Jori Lehterän taklaus Jonne Tammelaan 28.2.2026

Otetaan Jorstin ulosajoon johtanut taklauskin spekuloitavaksi. Muuten tuossa ei näytä olevan mitään, mutta osuuko lopussa kyynärpää Tammelaa päähän?

1 tykkäys

Kuvakulma on huono ja hämäävä. Kai siinä pääosuma oli, mutta sitä ei tuossa oikein näe satavarmaksi. Vai näkeekö. Tammela taisi palata peleille eli ei ainakaan siinä hetkessä ilmennyt mitään sen kummempaa.

Vaikka Tapparalegenda olikin suorittajana, melko suoraan kajuuttaan kajahtaa.

3 tykkäystä

Noista kuvista näyttää puhtaalta Tammela tosi alhaalla eikä Jorsti nosta käsiä.

2 tykkäystä

Selkeä pääosuma on. Parempi jättää taklaamatta, jos ei osaa. Surkea suoritus Jorilta.

5 tykkäystä

Hyvin perkasivat mun mielestä Peksi ja Joensuu kyseistä taklausta. Eli olisi ollut “kaikki maailman aika” taklata kehoon, päätti olla tekemättä sen. Ei mikään erityisen tärkeä, 1 ottelu pelikieltoa ja eteenpäin sanoisin.

2 tykkäystä

Ei kehdannut Peksi oikein tuomita Joria. Puhu vähän kauttarantain taklattavan vastuusta. Huono syöttö, huono peliasento, huomio enemmän kiekossa.

Joensuu oli suorempi ja sanoi, että Jorilla olis ollu täys mahdollisuus taklata puhtaasti, jolloin tässä ei olis mitään ongelmaa.

Vähän se näytti siltä, että kyynärpää siinä liipas Tammelan leukaa. Oliko se korkeella vai johtuko pelaajien kokoerosta, siitä voi olla sitten montaa mieltä. Jori on aika iso karpaasi nykyään, eikä välttämättä kannattais hakee mitään epäselviä pommeja tuolla jäällä.

Jorille penalttia ja etiäppäin.

2 tykkäystä

Surkea taklaus. Erikoinen kyynärpään nosto, kun olisi voinut taklata Tammelan pystyyn ajamalla puhtaasti vain päin (silloin toki keskusteltaisiin haavoittavassa asemassa olevan taklaamisesta). 1-3 peliä kakkua.

https://liiga.fi/fi/uutiset/hifk-n-jori-lehteralle-yhden-ottelun-pelikielto

1 tykkäys

No nyt autto kyllä nimi selässä. Mun mielestä pari peliä liian vähän. Puun takaa suoraan kyynerpää leukaan. Olkoonkin, että Tammela surkeassa asennossa.

10 tykkäystä

Mun mielestä meni ihan odotetusti, koska vauhti on lähes mitätön ja Tammela (varmaan juurikin tuosta syystä) ei loukkaannu.

1 tykkäys

Nyt kakku vähän alakanttiin. Jori olisi voinut pistää kädet kylkiin ja antaa kovan pusun ilman seuraamuksia. Elämä on valintoja täynnä, nyt näin.

Jos Jasekin tuomiota tuli kehuttua niin tähän olisi voinut laittaa 1-2 peliä lisää helposti.

5 tykkäystä