei pysty psyykkaamaan itseään laadukkailla Jatkiksen otteluketjujen ennakoilla ja jälkipuinneilla, mutta yllättävän hyvin tämä on sujunut siitä huolimatta. Ehkä henkinen lataus on hieman tasaisempaa, mutta se antaa taas tilaa objektiivisemmalle observoinnille. Osansa myös tähän on antanut tämä foorumi, jonne ne parhaat palat Jatkiksestakin valuu ilman että sinne tarvitsee itse sukeltaa.
Melko sama tarina. Olisiko Jatkoaika kuten taivas, sinne halutaan mutta kun sinne vihdoin pääsee niin helvetillinen pettymys kaikialla soi harppumusiikki ja paikalla on tylsin porukka mitä taivaan päällä voi olla.
Tietäen muutamia Jatkoajan tyyppejä niin Ilves kerhohan se on melko pitkälti, änäri asioissa taso on hetkittäin keskustelijoilla kova, joskus jopa hifistelevä. Tällöin itse aihe unohtuu.
Ilves foorumilla kova meno, mutta oletteko lukeneet jatkoajan puolella Jokereiden otteluseurantoja? Se vasta hauskaa on on hieman heikommin peli menee. “Haista Kalnins ■■■■■■■■■■■ ■■■■■■■ mun jokereista… haistakaa ■■■■■ ” Tai ei tuo nyt hauskaa ole, mutta vähän hymyilyttää välillä seurata.
Naurattaa tuo nimimerrki Cobol jatkoajassa. On ollut alusta asti mukana. Tietää kaiken kaikesta, Tekee monta työtä omien sanojensa mukaan mutta ennen kaikkea on 24/7 jatkoajassa. Vastaa kaikkeen ja tietää kaiken. Uskomaton ihminen.
Itseni vetää kyllä nimimerkki vakavaksi. Historian havinaa: Cobol kehitettiin jo 1959. Joitakin vanhoja Cobol-ohjelmoijia tunnenkin ja on heillä ainakin alan perinteet kunniassa. Muutama vuosi sitten taas uutisoitiin Cobolin jopa tarjoavan töitä sitä kaipaaville. Uutta verta kaivattiin vanhojen sovellusten ylläpitohommiin.
Cobol siis todennäköisesti tietojenkäsittelyn historian merkittävin kaupallis-hallinnollisten järjestelmien ohjelmointikieli. Eli tästä päättelen, ettei Jatkoajankaan “Cobol” ole mikään aivan eilisen teeren poika. Muistan kyllä hänet jo aikojen takaa, mutten sinänsä henk.koht. häntä tunne. Pitänee joskus käydä Jatkoajassa verestämässä muistoja.
Joskus ihan vakavissaan, kun minulla oli täällä vaikeaa, harkitsin, vaihtaako pysyvästi jatkoaika.com - onneksi en vaihtanut. Moraalista selkärankaa näyttää löytyvän jokaisen muun joukkueen faneista ja kaikki olisivat osanneet paremman kriisiviestinnän kuin Tappara. Yksi asia pistää silmään - Kärppien fanit näyttävät olevan hiljaa. Jonkinlaista keskinäistä solidaarisuutta vai mistä lie kysymys? Arvostan.
Entä HIFK:n rivien reaktio?