Isoin kysymysmerkki on itselleni Metsolan koko 178cm, se vaatii erittäin hyvää liikettä jotta pystyy peittämään. Onko liike vielä 35-vuotiaana riittävällä tasolla ? Tampere cupissa Ilvestä vastaan pelasi aikana monta tilannetta varsin syvällä maalissa ja muutamaan kerran pelasi itsensä ulos lähtiessä peittämään.
Sinänsä ihan aiheellisia huolenaiheita, mutta voisiko olla, että noilla kilsoilla myöskään maalivahti ei ihan liikoja hötkyile panoksettomassa treenimatsissa?
Itse oottelen tosipelejä ennen isompia analyyseja maalivahtiosastosta.
Heljankokaan ei iso maalivahti ole. Jotain noi tyypit osaa tehdä oikein, kun tuolla tasolla pelaa. Lätkä on kumminkin sellainen peli, että kiekko on pieni ja tulee kovaa. Tossa hommassa pitäisi koosta olla niin isosti hyötyä , että millään reflekseillä ei auki jääviä nurkkia voi paikata.
Juha Metsola on nyt alkavalla kaudella Liigan paras maalivahti. Ok, ehkä toiseksi paras jos joku muu vetää aivan timanttikauden, mutta ihan sama. Kuulostaa todella kummalliselta, että moni 'omista" kyseenalaistaa Metsolan tason. Mieletön harjoittelija, upea johtaja jne… Eli ei tarvitse olla huolissaan,
Se vähä mitä tuosta touhusta ymmärrän: Mitä pienempi ukko sen tärkeämpää on liikenopeus, reaktiot, oikeanlainen sijottuminen ja peittämisen taito. Jokaisessa tilanteessa täytyy tietää tasan tarkkaan missä asennossa mailakäsi, räpylä, milloin tulla vastaan ja milloin ei eli tekniikka olla just eikä melkein eli tekevät töitä moninkerroin enemmän kun isompi kaveri. @Messi tästä varmaan osaisi pitää luennon, mutta näin itse asian ymmärrän noin lyhykäisyydessään.
Kuullostaa ainakin itselleni aika tutuilta ominaisuuksilta sen Metsolan kanssa jota itse aikanaan seurasi, katsotaan mihin miehestä on kun tosi pelit alkaa mutta en mä huolissani kyllä ole.
No oliko se oikeasti Metsolalta huono kausi vai oliko koko Kloten vain äärettömän heikko? Joukkueen tilastoja kun katsoo, niin ei ne mairittele. Ja vaikka Ajoie oli vielä Klotenin perässä runkosarjan lopuksi, niin silti Klotenin maaliero esimerkiksi huonompi vaikka voitto tuli kauden aikana 4 enemmän.
Kloten olo huono, mutta ei Metsola ollu miltään muotoa vahvistus tai pelastus.
En tiedä johtuiko siitä, että enää ei siinä roskistulipalossa kiinnostanu olla kun sopimus oli tänne mutta siis… Karmeita aivopieruja, etukulmat vuosi jatkuvasti. Hörppyjä tärkeissä paikoissa jne.
Joo näitä sattuu kelle vaan, mutta Metsolalla ne oli… Ei nyt yleisiä mutta normaalia enemmän.
Nyt sitten nähtiin Tre Cupissa, että nuo suorat ranteet on pääheikkous pienelle veskarille. Ne peittoon niin luotan, koska urheilullisesti Metsola on tehnyt kaiken oikein.
Sait tämän kuulostamaan ainakin aika pahalta. Uskon silti täysin siihen, että Tappara tietää mitä tekee.
Annetaan ukon pelata ensin ja katsotaan sitten… toki speguttelu aina paikallaan, mutta mutta…
Mä uskon, että Metsola on vähän sen tyyppinen maalivahti, koska pelaa maalissa tosi energisesti, liikkuvasti ja myös maalilta paljon ulkona, että puolustuksen pitää olla samalla aaltopituudella maalivahdin kanssa. Ns. “kaikki menee päin persettä” -kautta pelaavassa Sveitsin liigan häntäpään joukkueessa ei välttämättä puolustusta kiinnosta luutiminen ihan yhtä paljon kuin Tuulolaa, Rafkinia, Brickleytä, Leskistä kiinnostaa. Tuo saattaa saada Metsolan näyttämään paljon heikommalta kuin todellisuudessa on.
PS. Koikkarin Prisman Hesestä jonottelin juustopurilaista pari päivää sitten ja kuulin siitä nuorisojoukolta vierestä että Metsola on liigan paras maalivahti ja parempi kuin Heljanko. MOT.
Kyllä minä silti Juhaan luotan. Halusin vain nyt tuoda esille sen miten miehellä on mennyt, kerta on tullut seurattua. Kuitenkin Metsola on itselle se THE maalivahti niin toivon hänelle pelkkää hyvää. Juha on erinomaisessa kunnossa ikäksekseen ja motivoitunut. Ei jää siitä kiinni ollenkaa.
Klotenilla ei loppujen lopuksi ihan hirveästi ollut ”tärkeitä paikkoja”. Mua ei huoleta yhtään Metsolan taso. Heljankoa ei korvaa kukaan se on 100% varma, mutta kyllä Metsola on eliitti korvaaja.
Vaikka toinkin esille alla olevan heikon kauden niin en ole eri mieltä.
Aika paljon tuntu saavan lokaa niskaansa seurannassa, mutta muutamilla todella hyvillä torjunnoilla hommas meille 2 pinnaa
Erittäin hyvä peli metsolalta💪 0 päästettyä tänää
Okei 1 rankkari
Ihan turhaan tulee rapaa, loistavasti pelattu.
Mun täytyy sanoa.
Juha Metsola on mun suosikkimaalivahti ikinä Tapparassa. Hän oli se maalivahti kun aloin seuraamaan lätkää.
Nyt kun tuli Sveitsistä todella hazardin kauden jälkeen takasin niin olin toki hyvin. Hyvin iloinen, mutta epäileväinen. Sen verta heikko hän siellä oli. Harkkapelit ei asiaa hirveästi auttanut ja tämä Praha pelin alku oli kans kyl kyl semmosta sydän kurkussa menoa kun viimekauden Sveitsistä tutut pomputtelut ja kiekon hukkaamiset alkoi.
Sitten kuitenkin kun tänään rupesi pelaamaan niin ette voi sisäistää tätä hymyn määrää mikä minulla oli ja on Metsolan ansiosta. Niin iloinen, että se oma suosikki suorittaa edelleen ja noin hyvin. Kiitos Juha tästä pelistä ja veit minut päässäni vuoteen 2015 kun dominoit Liigaa. Saat tehdä sen taas ![]()
![]()
![]()
![]()
Maalivahtipelistä ei jää tällä kaudella ainakaan kiinni. Jäätävän kova peli Metsolalta.
Jotenkin alkoi tuon hiukan haparoivan ensimmäisen erän jälkeen peli toimimaan, niin oli aika hyvä ja varma maalillaan. Varmasti on riittävä korvaaja Heljankolle, varsinkin jos pakisto pystyy riittävästi auttamaan.
Nappipeli tänään, Tapparan paras pelaaja. Poisti pelkoja tason laskusta sitten viime visiitin.