Metsoooo Metsooo Metsoo Metsoo Metsoo Metsoo o oi meidän Metsoolaa. Tätä paluuta on odotettu ja isosti. Miehen uraa tarkalla silmällä ulkomaillakin seuranneena ja usein kun aikaa on ollut niin pelejäkin striimien kautta seuranneena olen todella iloinen miehen paluusta. Saappaat on suuret, isommat kuin koskaan miehen lähtiessä olisin uskonut olevan. Uskon kuitenkin ettei meidän kausi ensi kaudellakaan maalivahtiin kaadu. Varman oloista on tekeminen ollut usean kauden ajan vaikka prosentit ei ehkä ihan siltä ole näyttäneetkään. Tästä taas yksi pelaaja jolle voidaan lähteä hakemaan kruunua uralle.
Alko meinaan sama soimaan päässä heti tän julkaisun jälkeen, kyllä tämän paluun myös odotti tapahtuvan
Isot on saappaat Heljangon jälkeen mutta mielenkiinnolla näkee taas Metsoa Tappara paidassa ![]()
Toisin kuin esim. Hrachovina niin näyttää ainakin haastattelun perusteella olevan hyvässä urheilullisessa kunnossa kuten myös silloin kuin lähti. Hyvät ominaisuudet on maalivahdiksi edelleen ja ulkomaillakaan mitään ohikausia ole tullut. Vaatimustaso Tapparassa on naurettava, kun näin odotettu paluu “asettaa kysymysmerkkejä” maalivahtiosastolle. Minulle ei tullut mitään kysymyksiä, vaan maalivahtitilanne voi hyvin.
Vahva sama. Myös ensimmäinen fanipaita, joka on vieläkin käytössä on tämän miehen nimellä ja numerolla❤️
Tuntuu kyllä hyvältä saada Metsola takaisin maailmalta. Nyt Tapparalla on erinomainen maalivahtiporukka jolla lähteä tulevaan kauteen.
Pahoittelut huonosti ilmaistusta viestistä @peterra.
Tervetuloa Metsola takaisin. Mies aivan maaginen viimeisellä kaudellaan edellisellä Tappara visiitillään. Toivottavasti mies on vielä pelillisesti loistavassa kunnossa seuraavat kaksi vuotta. Loistava signaus.
Aika kovan limitin löit, mutta katsotaan. Mielestäni Metsolan ei tarvitse pelata 50 peliä, vaikka pystyisi. Tästähän saa hyvän seurannan!
Itsekkin ajattelin että mikäli Kohosella kiekko jää jotenkin kiinni, niin 40/20 vois olla ihan hyvä jako. Toinen jaksaa hyvin ja toinenkin saa kehittäviä pelejä.
Ennen Kloteniahan Metsola taisi vetää KHL:ssä usemmankin kauden aika god modessa. Sitä on hyvä lähteä hakemaan taas Tapparan maalilla. Odotan innolla, miten Näykin ja Metsolan yhteistyö pelaa, odotukset on kovat.
Tervetuloa takaisin.
Kaudella pelataan muutakin, kuin runkosarja
on CHL:ää ja pudarit runkosarjan jälkeen.
Klotenin umpipaskassa joukkueessakin pelasi suhteellisen hyvin statsejen perusteella, ei nyky Liigassakaan molareiden tilastot silmiä hivele, vaikka hyvin pelaisivatkin.
Ei ole kyllä pienintäkään epäilystä siitä, etteikö Metsola suorittaisi standardin vaatimalla tasolla. Ja jos seura on päättänyt hänet palkata ja antaa suoraan kahden vuoden paperin, niin viimeaikaisten suoritteiden perusteella, vaikea on täältä sohvalta päätöstä kritisoida.
Aika liki, että Tapparalla on neljättä vuotta putkeen liigan paras maalivahti.
Metsola on paras maalivahti, joka on omana seuranta-aikana (90-luvun puolivälistä lähtien) pelannut Tapparassa. 92,5%, 93,0%, 93,6% ja 92,6% runkosarjassa puhukoot puolestaan.
Ilvestä kannattavat kaverini pitivät aikanaan Metsolaa ■■■■■■■■■■■ hyvänä maalivahtina. Samanlaisen fiiliksen on itselläni vastustajan maalilla herättänyt Kari Lehtonen ja Tim Thomas. Heljanko nousi viimeisinä kausinaan samanlaiseksi.
Kaikki muistavat vain yhden kevään Ässiä vastaan, jolloin Metsola haparoi. Henkinen kantti ei vielä silloin ollut nuorella maalivahdilla rautaa. Nyt meille kuitenkin tulee taatusti henkisesti paljon kovempi maalivahti.
35 vuotta ei ole maalivahdille ikä eikä mikään. Silti Sveitsin hieman keskinkertaiset kaudet tilastollisesti herättävät epäilyjä, vaikka nousijajoukkue Kloten oli heikko porukka ja kiekko hurlumhei-lätkää.
Eiköhän Tapparan maalilla kuitenkin myös ensi kaudella torju Liigan paras maalivahti. Vain pienehkö koko on estänyt Metsoa luomasta merkittävää uraa NHL:ssä.
Olisko tässä muuten kääntävä tekijä myös noihin Derbyihin mitkä on ollu pieni kauneusvirhe tässä triplan aikana.
Heljanko oli muuten iha Jumala mut näissä peleissä ei koppi tarttunut läheskään yhtä varmasti, kun taas Metsolalla nimenomaan näissä peleissä tarttu.
Samana vuonna syntynyt Harri Säteri aloittaa tällä viikolla MM-kisat Suomen ykkösmaalivahtina.
En ymmärrä keskustelua asian ympärillä. Saatiin paras mahdollinen vaihtoehto täyttämään Heljankon saappaita, ja kylkeen Kohonen kehittymään rinnalle kohti uutta vastuunkantajan roolia.
Tervetuloa kotiin, Metso!
Jaa Metsola? Mestaruus puuttuu? Ei puutu enää tulevan kauden jälkeen.
pitääpä laittaa si Metsolan paita ekaan peliin. vähän pieni se on, mut menee se yhen pelin
Ongelmia oli vain kaukolaukasten kanssa (keskialueelta ja kauempaa). Lähitilanteet Metsola torjui loistavasti, otti mm. kiinni aivan mahdottomia suoraan syötöstä-vetoja. Metsolahan sanoi jossain haastattelussa ettei yksinkertaisesti nähnyt niitä kiekkoja. Joten en sanoisi että kyse oli välttämättä henkisestä kantista.
Edit. Ja kyseessähän oli pelkästään Porin ottelut.
Kohtuuttoman isoon rooliin nettikeskusteluissa nousee tuo kevät 2013 ja etenkin finaalisarja. Metsolalla on varsin tasapainoinen ura takanaan. Tapparavuosina miehen torjuntaprosentti oli korkea, samoin KHL:ssä Metsola pelasi hyvin. Maajoukkue-esiintymiset ovat olleet satunnaisia.
Ehdottomasti Metsola kuuluu omissa papereissani tukipylväisiin, joihin omalla seurantajaksollani luen meiltä Leppäsen, Kamppurin, Matssonin, Thomasin, Lehdon, Hrachovinan, Karhusen ja Heljangon. Osalla vähäinen kausimäärä meidän tolppien välissä, mutta jokainen tukijalkoina ratkaisuhetkillä.
Toivottavasti Metsola kykenee toimimaan myös hyvänä mentorina kahdelle nuoremmalle kyvylle. Heljangonkin kasvutarina oli vuosien mittainen alkaen aikanaan valinnasta A-nuorten parhaaksi molariksi HIFKissä.
Metsola oli huippumaalivahti Tapparassa pelatessaan, mutta voittava maalivahti ei ollut pleijareissa. Ässiä vastaan Raanta vei voiton maalivahtien välillä ja sama homma Kärppiä vastaan Karhusen osalta.
Muistuu myös mieleen Ässien finaaleissa imuroitu roikkulaukaus kaukaa, sekä HIFK:n jäätä pitkin tullut sutaisu keskialueelta jonka hörppi maaliin.
Kuuppa ei kestänyt pudotuspeleissä. Nyt toivottavasti kestää kun aikaa vierähtänyt 10 vuotta.
Älkääkä käsittäkö väärin, Metsola on oma suosikkini Tapparan molareista.