Ai jumalaare että on siisti
Kenties kaikkien aikojen hienoin Tappara-maski? Omasta mielestäni kyllä.
No se menee kyllä kieltämättä myös nevöfoget osastolle
Kävi sama maski mielessä tuota edellistä viestiä kirjottaessani ![]()
Kuten jenkki sanoisi “imma be real right now”
Mua pelotti ja pelottaa edelleen Metsola maalilla, koska mies oli viimekaudella Sveitsissä… No… Sanalla sanoen huono… Niin mietin, että mikä on hänen taso nykyään. Vielä kun eka veto meni helposti.
Mutta kyllä se sitten sen jälkeen ottiko 5 läpiajo/ylivoimahyökkäystä.
Rankkareissa sitten näki, että suorat rannelaukaukset on ongelma. Yläkulmat on paljaana ku Ilveksen perse. Ne kun saa peittoon niin meillä on Liigan paras maalivahti. Taas.
E. 94.4% toki ei käsittääkseni paska ole
Kohonen on niin hyvä, että jos Metsola on yhtään epävarma, sieltä tullaan takaa ja otetaan ykkösveskarin paikka. Eikä yhtään jännitä, jos se onki Kohonen, joka enemmän pelaa. Metsolalle toki toivon kaikkea hyvää, mutta huolestua ei tarvi, jos ei aina kiekko tartu.
Kaikkien aikojen nopein dissaus?
1 päästetty maali pelissä. Ei tuu tästäkään maalivahtia. ![]()
Tätä ketjua enempää en ole seurannut, mutten itse näe mitään erityistä dissausta.
Ja viime kauden perusteella, kai sille perusteita on, että voi ainakin huolestua asiasta. Metsola on aika eri vaiheessa uraa kuin silloin lähtiessään. Näitä kokemuksia Domin comebackista, Tuokkolan paluusta jne. on tässä vuosien varrella kertynyt eivätkä ne oikein ole toimineet. Siltä osin on aika inhimillistä, jos Metsola mietityttää.
Itse pelissä Metsola oli kuitenkin ihan ok. Ensimmäinen maali oli kevyt, mutta muuten hoiti hommansa kyllä. Ehkä hidastunut hieman aiemmasta, rauhallisuutta on niin paljon, onko jopa liikaa? Yhtä kaikki tämä oli ensimmäinen peli ja tilastollisesti homma oli ihan ok. Eteenpäin jatketaan.
Malek oli toisessa päässä gamesaverien osalta selvästi parempi, mutta loppujen lopuksi Tapparan hyökkäys oli aika tuhnu vielä. Paikkoja kyllä, mutta maaleja ainakin neljä olis pitänyt saada.
Rankkareissa pisti silmään että jäi aika syvälle vaikka pienenä maalivahtina pitäisi tulla enemmän vastaan peittämään.
Näykin opissa Juha kehittyy varmasti. Kyllä sitä Heljankoakin parjattiin kun meni helppoja. Toki Juha vanhempi kehittymään. En usko että maalivahteihin kaadutaan.
Mielestäni Metsola ei ollut huono rankkareissa viime kerralla kun Tapparassa pelasi, joten vähän enemmän otantaa kyllä tarvittaisiin kuin yhdet rankkarit.
Noin ulkoisesti on ainakin edelleen hyvässä kunnossa. En tiedä, kuinka paljon Metsolan täytyy kehittyä, enemmänkin hänen varmaan pitää päästä lähemmäs aikaisempaa huipputasoaan. Metsola tuo kyllä mielenkiintoisen asetelman Tapparan tämän kauden ylle, koska hän poikkeaa aika paljon muun joukkueen rekrytoinneista. Paljon tälle kaudelle otettiin nuoria pelaajia, jotka ovat menossa urallaan eteenpäin ja kohti ulkomaita.
Metsola on paluumuuttaja, joka ei välttämättä enää pääse kiertämään ulkomaille. Se on aina erilainen lähtötilanne. Paljon makaa sen varassa, kuinka tärkeäksi Metsola kokee sen prosessin loppuun saattamisen, jonka aloitti itse 2013.
Metsola oli eilen hyvä, yllätyin jopa hänen pelistään. Ei mitään huolta hänestä. Ensimmäinen päästetty oli vähän sellainen Heljanko-special paikallispeliin.
Mailapelissä ainakin valovuoden eroa Kohoseen jos harjoituspelejä käyttää mittarina.
Kaikkien onneksi pudotuspeleissä ei ole rankkareita. Jos Metsola pitää finaaleissa taas vastustajan maksimissaan yhdessä tehdyssä yli varsinaisen peliajan, eiköhän sieltä pelaajistosta jonkun ole aika ratkaista.
Eikös Metsola aikoinaan ollut ihan rankkarispesialisti ja vaihdettiin toisinaan maaliin erikseen ottamaan rankkareita, vaikkei olisi muuten pelannut. Vai sekoitanko nyt kaverin johonkin toiseen?
Ettei olis ollu toisinpäin, en kyllä varma ole. Joku meidän ykköveskoista kyllä vaihdettiin usein rankuilta pois.
Nimenomaan Metsola oli aikoinaan meidän rankkarispesialisti. Reilu vastaantulo ja hyvä liike.
Nykyisin ei taida olla niin liikkuva mitä silloin. Ainakin eilen jätti vastaantulot todella varovaisiksi.
Tää pisti mullakin silmään, että miksei Metso ole siniviivalla vastassa, kun hyökkäys tulee…
Jani Nieminen oli tämä Tapparassakin pelannut maalivahti, joka ei juuri osallistunut voittolaukauskilpailuihin/ rankkareihin, ja näihin tilalle tuli silloin toinen maalivahti, joka oli Tapparassa usein Metsola.
@Messi tosiaankaan en ole suoraan dumaamassa Juhaa. En todellakaan. Suhtaudun varauksella.
Tapparassa nää kotiinpaluut ollu vähä nii ja näi maalivahtien kanssa. Viimeisin tietysti toi Domin sirkus.
Nyt sitten Metsolalla kiltisti sanottuna heikko kausi Sveitsissä alla sen “kirouksen” päälle, niin siitä tämä minun huoli.
Metsola toki on iha eri puusta veistetty kun esim Domi ja hän on ammattimies sanan todellisessa merkityksessä, hänellä pää kestää, on motivaatiota, tehnyt keikan oikein siltä saralta. Ei jää siitä kiinni. Nyt vain pitää saada selvyys, mikä on sitten se taso millä hän pystyy operoimaan. Ekan pelin perusteella suorat ranteet ja etenkin yläkulmat on selvä heikkous. Ne kuntoon, niin luottoni on maksimi.
Saahan sitä kaikenlaista mietiskellä, mutta vertaus Domiin ontuu. Domi oli fyysisesti huonossa kunnossa. Metsola ei ole.
Ja Kloten oli aika heikko porukka Sveitsissä. Ainakaan pelkästään tilastojen perusteella ei kannata vedellä johtopäätöksiä.
Kyse taisi olla lähinnä siitä, että Dufva vaihtoi usein rankkareihin toisen maalivahdin. Teki tätä muuallakin kuin Tapparassa. Sitä en muista, jatkoiko tätä myös seuraava päävalmentaja.