KalPan Mikael Seppälän taklaus Ilveksen Santeri Hatakkaan 6.2.2021

Liigan kurinpito on ottanut taklauksen käsittelyyn:


Edit.

KalPan seuraava peli on Tapparaa vastaan vasta 12.2:

34 Pe 12.2.2021 KalPa - Tappara

1 tykkäys

Päivänselvä pelikiellon paikka, ei kahta sanaa

Kusipäinen laitataklaus

Käypäs Miettinen kuumana tuosta tilanteesta…melkein olisi luullut, että taklattava olisi ollut KalPan pelaaja.

Suoraan numeroonhan Seppälä tuossa jysäyttää, mutta kaivaahan Hatakka myös vähän itselleen kuoppaa lyömällä liinat kiinni puolisentoista metriä ennen laitaa.

9 tykkäystä

Tuo on vähän kaksipiippuinen homma. Odottaako Seppälä Hatakan toiminnasta johtuen, että on tulossa vastataklaus? Mene ja tiedä…

E. Ei tietenkään mikään tilanne ole yksi yhteen, mutta tässä on aika hyvä video siitä miten voisi myös taklattava toimia.

2 tykkäystä

Kävi kuumana sen takia, kun tuomari ei nostanut kättä ennen kuin huomasi Hatakan jäävän maahan makaamaan. Seisoi vielä vieressä ja näki taklauksen hyvin.

1 tykkäys

Kolme matsia.

  • Sopivasti
  • Liikaa
  • Liian vähän

0 äänestäjää

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jääkiekkoa ei pitäisi pelata kuten Hatakka tekee. Olen kasvanut siihen jääkiekkoon, joss mennään kroppa suorana laitaan ja otetaan taklaus vastaan. Vastataklauskin on noissa vauhdeissa vaikea, mutta mikäs siinä jos jaloissa jerkkua riittää.

1 tykkäys

Oon viime kierroksilla katsellut samaa asiaa useassakin pelissä. Esim eilisessä TPS-Ilves pelissä. Jääkiekosta on tullut kulmapelissä ihan salibandyä. Kulmissa pelaillaan huolimattomasti selkä kentälle päin niin, kuin laskettaisiin sen varaan ettei tule sitä taklausta kun olen kerran tässä näin. Monesti jopa haisee vähän jäähyn kalastelu. Monesti myös kulmaan makoilemaan jäänyt pelaaja on heti kohta YV:tä pelaamassa.

3 tykkäystä