Ei yhtään mutta pa…alla maalivahtipelillä päästiin finaaliin. Onneksi saan myös sanoa mielipiteeni, kiitos siitä.
Koko päivän olen vain hyvillä mielin miettinyt tätä siirtoa.
Vaikka Heljanko on niin hiton hyvä veskari, ehkä paras ikinä Tapparassa, niin itse olen vähä kyllästyvä ihminen ja vaihtelu virkistää. Nyt on sitten “vihdoin” uusi ykkösmaalivahti. Jotenkin tykkään vaan vaihtelusta, etenki ku taso ei ny hirveesti laske.
Eniten tietenkin hymyilyttää, että se on juuri Metsola joka tulee takas. Hän oli se the maalivahti joka Liigassa pelasi ja hänen lähdön jälkeen toivonut, että joskus tuo loistava maalivahti palaa takaisin. Ja nyt on vaa kiva, että hän on vihdoin palannut.
Kuten @Lapi0 sanoi, nostalgista.
Yhtälailla voidaan spekuloida missä Kloten olisi ollut ilman Metsolaa? Olisiko ollut karsinnoissa?
Yli 90 torjunta% 2010 vuodesta lähtien Suomessa, Venäjällä ja Sveitsissä jokaisella kaudella. Ja niistä noin puolet sarjojen häntäpään joukkueissa.
Etsikää toinen samoilta tasoilta. Perspektiivinä esim. Heljankon 2022 mestaruusvuoden torjunta% oli 89.1 runkosarjassa.
Voittavissa joukkueissa kuten Tappara ja Ufa on Metsolan prosentit olleet 92-93, ja se taso tullee riittämään ensikaudellakin.
Hienoa, että osui. Lainaus marraskuulta 2023
Oivallista tämä Metson paluu! Tykkään myös tästä tarinan kaaresta!
Hyviä muistoja on tästä miehestä, oli yksi peruspilari kun Tapparan dynastiaa lähdettiin rakentamaan. Olen onnellinen että palaa. Ja Näykin kanssahan Metsola ei ole aikaisemmin yhteistyötä tehnyt vielä, joten olen ihan varma että Metsola ruuvataan sellaiseen moodiin että pelaa elämänsä parhaat pari kautta tässä meillä vielä.
Edelleen en voi korostaa liikaa, mutta mulla on vaan niin hyvä fiilis siitä, että Juha on palannut. Kai se on se nostalgia kun 2014 alkoi seuraamaan Liigaa niin tää äijä oli muuri.
Hyvällä itseluottamuksella ja elämänasenteella oleva mies oli Juha Kivelän haastattelussa. Jalat pysyy maassa ja ei mennä asioiden edelle.
Kuulostaa kyllä siltä että mies on jalat maassa, erittäin kypsää analyysiä urasta, voisi kuvitella että uran jälkeen hommia riittäisi esimerkiksi studiossa.
Ja ellei asiaa tohon Ässät-sarjaan liittyen viä pohdittu tuolla aiemmin, täytyy muistaa kuka pelkkää kultaa vuoleva kaveri meillä oli vastassa, tollon patapaidassa. Ihmekkään että jäi meille vaan hopeeta kouraan…
Tervetuloo takaisin Juha! Luotto on kova!
Joo, tietty Xavi oli vastassa, mutta olihan siellä vastustajan maalilla myös “kohtalaisen” kova kaveri, siitä suoraan MM-kisojen pronssipelin kautta NHL:ään lähtenyt Antti Raanta, joka on nyt torjunut 11 kautta putkeen NHL:ssä melkein 300 ottelua.
Aina puhutaan maalivahtien kaksintaistelusta. Ei se ole häpeä hävitä se tuollaiselle kaverille.
Tappara on seurana eri tasolla kuin Metsolan lähtiessä. Tämä, ja Heljangon taso pudotuspeleissä, ja etekin kaikkein kovinmissa paikoissa, asettaa riman aika korkealle. Heljankohan kantoi Tapparaa toistuvasti. Uskoa kuitenkin on, että onnistuminen on parempaa kuin Pekka Tuokkolalla tai Dominik Hrachovinalla toisella kierroksella. Vertailutaso on kuitenkin tulevalla kaudella poikkeuksellisen kova.
Kaikki totta. Mutta sitten on myös se, että jos me itsekin on se kaikki ääneen sanottu että meillä oli tällä kaudella maalissa Euroopan paras maalivahti, niin jos korvaaja tulee Euroopasta niin kaikkien pitäisi lähtökohtaisesti ymmärtää, että se reilu rima ei edes ole sama taso. Jos saavuttaa 97,5-99% Heljangosta niin sen pitää riittää ja muun joukkueen pitää hoitaa loput.
Jäin aidosti myös miettimään tota sun statementtia että Tappara on ny eri tasolla kuin Metsolan lähtiessä.
Niin… kumpaan suuntaan eri tasolla? Onko Tapparan mestaruus ollut enemmän kiinni Heljangosta ja kuin vastaavasti mestaruus olisi ollut Metsolasta kiinni ja onko itseasiassa kenttäpelaajiston puoli nyt suhteessa jopa heikommalla tasolla kuin se suhteessa oli noina ekoina hopeavuosina? Siis ihan vilpittömästi jäin miettimään, että niin…
Heljanko oli aivan pysäyttämätön meillä nyt, se on selvä.
Pakko vetää pientä aasinsiltaa kun en saa muuten asiaa pois päästäni, mutta semmone hauska fakta et Metsolan viimekauden seura oli siis Sveitsin EHC Kloten jonka maalibiisi oli tuo kyseinen kappale.
Metsolasta kyllä hyvät fiilikset. Tuli Tapparaan kun aloin pelejä seurata pienenä, ensimmäinnen pelaaja Tapparasta joka nousi itsellä ylitse muiden. Nyt pitkä kierros maailmalla ja paluu Tapparaan.
Metsolan maskissa komeilee nro 81 ja Jugin kuva. Lieneekö toisella puolella Krisse tai joku muu seuralegenda…
Aika hieno ele Mehulta.
Toiselta puolelta löytyy Kuusela ![]()
Tyyliä ei vaan voi ostaa ![]()
