Jukka Peltola

Joskus sitä on vain miettinyt, että jos Jugi lähtee käymään ulkomaanreissulla rahaa
vuolemassa, niin sinne tarvitaan tuollaisia “asenne”-pelaajia muutama hommata myös
korvaamaan Jugia. Aika paljon viimekaudesta lähti tunnetta, kun Xavi, Henkka, Peksi ym…lähti.
Nyt tuntuu, että siellä tunnepuolella ollan hiukan vajaita ja ehkä sekin vaikuttaa peliin.
Hiukan tietysti ennen kautta odotti, että joku muu olisi siellä sisäisen maalipörssin
ykkös sijalla, mutta aikaa ja pelejä on vielä.

3 tykkäystä

Peltolasta tekee niin kovan ukon se, että hän johtaa esimerkillään ja rahkeet riittää toteuttaa aika kovia suorituksia niissä esimerkeissä. Yleensä kun ollaan tiukassa paikassa on helppo ennustaa, että Peltola nousee esiin.
Minusta tuo alivoimapelaaminen on siitä mainio esimerkki, nykyään Ruudussakin ollaan hyvin ajan tasalla siitä miten paljon Peltola pistää AV:lla kroppaa likoon, ja se jos mikä on sitä johtajuutta ja esimerkillä johtamista.

6 tykkäystä

Ei Jukka Peltolasta keskustella kokoajan koska tulisi pelkkiä liputuksia saman jankkaamisesta.

6 tykkäystä

Itse olen kanssa kiinnittänyt tuohon alivoimapelaamiseen huomioni. Ei pelkästään se kropan likoon laittaminen, vaan se ajoitus. Moni muukin koittaa peittää laukauksia, mutta tekevät peiton väärin, tai väärään aikaan.

6 tykkäystä

Ja väitän, että tuo Peltolan av-pelaaminen näkyy myös muissa pelaajissa. Ethän sää kehtaa olla laittamatta kaikkee likoon, jos kapteeni syö voiton eteen kiekon lisäks vastustajan lavankin. Yksi hyvä esimerkki Salosen Aleksi, tiedä sitten, kuinka paljon Peltola blokkaamista ja av-pelaamista muille myös opastaa. Veikkaan, että paljon.

4 tykkäystä

Liittyy, ehkä, mutta joskus muutama viikko sitten oikein pisti silmään, kun Ojamäki tyyliin nosti jalan pois kudin edestä sen sijaan, että olisi pyrkinyt blokkaamaan. Ei vastaavassa tilanteessa enää tehnyt niin tässä vähän aikaa sitten.

Tarpeeksi vahva kulttuuri kotouttaa joukkueeseenmuuttajat tehokkaasti?

2 tykkäystä

Mun mielestä on jokseenkin käsittämätöntä, kuinka vähän maajoukkue on löytänyt Peltolalle käyttöä.
On todella monipuolinen pelaaja, johtajatyyppis sekä nopea omaksumaan roolin kun roolin. Mikä on yksi suurimmista hyveistä kun puhutaan kv-tason turnauspelaamisesta.

5 tykkäystä

Juki pelaa väärässä joukkueessa.:stuck_out_tongue_winking_eye:
Jos pelaisi Tuolla eräässä pohjoisemmassa rannikkokaupungissa olevassa joukkueessa, niin olisi vakikamaa maajoukkueessa?:rolling_eyes::rolling_eyes:

1 tykkäys

Vähän epäilen tätä. Itse asiassa, jos maajoukkuetta katsellaan kokonaisuutena niin paras paikka päästä mukaan näyttää olevan ollut jo vuosia Jokerit - ei suinkaan Kärpät. Jokereista tulee sekä valmentajat että pelaajat aika usein. Viime vuonnakin oli taas sitä perinteistä eli liigapelaajia juoksutettiin näyttöjä antamassa ja lopulta joukkueeseen pääsi aika rapsakasti, jos vaan sattui pelaamaan Jokereissa. Viime vuoden ongelmat kyllä olivat niin kokonaisvaltaisia, että tuolla pelaajamateriaalilla on pelkästään parempi Tapparan jätkille, etteivät päässeet jengiin.

1 tykkäys

Varmasti noinkin koska Narrit pelaavat KHL:ää jota pidetään toiseksi kovimpana liigana.

Miten sitten perustelet sen, että edes keskustellaan Kukkoslassen valinnasta olympialaisiin?
Jukikin on näyttönsä antanut mutta mielestäni väärässä paidassa.

Kyllä mun mielestä jopa Olympiakisoihin toimivassa nelosessa laidoilla voisi olla Peltola ja Pyörälä.

3 tykkäystä

Siihen Lajusen Jani-Petteri vielä keskelle…:muscle::tappara:

Samaa mä mietin tai…

1 tykkäys

Ei jäisi ainakaan työmäärästä tai tahdosta kiinni.

2 tykkäystä

Pelipaikalla voi olla tässä keskustelussa aika paljon merkitystä - puolustajia ei Suomella kuitenkaan ole ihan jonoksi asti noihin kekkereihin, mutta se on ihan eri spekulaatiota se. Mun mielestä toi keskustelu “sniif sniif kun ei saatu tarpeeksi meidän pelaajia jengiin.” Odotetaan niitä kunnon olympialaisia, joissa on NHL-jäbät mukana niin jengi on täynnä Tapparaa.

1 tykkäys

Mä sanoudun irti snifsnifistä. Mutta Peltola ois pitäny ainakin mm-tasolla valita jo pari kertaa.

2 tykkäystä

En ala enempää avata miksi, muutenkin nykyään keskustelen ennemmin täällä pintapuolisesti. Koska täällä monet avaa niin seikkaperäisesti pelaamista, lainalaisuuksia, ominaisuuksia yms. Että en tiiä enää miksi ette lähe valmentajapolulle, kun on noin kova palo ja näkemys.

2 tykkäystä

Voisitko vähän avata tätä kommenttia esim. jossain toisessa ketjussa? Jääkiekko, johtaminen ja valmentaminen ovat vallan mielenkiintoisia keskusteluaiheita, joista pitäisi keskustella laajemminkin! Itse lähtisin heti valmennuspuuhiin mukaan, jos löytyisi sopiva kohdeporukka ja pätevät apulaiset. :smiley: Tarvisin ainakin alkuun valmennustiimiini fysiikan asiantuntijan, joka pystyy sitä kehittämään. Siitä en ymmärrä yhtään mitään. Ja sitten tarvisin ainakin toisen kaverin hoitamaan luistelupuolta, kun itse en voi näyttää siinä mallia, koska mut naurettais pihalle :smiley: Mutta jos ihan semmoinen rooli on tarjolla, että saa yleisellä tasolla miettiä taktista shakkia, niin homma kiinnostais :stuck_out_tongue:

2 tykkäystä

Siis tänä yllä ei ■■■■■■■■■■■ Vaan mietin, kun nyt sen kymmenen vuotta junnuvalkkuna tehny ja täällä monta kertaa katsonut kuinka paljon ihmiset ajattelee ja analysoi peliä. Kuitenkin aina on huutava pula näkemystä ja intoa täynnä olevista valkuista.
Siis toki on tärkeämpää osata kehittää ominaisuuksia junnuvalmennuksessa, mutta hyvä pohja on jo kun ymmärtää pelin ja on vihkiytynyt asiaan.
Ja että ei mene otoksi, niin Jukka Peltola on oikeen prototyyppi pelaajasta jolla on kaikki ominaisuudet mutta jostain syystä ei kelpaa…

5 tykkäystä

Kyllä itse pidän Peltolaa kansainvälisen tason pelaajana. Maajoukkueeseen varsinkin ilman NHL-pelaajia ihan käyttökelpoinen alempiin ketjuihin. Varmasti on Marjamäen seurannan alla.

Peltola on kypsynyt myöhemmällä iällä todella laadukkaaksi pelaajaksi. Kehittynyt varsinkin kiekollisesti.

1 tykkäys