Kärppä-sarjat oli kolikonheittoa. Maalin pelejä 14 ottelua. Lisäksi Ässät sarja ei tosiaan ratkennut tuohon helppoon. Annetaanko edes mahdollisuus? Vai suoraan luiskaan.
Tää nyt on ihan täyttä paska puhetta, että pää ei kestä. Jos torjut joukkueen kolme kertaa putkeen finaaleihin niin on täytynyt jotain tehdä oikein. Taisi homma olla vähän muustakin kiinni kuin Metsolan pääkopasta. Ehkä muutenkin näistä 10v sitten tapahtuneista asioista olisi jo hyvä päästä yli pikkuhiljaa…
Ihan sama vaikka ikää olisi 35 vuoden sijaan 45v.
Ootteko tietoisia, että meillä on siä valmennuksessa muuan Aki Näykki? Mää luotan häneen ku Joulupukki poroihinsa, se jätkä tietää mitä tekee.
Metsola on Tapparassa pelanneista maalivahdeista oma suosikkini, tuon silti rehellisesti faktat esille. Mihinkään luiskaan ole heittämässä joten äläpä kalastele.
Minä olen hyvinkin iloinen että tuli takaisin.
En kalastele. Tuosta on aikaa, melko kauan. Kuinka moni jaksa muistella tuollaisia, jos katsottaisiin tulevaisuuteen? Noi maalit, ottelut ja ottelusarjat on historiaa ja katse tulevaisuudessa. Hienoa, että Metsola tuli takaisin.
Heljanko ei ikinä päästäny helppoja? Mitä jos Palola olisikin laukonut maaliin? Mitä jos Barkov ja Connolly ois ollut 2013 terveitä? Jos jos jos mun äidillä olis munat niin se ois mun isä.
Nämä sun esittämät “faktat” ei vaikuttanut mestaruuksien “menettämiseen” mitenkään.
Tää on kyllä ihan 0 tason puhetta. Kyllä, Metsolan kasetti ei kestänyt Porin keväänä. Tuon jälkeen me ei oltaisi voitettu kumpaakaan välierä sarjaa ilman Metsolan hyviä otteita, eikä me oltaisi menty kumpanakaan vuonna Kärppiä vastaan seiskapeliin. Ei tuo Metsolan pään kestämisestä jäänyt kiinni, Tappara ei ollut vain valmis voittamaan noina vuosina ja syy löytyi tasan muualta kun tolppien välistä.
Ei kannata mennä liikaa +10 vuotta vanhoihin asioihin. Karhusesta ja Aaltosesta mm. näkee että vettä on ehtinyt virtaamaan tammerkoskessa sen jälkeen.
Mikä on taso nyt, vain sillä on merkitystä.
Kova kesä alle Näykin kanssa ![]()
No todellakin päästi! Minä en ole koskaan sellaista kieltänyt. Jos Palola olisi tehnyt maalin, oltaisiin voitettu, sen sijaan Karhunen(?) torjui. Barkov ja Connolly terveenä olisi voinut kääntää sarjan meille, ei voi tietää..
Niin eli ihan turhaa jossittelua. Metsolaan ei ikinä olla kaaduttu vaan ihan muihin syihin. Ei se Karhunen ollut oikeasti yhtään parempi molari kuin Metsola.
Kuinkas monta kertaa Metsola oli voittamassa playoffsarjoja joista päästiin finaaliin? Ihan hyvin kuitenkin pärjäsi mielestäni
Kuinka monta kertaa voitti finaalisarjan? Siltikin ihan hyvin pärjäsi mielestäni vaikka vastaus on 0, mutta pudotuspeleissä ei ollut parhaimmillaan, siinä on minun mielipiteeni. Kai sen sanoa saa.
Raannalle saattoi 2013 hävitäkin. Se kaveri teki tuon jälkeen aika kovan uran änärissäkin…
Ja joukkueena siinäkin mentiin, mutta nostanpa (ihan muistin pohjalta) esiin Dale Clarken. Muistaakseni siis aiheutti enemmän maaleja omiin kuin Metsolan pari mustaa hetkeä… Ja minä muistan Juhan lukuisista huipputorjunnoista!!!
Muutin Tampereelle 2008 ja pääsin seuraamaan enemmän pelejä Hakametsässä. Juha oli mukana katkaisemassa korpivaellusta ja on siten oma suosikkimaalivahtini Tapparassa, vaikkemme vielä kultaa voittaneetkaan! Kyllä nuo finaalit silti kaatuivat muihin kuin Metsolaan! Ja ei mitään pois Heljankolta, mutta hän ei käsittääkseni ollut vaihtoehto Tapparan maalille kaudella 2024-2025.
Tervetuloa takaisin Tapparaan Juha Metsola #77 !!!
Metsola juuri nyt on melkein parasta mitä rahalla saa. Bonuksena tulee vielä Tappara-side, jota ei voi rahalla saada.
Mulla on pelkkiä hyviä muistoja.
Uskomatonta että maalivahteja, lajissa kuin lajissa, usein muistellaan niiden hetkien kautta, jotka ovat lyhyitä sekunteja uralla.
Jokainen torjunta sen sijaan vaatii niin paljon enemmän duunia tunteina/viikkoina/kausina, että ikinä ei pitäisi mitata maalivahteja vain heidän heikloimpien hetkiensä kautta.
Jep. En olisi halunnut ketään muuta Tapparan tolppien väliin. Mielestäni loistohankinta. Toivottavasti vetää uudet nollapeliennätykset ensi kaudella.
No nää on vähän näitä.
Ekalla kaudella pudotuspeleissä torjunta% reilu 94% ja noilla kolmella pelasi 55 pudotuspeliä 93,05% tarkkuudella.
Tappara hävisi joukkueena niitä finaaleja, ei Metsolaan.
Ässiä vastaan pelatuissa finaaleissa Metsolan torjunta% oli Raantaa parempi 4/6 pelissä. Esim tuo ratkaisevan tuntuinen viides peli minkä Tappara hävisi kotonaan pitkän jatkoajan jälkeen 1-2, oli Metsolla 53 torjuntaa pelissä, kun Raannalla oli 31 torjuntaa.
Turhaa vatvoa vanhoja, mutta itsellä kiehuu aina sappi, kun Metsola syytetään noista keväistä. Totuus on se, että Tappara ei ollut valmis eikä pystynyt parhaimpaansa noissa finaaleissa. Siitä on onneksi kasvettu ja opittu voittamaan!
Metsola on parasta mitä voi Heljangon jälkeen saada. Tervetuloa takaisin!
Totta kai täällä mielipteensä saa sanoa, mutta niiden esittäminen faktana voi herättää ihmetystä. Ja onhan se aika lapsellista joukkueurheilussa osoittaa yhtä pelaajaa ja sanoa, että häneen kaaduttiin.
Meillä on taas maalivahti josta muu Suomi on kateellinen. Täytyy arvostaa, että haluaa takas voittamaan jotain.
Jos sieltä tulee saman tasoinen veskari kuin aikonaan löytyi lähti, niin taas ollaan etuoikeutettuja. Viimeisen KHL-kauden 21-22 tilastot olivat vielä ihan tykit, mutta laskivat Klotenissa heti nykytasolleen. Toivottavasti vain ympäristötekijöistä johtuvaa.
Metsola-thread kaudesta 2024 lähtien olisi kiva.
Eiköhän sieltä tule ja vielä kypsempi versio. Varmaan Juha on kuitenkin scoutattu vaikka ex Tappara onkin.