Eihän tuo kädet ylhäällä taklaus ole missään nimessä, mutta sitä seikkaa ei tekemättömäksi saa, että päähän tuo kolisee. Ei vaikka minkälaista värikynää käyttäisi
No jos pää kolisee tuossa, niin silloin vastuu on täysin Salmelalla. Kaverilla oli kontrolli kadonnut tilanteeseen jo siniviivalla ja sen jälkeen hän oli enää matkustaja reissulla, jonka Järvinen sitten päätti enne kuin käy pahemmin. Varsin tavanoimaisella taklauksella, jossa ei ollut liikkuvan kuvan mukaan minkäänlaista ylilyöntiä.
Tuosta mun kuvastakin näkee, että Järvisellä on kädet ristissä rintakehällä kun osuma tapahtuu, ja Salmela kurkottelee jo karanneseen kiekkoon pää alhaalla.
Veikkaan että tossa tullaan käyttämään sitä argumenttia, että kiekko oli jo karannut Ilves-pelurilta, mutta Järvinen silti päätti vetää taklauksen loppuun asti piittaamatta siitä että taklaus voi osua päähän, kun kissapeluri on haavoittuvassa peliasennossa. Kiekkohan karkasi jo, Järä olisi oikein hyvin voinut jättää liikkuvat taakse
Tämä siis spekulointia, en siis itse ole sitä mieltä että tämä olisi pelikiellon paikka. Aavistelen vain tulevaa, jos vain yhtään vertaa tätä aiempiin tuomioihin/arsenaaliin minkä pohjilta voi pelikielyoja jakaa. Kaikkihan perustuu tulkintaan…
Olen täsmälleen samoilla näkemyksillä, jos vastapuoli pelkää ja laittaa päätä alaspäin niin ei se ole lähimmän vastustajan vika.
Täähän menee jo ihan Intialaisten pään vemputtelijoiden valehteluksi tällä tavalla, jos tuosta tulee pelirangaistusta, se on oikeusmurha.
Tästä voi helposti olla samaa mieltä.
Kurinpito tekee tosiaan tulkinnan… joillakin perusteilla.
Salmela pelas minusta aika rohkeasti laidassa matalassa asennossa, yritti tietysti loppuun asti pelata tilannetta.
Pakko “kysellä”, en oikeen osaa muodostaa näkemystä: Mutta meneekö sitten niin että kiekollisempi voi mennä miten vaan ja muut varoo? Eikös tuo osaltaan tuhoa sen taklauspelaamisen. Toisaalta jos hyökkäävä kiekollinen ennakoi liikaa niin eipä tarvi puolustavan taklata… ja hyökkääjä lähtee mestikseen kun ei anna kaikkea kentälle. En minä vaan tiedä prkl ![]()
Mun mielestä tämä ei ollut taklaus ollenkaan, vaan käsillä nurintyöntö kaula-alueelta. 2 Min olisi voinut runkosarja pelissä viheltää kyllä. Pudotuspeleissä tälläinen olisi sitä harmaata aluetta, joka usein jää viheltämättä. Riski oli pään lyönti jäähän, jota kuitenkaan ei tapahtunut. Mikäli olisi tapahtunut, niin isompikin rangaistus olisi voinut tulla kysymykseen. Hyvin Kankimainen temppu. Toisaalta tälläistä peliin heittäytymistä, tunnetta nähdään toivottavasti Tapparalta lisää, ehkä vain vähemmän jäähy herkemmin.
Ilveksen kaveri paiskataan jäähän kuin märkä rätti. Ei osu päähän. Ei tarvi lisäpuheita.
Kun kiekko oli jo lähteny, mutta miten kävi Kantolan taklatessa Jasua. Muistelisin ettei mitään ja eikö Jasulle syötetty kiekkoa vai oliko sillä se lavassa… no anyways aina jos ulkopuolelta tulee mukaan niin on vähän niin ja näin, varsinkin kovaa ja korkealta
Olihan toi vähä siinä ja siinä. Kakkonen pelin aikana olis ollu ihan hyväksytty. Yks peli jälkikäteen on vähä hyvittelyn makua Kiven puheille, enemmän taas ihan väärä tuomio. Tossaki ku Salmela olis edes jollain tapaa varautunu tilanteeseen, ei siinä olis ollu mitään. Jos tästä jotain tulee, sitte vois tulla siitä Heljankon päälle maila tanassa ajamisestakin.
Eiks toi ollu vähän niin kuin kukkolasse tekee vähän väliä.
Ketju suljettiin ajastetusti 5 tunnin kuluttua. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.