Kalevi Numminen - legenda Mouhijärveltä

Kallu Numminen oli tänään CMORE-studion Päivän Paras. Hieno valinta. Kallu on hieno mies ja Tappara on seura, jolla hienot perinteet!

45 tykkäystä

Kallun arvostus on edelleen tapissa. Sai reippaasti aplodeja myös Tepsiltä, erityisesti Lajuselta. Puoli hallia nousi myös seisomaan. Tämä itse asiassa klousasi hienosti sen vanhemman intro-videon jossa Kallu katseli Hakametsää.

En erottanut kuka oli saattajana (Teemu?), mutta Kallu näytti sille että mene sinä pois jäältä ja kävi heittämässä pari sanaa ja peukut Tapparan pelaaja-aitioon suuntaan.

37 tykkäystä

Teemu oli.

2 tykkäystä
12 tykkäystä

Kalevi jyrähtää.

– TBK:lle kuuluvat omat mestaruutensa ja niiden jälkeen perustettiin Tappara. Se on ihan selvä asia.

Tapparalla on kauden 2022–23 Suomen mestaruuden myötä 16 kultamitalia ja TBK:lla kolme.

– Ihan selkeää, että se on noin, lauantaina legendaaristen Leijonien pelaajien lounaalla Tampere-talossa haastateltu Numminen linjaa.

2 tykkäystä

Kaikki kunnia isolle legendalle mutta tämä jyrinä oli saanut jäädä jyrisemättä. :zipper_mouth_face:

Nyt vaan odotellaan koska puhelin alkaa piippaamaan ja naapurista alkaa taas se sama saatanan nillitys. :face_with_symbols_over_mouth:

E: Et sitten viitsinyt kertoa että oli Santtu Silvennoisen juttu. :see_no_evil:

25 tykkäystä

Mä lainasin vaan Kalevia.

Ei hätää. Tällä kertaa Kallu on vain väärässä. Ihan selkeää että se ei ole noin, vaan TBK ja Tappara lasketaan yhteen, myös mestaruudet. Piste.

10 tykkäystä

Aina, siis ihan aina, pitää mainita jos on tuon toimittajan irvikuvan paskajuttu :bangbang: :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:

15 tykkäystä

Juuri näin. Sillä ei ole väliä mitä mieltä minä olen, sinä olet tai Kalevi Numminen on. TBK:n mestaruudet lasketaan yksiselitteisesti Tapparan mestaruuksiksi, oli kuka tahansa mitä mieltä tahansa.

Miksi Numminen on kommentoinut asiaa? Eipä sillä ole väliä.

7 tykkäystä

Itsellä ainakin Kallun lausunto laittaa oman laskentavan uuteen valoon. Olen yllättynyt hänen lausunnostaan.

Arvaappa 2 kertaa miten mä sain tästä tiedon? :sweat_smile:

2 tykkäystä

Kallu tarjosi lohdutukseksi Ilvesläisille heille mestaruutta vastaavan juhlan aiheen. Nauttikoot Ipalaiset tästä, meillä paremmat eväät!

3 tykkäystä

Pitkään siinä meni mutta ei Santtu määräänsä enempää pystynyt itseään pidättelemään. Samat tutut sävelet. Myötähäpeä näille Santun jutuille on suunnaton.

Eiköhän liiga tiedä asiat paremmin. Paketti nessuja Santulle ja onnea ensi kauteen.

Olisiko Santulla myös aikaa nostaa esille vuoden 1936 kabinettimestaruuden?

18 tykkäystä

Ei yllättänyt yhtään että oli Santun artikkeli. :joy:

8 tykkäystä

Kalevi on tässä asiassa mielestäni väärässä, vaikka mikä minä olen asiasta sanomaan, kun en ole Tampereella 50-luvulla lätkää huipputasolla pelannut. Tiedossani olevat historialliset dokumentit osoittavat kuitenkin toista, joten tässä yhteydessä on todettava, että ehkä vanhuus tekee tehtävänsä.

Sanottakoon silti, että kunnioitukseni kyseistä herrasmiestä kohtaan on kuitenkin pohjaton. Ja toivottavasti jokainen tapparafani yhtyy näkemykseeni. Ilman häntä ei olisi Tapparaa. (Eikä suomalainen jääkiekkokaan olisi siinä mitä se on nyt. Kuvitelkaa, että Kanada tulee Suomea vastaan underdog-pelitavalla, että voisivat yleensä edes pärjätä. No, pärjäshän ne…)

Lukekaa se gradu.

Kaiken kaikkiaan tällä hetkellä ei itse asia haittaa ihan niin paljoa. Ollaan mitaleissa Ilveen edellä, vaikka kaikki TBK:n saavutukset jätettäisiin pois. Tein asiasta tilastonkin, mutta en saa sitä nyt tähän.

Edittinä Disclaimer: Voihan olla, että toimittaja on käyttänyt vanhaa miestä hyväkseen. Jos näin on, niin HYI HYI!!

12 tykkäystä

Todennäköisesti näin on, kun katsoo kuka toimittaja kyseessä.

10 tykkäystä

On asioista mitä mieltä hyvänsä, kyseessä ei ollut edes mikään Tappara-gaala. Menet johonkin tuollaiseen tapahtumaan kyselemään tuollaista legendalta. Se on jo riittävän tyhmää toimittajalta.

3 tykkäystä

Kuinkahan monta vastaavaa haastattelua ko. ”toimittajalla” on haudattuna pöytälaatikkoon, joissa vastaus ei ole ollut mieleinen :thinking:

4 tykkäystä

Kaikki kunnia Kaleville, hieno ja arvostettu Tappara pioneeri.

Kuitenkin Tapparalla (entiseltä nimeltään TBK) on 19 kultamitalia.

12 tykkäystä