Kaveri joka on pakkina pelannut ylhäällä, vaikkakin vain yhden pelin, on silti kovemman statuksen jamppa kuin TuTossa luutija. Toivon että Racine on selkeä vahvistus joukkueelle.
Racinelta kysytään alla olevassa haastattelussa mitä hän tuo joukkueelle. Vastaus on fyysistä peliä, hyvää puolustuspeliä ja kovia taklauksia ajoittain.
Eniten tässä hankinnassa mietityttää jalan ja kiekollisten taitojen riittävyys. Nykyään pitäisi pystyä kuitenkin vähän parempaan kiekolliseen peliin kuin antamaan se parin metrin syöttö. Kun Racinen nimellä hakee YouTubesta, niin löytyy oikeastaan pelkkiä tappeluja. Katsoin suurimman osan videoista läpi ja usein tappeluja edeltää Racinen sääntöjen rajamailla oleva joskus jopa törkeäkin taklaus, josta joku tulee muistuttamaan.
Alan kyllä videoiden perusteella kallistua sille kannalle, että tässä on Tapparan oma martinberger / poliisi. Racine tosin pelannee juuri niin kuin valmennus käskee: jos valmennus käskee pelaamaan kovaa fyysistä peliä, niin 5+20 ja pelikieltoja tulee napsumaan tasaiseen tahtiin ottaen huomioon Liiga-pelaajien valmiuden ottaa taklauksia vastaan.
“Some physicality and just some good play on my d-zone… Bringing some big hits sometimes…”
Tässä tyypillinen Racinen tappelua edeltävä tilanne:
Racinella oli viime kauden jälkeen vyöllä yli 250 AHL-ottelua runkosarjassa, joten luokitellaaan veteraanipelaajaksi. Veteraaneja saa olla kokoonpanossa vain 5, joten ne täytetään yleensä NHL-sopimuspelaajilla.
Ymmärrän näkemystäsi, mutta onhan tuo kulttuuri erilaista, kun nk. Old hockey -kannatusväestöä on edelleen paljon hallissa. Suomessa tykätään nykyään enenevässä määrin loukkaantumattomuudesta ja taitavasta joukkuepelistä. Tuo Old hockey -väestö ei äänimäärää niin paljoa lisää, että siitä tulisi massahysteriaa.
En itse koe olevani kukkahattu, mutta silti katselen mieluummin puhdasta ja kovaa kamppailua kuin rottamaisia tekoja ja niihin annettavia vastauksia mm. tappeluiden myötä. En ymmärrä miksi studiot nostavat samaan aikaan jotain Tikkaa ja Riskan veljeksiä framille, mutta paheksuu samaan aikaan tappeluita. Mun mielestä nk. rottailu pitäisi kanssa saada pois. Eli vihellyksen jälkeen luistimet kohti vaihtoaitiota. Ennen vihellystä kontaktia saa ja pitääkin olla, kunhan mennään sääntöjen rajoissa.
Racinen videoista päätellen voi olla, että haloo syntyy kun ko. äijä vetää jonkun klassisesti levyksi ja pää retkahtaa taklauksesta tms. Kun Tommi Tikka vetää vihellyksen jälkeen poikkarilla, se on ihan ok ja kuuluu peliin.
On tän tyyliselle kaverille poffeissa tarve. Ja yleisö tykkää, vaikka osa paheksuu. Pääasia, että kirjotetaan ja puhutaan. Muuttuko liigan tyyli nopeesti varustelun myötä? Lehdissä jo ennakkoon esim Hesan pelissä puhutaan valmentajan suulla Jokisen noutamisesta ja kouluttamisesta, koska eilen hakkas mailalla käsille.
Olen nyt hieman pihalla, mutta mistä tämä pakki nyt siis tuli?
En usko, että tätä on tänne päitä irti repimään hankittu. Esim. Liigan pelottavimpia mörköjä Ben “teen mitä valmennus haluaa minun tekevän” Blood tekee todellakin, mitä Tappara-valmennus haluaa eli peruspuolustaa. En vain osaa nähdä, että Rautakorpi miettisi jotain nyrkkihippasia, vaan kontrollia, pieniä marginaaleja ja todennäköisyyksiä. Joku bergerin noutaminen on aika ponnetonta haihattelua.
Tosin, ehkä Rautakorpi koki myöhäisen heräämisen, kun Polasek veteli Suomea pitkin Hakametsän jäätä. “Notta tätähän voi pelata näin, hei.”
Taklaaminenkin on taitolaji. Ei pelkästään siksi, että se on kurinpidon linssin alla, vaan ihan pelitavallisista syistä: ei ole mitään järkeä taklata taklaamisen ilosta, jos ajat itsesi pihalle tilanteesta. Järkeä odotan tai toivon tältä pelaajalta sekä taklaus- että kovuuspelissä.
ECHL:n Portlandin joukkueen sopimuspelaaja, joka oli lainalla AHL:n Stockton Heat joukkueessa.
Samaa mieltä. Racine pelaa varmuudella juuri kuten valmennus haluaa. Jos käsky on pysyä pois boksista niin varmasti myös pysyy. Tarvittaessa sitten pudottaa hanskat, kuten Rauhalakin.
Mieleen tulee Saravon kommentti Telian studiosta: juuri näitä sääntöjen rajamailla pelaavia pelaajia oma joukkue arvostaa. Kovaa mutta puhtaasti pelaavia.
Hän on saapunut.
https://www.instagram.com/p/B8lpXSBg3Jz/
Tästä Rautakorven tilanteen jälkeen olleesta pokan pitämisestä ei oo tullut vielä giffiä, saas nähdä tarviiko Racinen edes tehdä siihen jatko-osaa. Silti uskon että täällä nyt vähän turhaan pelätään pahinta. Kyllä minä uskon, että joka joukkueessa sen verran on kiinnostusta uusiin miehiin, että se youtube haku tulee tehtyä. Sit voi miettiä kannattaako lähtee edes leikkimään samalle laatikolle. = voidaan keskittyä pään pitämiseen yläällä.
Noni. Niskatuki valmiina. Hyvin scoutattu, kun jätkä on heti tullessaan jo saikulla.
Ihan vastaavia kommentteja satelee kuin Bloodin hankinnan jälkeen. Mitä jos tämä kaveri onkin vain raudanluja puolustaja eikä mikään sika?
Juuri näin… Siksi tässä vaiheessa vaihtoehdoksi jää ECHL tai yleensä Eurooppaan lähtö.
Jos katsoo @jracs insta kuvia, niin en ole huolissaan kaverin liikkeestä. Ei oo mikään pullamössö.
No ei varmaan täyssian perään olekaan huudettu vaan sellaisen pikkusian. Sellaisen Kantola tyyylisen tai jonkun, joka bergeröi taustalla niin, että muut saavat luistella ja hengittää vapaammin.
En kanssa oikein usko, että kaveri on palkattu lanaamaan bergereitä. Liiga on todistanut ylläpitävänsä äärimmäisen sekavaa kurinpitojärjestelmää, ikinä ei tiedä millainen kakku tulee. Jukka itkee muutenkin tuomareista niin tuskin sitä hakemalla lähdetään hakemaan näitä kohutilanteita ja pelikieltoja.
Periaatteessa sellainen old time hockey kovuuskin on varsin jees, mutta sitä pitää sitten myös käyttää. Vastustajilla on Karjalaisensa, Karvisensa ja Bergerinsä. Esimerkiksi KooKoo tusinakanukkeineen olisi hyvinkin sellainen joukkue jota ehkä kannattaisikin vähän hämmentää.
Mutta kuten sanottua, tämä on sellainen pelin osa-alue johon Rautakorpi ei ole lähtenyt koskaan mukaan – pikemminkin on vähän jäätynyt kun peli olisi vaatinut reagointia. Mutta onpahan ainakin arsenaalia, sillä Polasek - Blood - Racine kolmikolla järjestää kyllä halutessaan kaikkien aikojen turpakäräjät ja sitten kun kaikki ovat pelikiellossa niin vielä löytyy 6 liigapakkia ![]()
Tai sitten luetaan huomenna miehen haastattelua vegeravintolassa ”en halua tapella enään koskaan”
Polasek vielä yrittää pitää miehisyydestään kiinni, mutta eiköhän se sieltä saada kevääksi koulittua Grönvallin koulussa. ![]()
Ei vaan, antaa Racinen näyttää mikä miehiään💪
Sympaattisen näköinen, mutta uskon että sisällä kiehuu kun kiekko tippuu.
Kuvitelkaa, jos meidän veskan päälle ajellaan tai vähän menee sinne päin edes, niin Pola ja Race laittaa sellaset talkoot että